0

بیوگرافی مام غفور مهاباد

بیوگرافی مام غفور مهاباد

ترانه طنز مام غفور در برنامه شه‌و باش شبکه مهاباد

در این پست از سایت تفریحی جیران قصد داریم به پخش ویدیوی ترانه طنز مام غفور که در برنامه شه‌و باش در شبکه مهاباد پخش شده است بپردازیم.

تاریخچه شبکه مهاباد

تلویزیون مهاباد در تاریخ۱۳۵۰/۷/۱۸ دایر و افتتاح شده است، در اوایل برنامه ها و اخبار از سوی مرکز(تهران)که عموماً نوارهای فیلم ۸ میلی متری و ۱۶میلی متری و ۳۶ میلی متری بود از طریق ماشین ها و اتوبوس های ترمینال به شبکه مهاباد ارسال می شد و در مرکز مهاباد کنداکتور چینی می شد و عصر ها از ساعت ۱۸ تا حدود ساعت ۲۴ شب پخش می شده است که البته در کنداکتور بعضاً دقایقی از اخبار محلی و یا برنامه های اجتماعی و فرهنگی ومیزگرد نیز ساخته و پخش می گردید .اما از سال ۱۳۵۴ برنامه ها پس از ایجاد فرستنده های تلویزیونی در برخی کوههای کشور ، مرکز مهاباد نیز به رله و تقویت برنامه‌های شبکه می‌پرداخت و به ندرت اقدام به ساخت و تهیهٔ برنامهٔ محلی می‌کرد. اما پس از پیروزی انقلاب واز حدود سال ۱۳۶۳ – ۱۳۶۴ اقدام به تهیه و ساخت برنامه‌های محلی برای پخش از محل و شبکه‌های سراسری نمود.( بخش هایی از متن فوق عمدتاً از خاطرات همکاران بازنشسته به ویژه آقای عثمان دباغی مکری نقل قول شده است که امیدوارم امانت دارانه نقل قول شده باشد) در سال ۱۳۵۳ مسئولان وقت صداوسیما اقدام به گسترش ساختمان و طرح توسعهٔ مرکز نموده و در جوار ساختمان تلویزیون «ساختمان طرح توسعه» را احداث نمودند که تا سال ۱۳۵۷ قسمت‌هایی از آن ساخته و احداث گردید. با پیش‌آمدن انقلاب اسلامی و جریان‌های داخلی منطقه و حملهٔ رژیم بعثی به ایران کار احداث طرح توسعه برای مدتی متوقف شد ولی در سال ۱۳۶۳ دوباره پیگیری گردید و ساختمان عظیم و مجهز آن در سال ۱۳۷۰ به پایان رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این ساختمان در هفت طبقه با ده‌ها اتاق و استودیوهای مجهز رادیو–تلویزیون، یکی از تأسیسات بزرگ صداوسیما در غرب کشور می‌باشد. در سال ۱۳۵۷ قطعهٔ زمینی به مساحت ۲۰ هکتار (۵۰۰ در ۴۰۰) در جادهٔ مهاباد – ارومیه در حوالی روستای دریاس خریداری شد و فرستندهٔ نو (۵۰ کیلوواتی) در آنجا نصب شد که اکنون به محل فرستندهٔ دریاس معروف شده‌است.


بیشتر بخوانید: جاهای گردشگری مهاباد


مام غفور مهاباد کیست؟

مام غفور یکی از خواننده های برنامه شه‌و باش در شبکه مهاباد می باشد که این روزها بسیار مورد توجه مردم کرد زبان می باشد. ابراهیم بومی متولد سال ۱۳۵۷ درمهاباد به دنیا آمده است و دیپلم هنرستان در رشته برق دارد. او از سال ۱۳۷۴ فعالیت خود را در رشته تئاتر اغاز کرده است. فعالیتهای او شامل فعالیتهای بازیگری و صداپیشگی می باشند. کارگردانی و صدابرداری دیجیتال و مدیر دوبلاژی را درعرصه هنر انجام داده است. بیشتر فعالیتهای ابراهیم بومی دربازیگری و دوبلوری بوده است. او درس گویندگی را به مدت کوتاهی پیش استاد بزرگ آقای نصرلله مدقالچی گذرانده است. چند دوره مختلف ازجمله دوره تهیه کنندگی ، نمایش رادیویی ، کارگردانی نمایش رادیویی ، نویسندگی نمایش رادیویی ، دوره صدابرداری دیجیتال و دورهای مختلف دررشته بازیگری را گذرانده است.

عکسهای ابراهیم بومی

عکسهای ابراهیم بومی 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

مشاهده بیشتر