0

مواد غذایی مفید برای مقابله با ویروس کرونا

مواد غذایی مفید برای مقابله با ویروس کرونا

مواد غذایی مفید برای مقابله با ویروس کرونا

با تزریق واکسن های بیشتر در سراسر کشور، سرانجام روزهایی که همه چیز دوباره به حالت عادی برگردد دور از ذهن نیست. تا آن زمان، اگرچه هیچ کاری نمی توانید انجام دهید تا کاملاً از COVID-19 در امان باشید، تعدادی از غذاهایی که می توانید بخورید وجود دارند که باعث افزایش ایمنی بدن می شوند. با بخش رژیم و تغذیه سایت تفریحی و سرگرمی جیران همراه باشید تا با مواد غذایی مفید برای مقابله با ویروس کرونا آشنا شوید.

مواد غذایی مفید برای مقابله با ویروس کرونا

ما بیشتر در مورد چگونگی آنچه می خوریم و می تواند به سیستم ایمنی بدن ما هر روز کمک کند بیشتر می آموزیم – و به ویژه، یک تحقیق در حال انجام است که مواد غذایی به نام بتا گلوکان ها می توانند برای مبارزه با عفونت هایی مانند COVID برای بدن ما بسیار مفید باشند.


موارد پیشنهادی


بتا گلوکان ها اجزای ساختاری هستند که در تعدادی از غذاها مانند جو دوسر ، جو ، مخمر ، قارچ و جلبک یافت می شوند. در یک بررسی جامع اخیر از مواد غذایی که می تواند به بدن در مبارزه با COVID کمک کند، محققان شواهد اولیه را برای حمایت از استفاده بالقوه از بتا گلوکان ها برای درمان COVID در آینده بررسی کردند. این بررسی به بررسی یک مطالعه امیدوار کننده در مورد بتا گلوکان های استخراج شده از قارچ شیاتاکه به رهبری دکتر اما جی مورفی از موسسه فناوری Athlone ایرلند انجام شده است، می پردازد.

دکتر مورفی می گوید: “دو ساختار اصلی بتاگلوکان وجود دارد؛ یک نوع در منابع دانه ای یافت می شود که تأثیرات اثبات شده ای در کاهش کلسترول و تعدیل میکروبیوم روده دارند.” “نوع دیگر موجود در قارچ و مخمر به دلیل فعالیت تنظیم کننده سیستم ایمنی شناخته شده است. این بدان معنی است که می تواند با سیستم ایمنی بدن ما ارتباط برقرار کند.”

 

بتا گلوکان ها می توانند سیستم ایمنی بدن ما را آماده کنند تا آماده حمله مهاجمان مانند باکتری ها یا ویروس ها شود. دکتر مورفی توضیح می دهد که آنها همچنین می توانند پاسخ ایمنی بدن را در هنگام التهاب آرام کنند، “این بسیار مهم است زیرا التهاب بیش از حد ممکن است بیش از خود عفونت یک مشکل باشد.”

به طور خاص تر، این مطالعه نشان داد که بتا گلوکان ها پاسخ التهابی مرتبط با سندرم زجر تنفسی حاد (ARDS) را کاهش می دهند. ARDS نوعی آسیب ریوی است که می تواند در اثر موارد مختلفی مانند ذات الریه و موارد شدید COVID-19 ایجاد شود.

دکتر مورفی می گوید: “روش دقیق دستیابی به بتا گلوکان به طور کامل مشخص نشده است.” با این حال، هنگامی که ما بتا گلوکان ها را در غذایی مانند قارچ می خوریم، آنها به لکه های پی در روده کوچک ما منتقل می شوند.” از آنجا بتا گلوکان ها به سیستم ایمنی بدن راه پیدا می کنند. دکتر مورفی اشاره می کند که مصرف بتاگلوکان ها به عنوان بخشی از رژیم غذایی ما، مانند قارچ شیاتاکه ، یا به صورت عصاره به عنوان مکمل، هر دو توانایی تقویت سیستم ایمنی بدن را دارند.

دکتر Charis Galanakis، نویسنده اصلی این بررسی جامع، در یک ایمیل که علاوه بر پیگیری تحقیقات امیدوار کننده در مورد بتا گلوکان ها، یک چیز دیگر که می توانید در حال حاضر برای کاهش خطر ابتلا به COVID خود انجام دهید، اطمینان حاصل کنید که کمبود ویتامین D ندارید.


بهتر است بخوانید: باغ شازده ماهان – بهشتی در کویر


به طور طبیعی، حتی پس از خوردن غذاهایی که حاوی بتا گلوکان و ویتامین D هستند، اطمینان حاصل کنید که مواردی را که مانع از ابتلا به بیماری COVID می شود مراعات کنید و حتماً از ماسک، فاصله اجتماعی، شستن دست ها و از ازدحام جمعیت پرهیز کنید.

 

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 11 =

مشاهده بیشتر