0

مواد غذایی قاعده آور – چی بخوریم تا پریود شویم

مواد غذایی قاعده آور - چی بخوریم تا پریود شویم

مواد غذایی قاعده آور – چی بخوریم تا پریود شویم

با مواد غذایی قاعده آور – چی بخوریم تا پریود شویم از بخش رژیم و تغذیه سایت تفریحی جیران همراه باشید.

مواد غذایی قاعده آور - چی بخوریم تا پریود شویم
گاهی به دلایل مختلف دوران قاعدگی عقب می افتد که این امر باعث بروز مشکلاتی می شود در صورت اطمینان از عدم بارداری می توان از مواد خوراکی و گیاهان قاعده آور در هنگام بروز این مشکل استفاده کرد. خوراکی ها و گیاهان طبیعی قاعده آور و عوارض و مضرات احتمالی آن ها را معرفی می کنیم.


موارد پیشنهادی


دمنوش زعفران

زعفران گیاهی است که به دلیل برخورداری از طبع گرم و خشک علاوه بر قاعده آور بودن، فواید بسیار فراوانی دیگری نیز مانند تقویت اعصاب دارد. برای باز شدن قاعدگی، یک قاشق چای خوری زعفران را به همراه تکه ای نبات با حرارت ملایم دم کرده و میل کنید. توجه کنید که مصرف بیش از اندازه دمنوش زعفران دارای عوارضی همچون زردی پوست، اسهال و مسمومیت است. همچنین باید توجه شود که مصرف این گیاه در دوران بارداری بسیار خطرناک بوده و موجب سقط جنین خواهد شد.

دمنوش زنجبیل

برای این منظور از زنجبیل هم می توان به صورت تازه و هم به صورت پودر استفاده کرد. در صورت استفاده از پودر، اندازه یک قاشق چای خوری و در صورت استفاده از زنجبیل تازه می توان دو یا سه تکه کوچک را در یک لیوان آب جوش به مدت 10 دقیقه قرار داده و بنوشید. مصرف بیش از حد مجاز دمنوش زنجبیل باعث گرگرفتگی و حرارت بیش از حد بدن خواهد شد.

دمنوش رازیانه

تخم رازیانه را می توانید به اندازه یک قاشق چای خوری در یک لیوان آب دم کرده و مصرف کنید. زیاده روی در مصرف دمنوش رازیانه باعث به وجود آمدن مشکلاتی همچون بروز حساسیت در برخی از افراد، التهابات پوستی، تحریک رحم در زنان باردار و لاغری مفرط خواهد شد.

دمنوش رزماری

برای رفع مشکل عدم پریود، چند برگ از گیاه رزماری را در یک لیوان آب دم کرده و میل کنید. خوردن دمنوش رزماری در دوران بارداری و شیردهی منع مصرف دارد. همچنین مصرف بیش از حد آن باعث ایجاد تهوع و ورم ریه خواهد شد.

پیاز

پیاز خاصیت تسهیل کنندگی جریان خون در قاعدگی را دارد، به همین جهت از آن می توان به صورت خوراکی و به شکل پخته و یا خام استفاده کرد. توجه شود که مصرف بیش از حد پیاز باعث کاهش قند خون و افزایش ترشحات صفراوی خواهد شد.

لوبیا

لوبیا از جمله دانه هایی با طبیعت گرم و تر است که مصرف آن به صورت خوراکی و پخته شده باعث تسریع در روند قاعدگی خواهد شد. توجه کنید که مصرف بیش از اندازه انواع لوبیا نفخ و دردهای شکمی را به دنبال خواهد داشت.

خانواده کلم ها

کلم یکی از گیاهان قاعده آور در طبیعت است. از برگ های کلم می توانید به صورت خوراکی و به شکل خام یا پخته استفاده کنید. از عوارض مصرف بیش از حد کلم ها می توان به از بین بردن اثر داروهای ضد انعقادی خون اشاره کرد.

آیا خرما قاعده آور است؟

بله خرما هم یکی از مواد غذایی قاعده آور محسوب می شود. خرما طبع گرمی دارد و یک تسکین‌دهنده طبیعی برای دردهای قاعدگی است. مصرف خرما می‌تواند به گرم شدن رحم و تنظیم چرخه قاعدگی کمک کند و موجب بهبود سلامت باروری در خانم‌ها شود.

مصرف خرما در دوران قاعدگی با فواید بالایی از قبیل افزایش پتاسیم، جلوگیری از کم خونی، جلوگیری از افت قندخون و … همراه است. بهتر است در این دوران خرما را جایگزین قندهای مصنوعی مانند شکر کنید. مصرف خرما در این دوران می تواند باعث آرام شدن خلق و خوی افراد و تامین کالری مورد نیاز شود.

مصرف خرما در دوران قاعدگی برای کاهش درد این دوران هم موثر است. البته چون خرما طبع گرمی دارد برای افرادی که مزاج سرد و خشک دارند بیشتر کاربرد دارد. شما می توانید برای کاهش درد قاعدگی خرما را با جوشانده های دیگری از قبیل گل گاو زبان مصرف کنید.


بیشتر بخوانید: تعبیر خواب شیر دادن به نوزاد


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + دوازده =

مشاهده بیشتر