0

تعبیر خواب روشنایی

تعبیر خواب روشنایی

تعبیر خواب روشنایی

تعبیر خواب روشنایی و روشنی به سینه افتادن و تعبیر امام صادق (ع) را از بخش تعبیر خواب همراه سایت تفریحی و سرگرمی جیران باشید.

تعبیر خواب روشنایی

با کشف آتش، اولین شکل روشنایی مصنوعی که برای روشنایی یک منطقه استفاده می شد، آتش سوزی یا مشعل بود. در اوایل 400000 سال قبل از میلاد، آتش در غارهای پکن من برافروخته شد. مردم ماقبل تاریخ از چراغ های نفتی ابتدایی برای روشنایی محیط استفاده می کردند. این لامپ ها از مواد طبیعی مانند سنگ ها، پوسته ها، شاخ ها و سنگ ها ساخته می شدند، پر از چربی بودند و دارای یک فتیله الیافی بودند. لامپ ها معمولاً از چربی های حیوانی یا گیاهی به عنوان سوخت استفاده می کردند. صدها مورد از این لامپها (سنگهای توخالی) در غارهای لاسکو در فرانسه امروزی یافت شده اند که قدمت آنها به حدود 15000 سال پیش می رسد. حیوانات روغنی (پرندگان و ماهی ها) نیز پس از اینکه با فتیله ای نخ شدند، به عنوان لامپ استفاده می شدند. از کرم شب تاب به عنوان منبع روشنایی استفاده شده است. شمع و لامپ های شیشه ای و سفالی نیز اختراع شد. لوسترها شکل اولیه “وسایل روشنایی” بودند.

با کشف روغن نهنگ کاهش عمده ای در هزینه های روشنایی رخ داد. پس از اینکه آبراهام گسنر، زمین شناس کانادایی، نفت سفید را برای اولین بار در دهه 1840 تصفیه کرد، استفاده از روغن نهنگ کاهش یافت و این امکان را فراهم کرد تا با هزینه بسیار کمتری نور بیشتری تولید شود.

در دهه 1850، به دلیل کمبود نهنگ های موجود، تعجیل در کاهش روغن نهنگ، قیمت روغن نهنگ به طرز چشمگیری افزایش یافت (بیش از دو برابر از 1848 به 1856). تا سال 1860، 33 کارخانه نفت سفید در ایالات متحده وجود داشت و آمریکایی ها بیشتر از خرید نفت نهنگ برای خرید گاز و نفت سفید هزینه می کردند. آخرین زنگ مرگ نفت نهنگ در سال 1859 بود، زمانی که نفت خام کشف شد و صنعت نفت بوجود آمد.

محمد بن سیرین گوید

دیدن روشنائی به خواب دین هدی است اگر بیند روشنی او را فرا گرفت یا کسی به او داد دلیل است که کسی را علم دین بیاموزد و راه دین و تاریکی به خواب بی دینی بود قوله تعالى « الله ولي الذين آمنوا یخرجهم من الظلمات الى النور»

کرمانی گوید

اگر کسی بیند روشنائی به سینه او افتاد دلیل که پارسا و پاکدامن بود قوله تعالی“افمن شرح صدره للاسلام فهو على نور من ربه” و همچنین عاقبت کارش به خیر است قوله تعالى “يسعى نورهم بين ايديهم و بايمانهم”

حضرت صادق (ع) فرماید

دیدن روشنائی در خواب بر چهار وجه ست اول دین هدی دوم علم سوم راه پاک و چهارم اعتقاد پاک.


موارد پیشنهادی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − چهار =

مشاهده بیشتر