0

مواد غذایی که بلافاصله پوست شما را بهبود می بخشند

مواد غذایی که بلافاصله پوست شما را بهبود می بخشند

مواد غذایی که بلافاصله پوست شما را بهبود می بخشند

در این پست از مجله سلامت جیران قصد داریم به معرفی مواد غذایی که بلافاصله پوست شما را بهبود می بخشند بپردازیم. شما می توانید از غذاهای توصیه شده برای بهبود پوست خود استفاده کنید و تاثر آنها را ببینید.

در حالی که همه ما از این که در یک روز مهم به آینه نگاه کنیم و ببینیم جوش قرمز در حال خیره شدن به شما می باشد ناراحت میشویم. افرادی است که می دانند چگونه این مشکل را برطرف کنند یک راز مهمی را می دانند و آن چیزی نیست بجز تنظیم رژیم غذایی که نه تنها برای این مشکل بلکه برای بسیاری از مشکلات نسخه های خوبی تجویز می کند.

وقتی می بینید که لکه ای ظاهر می شود یا لکه هایی شبیه جوش ایجاد می شود ، معمولاً نشانه این است که بیش از حد از قهوه یا غذاهای خاص استفاده کرده اید. بنابراین ممکن است از خود یک سوال منطقی بپرسید که خوردن چه غذایی باعث بوجود آمدن این جوش شده و چه غذاهایی می توانند به پوست شما کمک کنند تا شما 10 سال جوانتر به نظر برسید.


موارد پیشنهادی


به همین دلیل است که ما از متخصصان پوست خواسته ایم غذاهای خود را برای پوست بهتر به اشتراک بگذارند ، این غذاها باعث افزایش کلاژن ، مبارزه با چین و چروک ها یا به طور کلی درخشندگی سالم تر می شوند. گنجاندن این غذاها در رژیم غذایی شما می تواند به شما کمک کند تا زیبایی طبیعی خود را بدست بیاورید. این مواد غذایی را به لیست برنامه غذایی خود اضافه کنید تا بلافاصله رنگ پوست شما بهبود یابد.

1. ماهی سالمون

به گفته دکترین زیبایی و بالینی پوست ماهی قزل آلا سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که التهاب را آرام می کند. اسیدهای چرب آزاد به عنوان بلوک های سازنده سلول های سالم پوست عمل می کنند. از آنجا که بدن ما توانایی تولید اسیدهای چرب را ندارد ، خوردن این غذا به تقویت سد پوست شما کمک می کند و رطوبت را از بین می برد و عوامل محرک را از بین می برد. موسسه تحقیقاتی پوست و زیبایی خوردن ماهی قزل آلای وحشی را برای دوز مطلوب امگا 3 توصیه می کند.

2. هندوانه

اگرچه ممکن است غیرعادی به نظر برسد ، اما غلظت بالای آب در هندوانه می تواند احتباس آب را که منجر به پف دور چشم می شود ، کاهش دهد. از آنجا که هندوانه در مقایسه با بسیاری از میوه های دیگر قند کمی دارد ، دیگر شما نباید نگران گلایکولاسیون باشید. گلایکولاسیون یک واکنش شیمیایی است که کلاژن را به خطر می اندازد و منجر به ایجاد چین و چروک می شود.

3. چای سبز

یک متخصص پوست و مو می گوید از آنجا که چای سبز حاوی پلی فنول است ، آن را آنتی اکسیدان و ضد التهاب می کند ، می تواند به عنوان یک تونر عالی برای درمان آکنه استفاده شود. برای درمان لکه ها و زخم ها بسیار مفید است ، سموم را دفع می کند و همچنین پوست را نرم نگه می دارد. ویتامین K موجود در چای سبز به روشن شدن سیاهی زیر چشم نیز کمک می کند. بنابراین ، کیسه های چای سبز استفاده شده را به مدت 15 دقیقه در یخچال قرار دهید و برای بهبود زیر چشم استفاده کنید.

4. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است ، یک آنتی اکسیدان قوی برای محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه UV محسوب می شود. در حقیقت ، مطالعه ای در مجله درماتولوژی بریتانیا نشان داد شرکت کنندگانی که روزانه پنج قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی می خورند ، 33 درصد بیشتر از گروه کنترل در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کنند.

5. هویج

هویج به دلیل سطوح بالای بتاکاروتن ، که پیش ساز ویتامین A است ، نارنجی است … که همچنین به عنوان یکی از مواد اصلی فعال در رتین A شناخته می شود. این ویتامین تولید روغن پوست را کاهش می دهد و همچنین شواهدی وجود دارد که می تواند پسوریازیس را بهبود بخشد.

6. آووکادو

آووکادو یکی از مواد غذایی که بلافاصله پوست شما را بهبود می بخشند می باشد. دلایلی وجود دارد که آووکادو جزء محبوب ماسک های صورت می باشد. آووکادو در عمیق ترین سطح به سلول ها نفوذ می کند ، که عملاً راهی خوشمزه برای دریافت دوز پایه پوست از ویتامین A ، D و E ، چربی های خوب و مواد مغذی گیاهی است. به طور جدی ، آیا کاری وجود دارد که این میوه نتواند انجام دهد؟

7. روغن زیتون

ماری جین ، پزشک متخصص پوست و نویسنده اسرار زیبایی آسیا می گوید: “حدود 75 درصد چربی موجود در روغن زیتون اسیدهای چرب اشباع نشده است که ممکن است در تقویت جوانی نقش داشته باشد.” “آنتی اکسیدان پلی فنول موجود در روغن زیتون همچنین می تواند رادیکال های آزاد مضر را از بین ببرد.”

8. گردو

گردو توليد کلاژن را افزايش مي دهد زيرا سرشار از اسيدهاي چرب امگا 3 است. اگر برایتان سوال است که کلاژن چیست ، این پروتئینی است که به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند ، از افتادگی جلوگیری می کند و در نهایت پوست شما را چاق و جوان می کند. محتوای غنی امگا 3 گردو همچنین به کاهش استرس و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

9. پرتقال

تحقیقات منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان می دهد افرادی که از غذاهای غنی از ویتامین C استفاده می کنند ، چین و چروک کمتری دارند و پوست خشکی آن ها نسبت به سن کمتری نسبت به افرادی که نمی خورند ، دارند. توت فرنگی ، فلفل قرمز و گریپ فروت دیگر منابع عالی ویتامین C هستند.

10. کلم پیچ

کلم پیچ سرشار از ویتامین A است که یک آنتی اکسیدان است و باعث گردش سالم سلول های پوست می شود. همانطور که قبلاً ذکر شد ، ویتامین A همچنین یک عنصر بزرگ در Retin-A است ، دارویی که برای درمان آکنه استفاده می شود. استفاده از کلم پیچ به صورت موضعی به کاهش دید کبودی ، زخم ، علائم کشش و رگ های عنکبوتی کمک می کند.

11. بادام

بادام سرشار از ویتامین E است ، یک آنتی اکسیدان قوی که از علائم پیری ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و حتی ممکن است دفاع پوست شما را در برابر سرطان پوست تقویت کند. مطالعات همچنین نشان می دهد که مصرف ویتامین E به صورت خوراکی می تواند سطح آن را در سطح پوست افزایش دهد ، که برای کسانی که پوست خشک دارند خبر خوبی است.

12. تخم مرغ

آرش اخوان ، بنیانگذار و صاحب گروه The Dermatology & Laser Group در نیویورک می گوید که اسیدهای آمینه موجود در غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت یا تخم مرغ بلوک های سازنده تولید کلاژن هستند. فقط زیاده روی نکنید ؛ بدن شما واقعاً تنها می تواند 30 گرم پروتئین را در یک وعده غذایی پردازش کند.

13. شیر

شیر علاوه بر کلسیم مورد نیاز استخوان های ما ، منبع عالی ویتامین D است. این برای پوست شما مفید است زیرا دریافت دوز روزانه D از شیر به این معنی است که نیازی به قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون محافظت نیست ، که به جلوگیری از چین و چروک و تغییر رنگ کمک می کند. با این اوصاف ، لبنیات می تواند پوست برخی افراد را خراب کند. بنابراین اگر به نظر شما می رسد ، ویتامین D خود را از مکمل یا سایر منابع غذایی دریافت کنید. یک وعده ماهی آزاد ماهی خال مخالی یا ماهی خال مخالی می تواند تقریباً کل ویتامین D توصیه شده روزانه شما را تامین کند! در همین حال ، سه تخم مرغ می توانند 20 درصد دیگر را به شما امتیاز دهند.

14. روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان سرشار از لینولئیک اسید است که می تواند به غشای سلول های پوست شما کمک کند. همچنین ممکن است التهاب سلولی را که با افزایش سن مرتبط است کاهش دهد.

15.  فلفل

فلفل زرد و سبز مملو از کاروتنوئیدها ، آنتی اکسیدان دیگری است که حساسیت به نور خورشید را کاهش می دهد و ظاهر خطوط ریز اطراف چشم را کاهش می دهد.

16. توت

میوه ها و سبزیجات رنگ های پر جنب و جوش خود را مدیون آنتی اکسیدان ها هستند و توت ها منبع فوق العاده ای هستند. اگر رژیم غذایی شما شامل بلوبری ، تمشک ، گیلاس و موارد مشابه باشد ، طیف وسیعی از آنتی اکسیدان های محافظ را دریافت خواهید کرد که از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

17. کلم بروکلی

کلم بروکلی - مواد غذایی که بلافاصله پوست شما را بهبود می بخشند

اگر قرار بود فقط یک سبزی بخورید ، کلم بروکلی انتخاب کنید. کلم بروکلی حاوی بی شمار ویتامین های مفید برای پوست شما است ، از جمله A ، C ، که یک آنتی اکسیدان فوق العاده است و از تولید کلاژن نیز پشتیبانی می کند. همچنین ویتامین K در کلم بروکلی وجود دارد که باعث بهبودی کبودی ها می شود و حتی ممکن است به بهبود حلقه های تیره زیر چشم کمک کند.

18. ساردین

ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که آن را به ماهی عالی برای کاهش التهاب و حتی آکنه تبدیل می کند. علاوه بر این ، اسیدهای چرب امگا 3 دارای مزایای تنظیم کننده خلق و خو هستند که می تواند به استرس داشتن آکنه کمک کند. مبتلایان به آکنه باید چهار تا پنج وعده ماهی روغنی در هفته برای درمان این بیماری مصرف کنند. ساردین همچنین منبع خوبی از کلسیم است زیرا استخوان ها آنقدر کوچک و نرم هستند که قابل خوردن هستند. اگر ساردین مورد علاقه شما نیست ، می توانید غذاهای دیگر امگا 3 را برای مبارزه با التهاب و سلامت قلب امتحان کنید.

19. شکلات تلخ

شکلات تلخ برای سفت شدن پوست عالی است. شکلات تلخ همچنین دارای فلاونول ها است که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. اما مطمئن شوید که از خوردن شکلات کمتر از 70 درصد کاکائو خودداری کنید. به دنبال غلظت بالای کاکائو باشید زیرا این قند کمتری دارد که می تواند برای پوست شما وحشتناک باشد.

20. ماست یونانی

ماست یونانی ملقب به مبارز چین و چروک ، برای از بین بردن خطوط و چین و چروک های فوق العاده عالی است. ماست یونانی سرشار از ویتامین B است که به سم زدایی پوست کمک می کند.

21. انار

انار حاوی پلی فنول است که همچنین با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و به تنظیم جریان خون پوست کمک می کند و درخشش سالم و زیبایی به آن می بخشد. دانه های انار همچنین دارای مقدار مناسبی فیبر هستند و آنها را راهی سیر کننده برای پاشیدن رنگ روی سالاد و غذاهای جانبی می کند. شکر میوه طبیعی به اندازه شکر افزوده ترسناک نیست ، اما اگر نگران آن هستید ، نمی خواهید دانه های انار را کاملاً خشک کنید.

22. حبوبات

این غذای فیبری و سرشار از پروتئین برای پوست شما نیز معجزه می کند. آنها بسیار سرشار از روی هستند که دارای خواص درمانی بالایی است که به مبارزه با آکنه کمک می کند. لوبیا ارزش افزودن به رژیم غذایی برای بهبود پوست را دارد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + پانزده =

مشاهده بیشتر