0

تاثیر تغذیه بارداری و شیردهی بر سن بلوغ

تاثیر تغذیه بارداری و شیردهی بر سن بلوغ

محیط تغذیه ای داخل رحمی ممکن است تأثیرات طولانی مدت بر رشد و سلامت انسان داشته باشد. تاثیر تغذیه بارداری و شیردهی بر سن بلوغ را از بخش رژیم و تغذیه سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

تاثیر تغذیه بارداری و شیردهی بر سن بلوغ

دوران بارداری

برحسب اطلاعات جمع آوری شده سایت تفریحی جیران ناهنجاری های غدد درون ریز مرتبط با تغذیه در دوران بارداری می تواند بر روی محیط هورمونی جنین در حال رشد تأثیر بگذارد و از نظر تئوری بر سرعت رشد آن در زندگی بعد تأثیر بگذارد. با این وجود، شواهد اپیدمیولوژیک حاکی از آن است که تغذیه در زمان بارداری فرزندان نقش موثری ایفا می کند، کافی نیست.


موارد پیشنهادی


قد مادران، نشانگر وضعیت اجتماعی اقتصادی اقتصادی زنان، تغذیه و قرار گرفتن در معرض عفونتها، در بعضی از مطالعات و در کل مطالعه با سن بعدی در دوران قاعدگی در دختران همراه است. چاقی مادر در طول زمان برداشت، مربوط به ترشح تغییر یافته چربی، مقاومت به انسولین در دوران بارداری و چاقی در فرزندان است. آیا این عوامل می توانند شروع بلوغ را تغییر دهند، نامشخص است. اضافه وزن و چاقی پیش از بارداری در برخی از تحقیقات کوهورت با سن کمتری در منارک مرتبط بوده است. با این وجود، این ارتباط لزوماً نمی تواند تأثیر علّی داشته باشد بلکه می تواند نتیجه عوامل ژنتیکی یا محیطی مشترک باشد. در یک مطالعه، ارتباط ضعیف و U شکل بین افزایش وزن حاملگی و خطر ابتلا به نارسایی زودرس در فرزندان گزارش شده است، اما این تحقیق در تحقیقات دیگر مستقل از وزن پیشگیری نبود .

مطالعات مربوط به عوارض زایمان مربوط به چاقی و زمان بلوغ در فرزندان اندک و غیرقابل نتیجه است. پره اکلامپسی با زمان بلوغ ارتباط ندارد، در حالی که اثرات احتمالی دیابت بارداری مورد توجه قرار نگرفته است. شاخص های رشد داخل رحمی اقدامات خام وضعیت تغذیه ای مادر است. مطالعات اولیه حاکی از آن است که عقب ماندگی رشد داخل رحمی ممکن است مربوط به شروع زودرس رشد جنسی باشد، اما شواهد جدیدتر این دیدگاه را پشتیبانی نمی کند.

ازمطالعات کنترل شده مربوط به همزمانی، که در آن خواهران و برادران با اختلاف زمان شروع بلوغ در رابطه با وضعیت قرار گرفتن در معرض مادران در طول هر بارداری مقایسه می شوند، می توان نتیجه گرفت که آیا توازن انرژی مادر نقش عللی در سن فرزندان در بلوغ دارد یا خیر. پيگيري فرزندان از مشاركت كنندگان فراتر از بلوغ در مداخلات تصادفي در دوران بارداري نيز فرصت هايي را براي تخمين تأثيرات غذايي مادر در زمان رشد جنسي فراهم مي كند. مطالعات تغذیه ای نمونه خون مادر و بند ناف که در انبارهای بیولوژیکی گروههای طولانی مدت تولد ذخیره شده اند، به همین ترتیب می توانند نقش تغذیه داخل رحمی را در شروع بلوغ روشن کنند.

شیردهی

تأثیر شیردهی بر رشد کودک بحثی است. مطالعات اولیه ارتباط معکوس بین مدت زمان تغذیه با شیر مادر و متعاقباً رشد چربی نشان داد. با این وجود، شواهد نوظهور نشان می دهد که شیردهی ممکن است تأثیر علّی بر چاقی کودکی نداشته باشد. نقش آن در زمان رشد جنسی نامشخص است.

چند مطالعه طولی ارتباط بین شیردهی و شروع بلوغ را با نتایج متناقض بررسی کرده اند. در تحقیقات کودکان چینی هنگ کنگ، تغذیه با شیر مادر (تعریف شده به عنوان هرگز، جزئی یا اختصاصی 3 ماهه) با شروع سن بلوغ با سن همراه نبود. به طور مشابه، در میان 215 کودک آلمانی، هیچ ارتباطی بین شیردهی انحصاری  4 ماه و سن در سن رشد بلوغ مشاهده نشد. مطالعات آینده نگر در آلمان، بریتانیا و میانه غربی ایالات متحده هیچ رابطه مستقل بین شیردهی و سن قاعدگی پیدا نکردند. در مطالعه 101 دختر و پسر 5 ساله از آمریكا كه به طور عمده تغذیه شده با شیر مادر بودند و یا به طور عمده با فرمول تغذیه می شدند، محققان هیچ تفاوتی در میزان و ویژگی های ارگان های تولید مثلی نشان ندادند. با این حال، این کودکان خیلی جوان بودند که دوران بلوغ را پشت سر گذاشتند.

در مطالعات دیگر، تغذیه با شیر مادر با شروع بعد از بلوغ مرتبط بوده است. مطالعه ای با استفاده از 1237 دختر در ایالات متحده نشان داد كه، در مقایسه با آن فرمول های تغذیه شده، دخترانی كه به طور عمده شیر خورده اند احتمال ابتلا به رشد پستان در 6 تا 8 سالگی به میزان قابل توجهی كمتر است. اگرچه برآوردهای مطالعه برای اختلال احتمالی ویژگیهای مادر و خانواده تنظیم شده است، تفسیر نتایج محدود است زیرا تنظیم همچنین شامل شاخص توده بدنی (BMI) در دوران کودکی است، متغیری که می تواند واسطه ای در مسیر علی باشد. در یک مطالعه 219 کودک کره ای، پس از تنظیم سن و جنس، آنهایی که به مدت 6 ماه از شیر مادر تغذیه شده اند، شانس کمتری برای رسیدن به مرحله تانر ≥ 2 در 9 سالگی داشتند، در مقایسه با کودکانی که به مدت 6 ماه از شیر مادر تغذیه می شوند در یک تحقیق آینده نگر از 994 دختر فیلیپینی، هر ماه شیردهی انحصاری با 6٪ احتمال منارک کمتر در دوره پیگیری پس از تنظیم ویژگی های اقتصادی، مادران و تولد همراه بود. بر خلاف این مطالعات، یک تحقیق روی 770 پسر فیلیپینی نشان داد که افرادی که به عنوان شیرخوار شیرخورده می شوند از زمان تولد تا 6 ماهگی از سرعت قد سریعتر برخوردار بودند که این امر با بلوغ نسبت به پسرانی که شیر مادر نبودند ارتباط معکوس داشت

نتیجه گیری

استنباط علّی ناشی از این مطالعات به چند دلیل مانع شده است.

اول، تعریف شیردهی از نظر نوع و / یا مدت زمان بسیار ناهمگن بود. اندازه گیری شیردهی می توانست سوگیری را به یاد بیاورد زیرا در اکثر مطالعات به صورت گذشته نگر ارزیابی شد.

دوم، بسیاری از مطالعات ضررهای زیادی برای پیگیری داشته اند که در صورت تمایل به انتخاب اگر هم شیوه تغذیه نوزادان و هم در مرحله بلوغ بر احتباس تأثیر داشته باشد منجر به تعصب در انتخاب می شود.


بیشتر بخوانید:


سوم، اکثر مطالعات محدود به دختران بود، که مانع از تعمیم یافتگی یافته ها می شود. علاوه بر این، برخی از تحقیقات که هم دختران و هم پسران را شامل می شوند، نتیجه طبقه بندی شده از نظر جنسیت را ارائه ندادند.

چهارم، مطالعات مشاهده ای در معرض اغتشاش باقیمانده قرار دارند و برخی از تحلیل ها ممکن است دچار تعصب تعدیل شده باشند.

سرانجام، تعصب انتشار ممکن است تا حدودی پیشبرد مطالعات منتشر شده را نشان دهد که اثرات ظاهری شیردهی را که ممکن است مفید به نظر برسند، توضیح می دهد. تجزیه و تحلیل ثانویه از مداخلات شیردهی تصادفی که پیگیری در آن در دوران بلوغ افزایش یافته است برای روشن شدن تأثیر تغذیه نوزادان بر زمان رشد جنسی ضروری است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 2 =

مشاهده بیشتر