0

بهترین غذاها برای خوردن در دوران بارداری

بهترین غذاها برای خوردن در دوران بارداری

بهترین غذاها برای خوردن در دوران بارداری

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به معرفی بهترین غذاها برای خوردن در دوران بارداری بپردازیم. هیچ چیز مانند بزرگ کردن یک نوزاد در شکم نمی تواند شما را خیلی گرسنه کند. بله، بارداری می تواند گرسنگی شما را به حد افراطی برساند که هرگز فکرش را نمی کردید. اما دقیقا چه چیزی باید بخورید؟

این که باید شکم خود را با غذاهای سالم و مغذی پر کنید، احتمالاً جای تعجب ندارد. با این حال، برخی از انتخاب‌ها وجود دارند که به‌ویژه برای حمایت از رشد کودک شما و حفظ بهترین احساس شما مفید هستند. در اینجا به 14 مورد از بهترین غذاها برای خوردن در دوران بارداری اشاره می کنیم.

1. تخم مرغ

خوردن تخم مرغ به خصوص در دوران بارداری انتخاب خوبی می باشد.

یک تخم مرغ بزرگ حاوی 6 گرم پروتئین با کیفیت بالا است که به رشد سالم جنین کمک می کند و به افزایش خون رسانی شما کمک می کند. اما این همه چیز نیست.

تخم مرغ همچنین منبع اصلی کولین است، ماده معدنی که می تواند به رشد مغز کودک شما کمک کند. تنها از یک تخم مرغ بزرگ، 147 میلی گرم – تقریباً یک چهارم نیاز در روز – دریافت خواهید کرد.

2. سبزی های برگ دار

بله، همه سبزیجات انتخاب خوبی هستند. اما برگ‌هایی مانند کلم پیچ، اسفناج، و برگ‌های چغندر دارای قدرت خاصی هستند: آنها مواد مغذی کلیدی بارداری را تامین می‌کنند، مانند:

  • ویتامین سی
  • ویتامین K
  • ویتامین A
  • فولات
  • اهن
  • کلسیم
  • پتاسیم
  • آنتی اکسیدان ها

سبزی های برگ دار نیز با کاهش شانس تولد نوزاد با وزن کم مرتبط هستند. به عنوان یک امتیاز اضافی ، آنها به شما کمک می کنند تا به اهداف روزانه فیبر خود نزدیک شوید. تقریباً 3 گرم فیبر در یک فنجان کلم پیچ پخته شده وجود دارد و می تواند شما را منظم نگه دارد و از یبوست بارداری جلوگیری کند.


موارد پیشنهادی


3. ماست یونانی

ماست یونانی نه تنها مملو از پروتئین است (حدود 8 گرم در هر ظرف 6 اونسی دریافت می کنید)، ماست یونانی نیز سرشار از کلسیم است.

این مهم است، زیرا کودک شما به این ماده معدنی برای حمایت از استخوان ها و دندان های در حال رشد خود نیاز دارد. و اگر شما به اندازه کافی از رژیم غذایی خود کلسیم را تامین نکنید، بدن شما از استخوان های خود کلسیم می گیرد.

امتیاز دیگر این است که ماست های تهیه شده با کشت های زنده و فعال منبع خوبی از پروبیوتیک ها هستند که با کاهش خطر ابتلا به موارد زیر مرتبط هستند:

  • پره اکلامپسی
  • دیابت بارداری
  • عفونت های واژن
  • آلرژی

فقط مطمئن شوید که مواد ساده را به جای انواع طعم‌دار انتخاب کنید، که معمولاً قندهای افزوده بالایی دارند.

4. لوبیا و حبوبات

احتمالاً می دانید که آنها منبع خوبی از پروتئین گیاهی هستند. اما لوبیا و حبوبات مانند عدس، نخود و لوبیا سیاه نیز سرشار از فولات هستند. این ویتامین B می تواند احتمال نقص لوله عصبی و وزن کم هنگام تولد را کاهش دهد.

لوبیاها و حبوبات نیز سرشار از فیبر هستند که به شما کمک می کند تا منظم بمانید: فقط 3/4 فنجان عدس 8 گرم فیبر را تامین می کند.

5. ماهی قزل آلا

غذاهای دریایی منبع مهمی از مواد مغذی برای زنان باردار به خصوص ماهی های چرب هستند. گزینه هایی مانند سالمون منبع اصلی اسیدهای چرب امگا 3 با زنجیره بلند DHA و EPA هستند که بلوک های ساختمانی حیاتی برای مغز و چشم کودک شما هستند.

نگران جیوه هستید؟ کارشناسان موافق هستند که فواید خوردن ماهی بیشتر از خطرات آن در دوران بارداری است. نکته کلیدی این است که به گزینه های کم جیوه پایبند باشید و حفظ میزان مصرف خود به 8 تا 12 اونس در هفته.

6. سیب زمینی شیرین

کودک شما برای کمک به رشد و تکامل بافت هایش به ویتامین A نیاز دارد و سیب زمینی شیرین منبع اصلی آن است.

یک اسپاد متوسط ​​حدود 300 درصد از ویتامین A مورد نیاز شما در روز را به همراه دوزهای سالم ویتامین C و پتاسیم تامین می کند.

آنها منبع خوبی از فیبر نیز هستند. که علاوه بر کمک به مبارزه با یبوست، می تواند به شما کمک کند مدت طولانی تری سیر بمانید و از احساس لرزش و کاهش قند خون جلوگیری کنید.

7. گوشت قرمز بدون چربی

این روزها نسبت به قبل از بارداری به آهن بیشتری نیاز دارید حدود 27 میلی گرم در روز. و گزینه های گوشت قرمز مانند گوشت گاو بدون چربی از بهترین راه ها برای دریافت آن هستند.

این ماده معدنی با کمک به رسیدن اکسیژن کافی به سلول‌های بدن، انرژی شما را حفظ می‌کند. علاوه بر این، مصرف کافی می تواند به کاهش احتمال زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد کمک کند.

8. توت

یک وعده غذایی غنی از آهن را با یک کاسه توت فرنگی، تمشک، زغال اخته یا شاه توت برای دسر دنبال کنید. آنها سرشار از ویتامین C هستند، که می تواند به افزایش جذب آهن کمک کند (البته به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک نمی کند، زیرا بیمار بودن در دوران بارداری چاله است).

از آنجایی که توت ها محتوای آب بالایی دارند، می توانند به شما کمک کنند هیدراته بمانید.

9. غلات کامل

کربوهیدرات‌های پیچیده مانند غلات کامل به آرامی هضم می‌شوند، بنابراین تا ساعت‌ها پس از خوردن آن‌ها سیر و انرژی خواهید داشت. آنها همچنین سرشار از ویتامین B، فیبر و منیزیم هستند. ماده معدنی که تحقیقات نشان می دهد می تواند به کاهش احتمال زایمان زودرس کمک کند.

برای صبحانه بلغور جو دوسر را با میوه و شیر امتحان کنید یا از کینوا به عنوان پایه یک کاسه سبزیجات برای ناهار استفاده کنید. یا یک طرف برنج قهوه ای همراه شام ​​بخورید.

10. موز

کربوهیدرات‌های موجود در موز منبع انرژی سریعی هستند که به طور ناگهانی احساس تهوع می‌کنید، و همچنین می‌توانند معده را تسکین دهند. اما این همه چیز نیست.

موز سرشار از پتاسیم است، ماده معدنی که فشار خون سالم را افزایش می دهد و می تواند به کاهش خطر عوارض خطرناک بارداری مانند پره اکلامپسی کمک کند. (یک نانای بزرگ نزدیک به 15 درصد از نیاز روزانه را به شما می دهد.)

این می تواند در حال حاضر و همچنین در آینده مفید باشد: یک مطالعه نشان داد که حفظ فشار خون سالم در دوران بارداری می تواند از فشار خون بالا و سندرم متابولیک تا 10 سال بعد جلوگیری کند.

11. بادام

به جای کراکر یا چوب شور معمولی، یک مشت برای میان وعده میل کنید. بادام حاوی فیبر، پروتئین و چربی های سالم است و یک مشت سه گانه که گرسنگی بارداری را برطرف می کند و شما را برای مدت طولانی تری احساس سیری می کند.

یک وعده 1/4 فنجان از آجیل ترد بیش از یک سوم ویتامین E روزانه را به شما می دهد، که یافته ها نشان می دهد برای رشد مغز کودک شما حیاتی است.

12. آووکادو

آووکادو سرشار از فولات ویتامین B، همراه با چربی های تک غیراشباع سالم است که به ساخت پوست، مغز و بافت های کودک شما کمک می کند.

میوه سبز خامه ای فوایدی برای مادران نیز دارد. چربی های سالم می توانند به شما کمک کنند مدت طولانی تری سیر بمانید تا کمتر مستعد ابتلا به هنگری باشید. و پتاسیم موجود در آووکادو می تواند فشار خون سالم را افزایش دهد، که به نوبه خود می تواند خطر ابتلا به پره اکلامپسی را کاهش دهد.

13. شیر کم چرب

ممکن است بخواهید نوشیدنی بنوشید: مطالعات نشان می دهد که مصرف شیر مادر در دوران بارداری به طور مثبتی با وزن و طول تولد سالم مرتبط است.

شیر نیز مانند ماست منبع آسان و همه کاره پروتئین و کلسیم به همراه سایر مواد معدنی مانند فسفر، منیزیم و روی است. برخلاف بسیاری از ماست ها، شیر تقریبا همیشه با ویتامین D غنی شده است.

14. میوه های خشک

طعم آن شبیه آب نبات است، اگرچه قطعا این تنها دلیل دوست داشتن آن نیست. میوه های خشک شده مانند آلو، خرما، زردآلو و انجیر منبع سوخت غلیظی هستند که انرژی شما را حفظ می کند. آنها همچنین دارای مواد مغذی مانند پتاسیم، آهن، فولات و فیبر هستند.

فقط به خاطر داشته باشید که آنها همچنین کالری و قندهای طبیعی بالایی دارند. به یک وعده غذایی (معمولاً یک مشت یا بیشتر) پایبند باشید و از انواع ساخته شده با قندهای اضافه خودداری کنید.


موارد پیشنهادی


نقش آب در دوران بارداری

آب از نظر فنی یک غذا نیست، اما بسیار مهم است. همانطور که حجم خون شما در دوران بارداری افزایش می یابد، نیاز شما به آب نیز افزایش می یابد.

هیدراته ماندن می تواند به شما کمک کند پرانرژی بمانید و سردرد را دور نگه دارید، نه اینکه از مشکلات رایج بارداری مانند فکر مه آلود، یبوست و عفونت های دستگاه ادراری جلوگیری کنید.

زنان باردار معمولاً به حدود 10 اونس آب اضافی در روز نیاز دارند، اما اگر تشنه‌تر هستید، تا زمانی که سیر شوید بنوشید.

سوالات بیشتری در مورد آنچه باید در دوران بارداری بخورید دارید؟ ما پاسخ هایی داریم.

آیا زنان باردار باید کالری بیشتری مصرف کنند؟

بدن شما در حال رشد دادن یک انسان دیگر است، پس بله، انرژی مورد نیاز شما در دوران بارداری افزایش می یابد. اما احتمالا نه آنقدر که فکر می کنید.

بیشتر زنان باردار با وزن متوسط ​​باید در طول سه ماهه اول حدود 1800 کالری دریافت کنند که ممکن است تقریباً به اندازه قبل از تولد باشد.

این عدد در سه ماهه دوم به 2200 کالری و در سه ماهه سوم به 2400 کالری می رسد.

آیا در دوران بارداری باید بیشتر غذا بخورید؟

هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شما باید بیش از سه وعده در روز انجام دهید. اما خوردن وعده‌های غذایی کوچک‌تر و مکرر هر 3 تا 4 ساعت می‌تواند به حفظ سطح انرژی شما کمک کند، از سوزش سر دل جلوگیری کرده و از افت قند خون که در دوران بارداری شایع‌تر است، جلوگیری کند.

آیا نیازهای تغذیه ای شما تا سه ماهه تغییر می کند؟

نیاز شما به برخی مواد مغذی در دوران بارداری افزایش می یابد. به طور کلی، ایده خوبی است که بر روی دریافت بیشتر غذاهای غنی از موارد زیر تمرکز کنید:

  • پروتئین
  • امگا 3
  • اهن
  • کلسیم
  • فولات

فقط مطمئن شوید که از مشکلات معمول بارداری دوری کنید، مانند:

  • الکل
  • تخم مرغ خام
  • گوشت های اغذیه فروشی
  • آب میوه و پنیر غیر پاستوریزه

آیا در صورت داشتن دوقلو یا سه قلو، نیازهای تغذیه ای شما تغییر می کند؟

زنی که چند قلو حامله است به کالری بیشتری نسبت به زنی که یک نوزاد دارد نیاز دارد.

هدف دریافت حدود 300 کالری اضافی برای هر نوزاد – بنابراین اگر دوقلو باردار هستید، 600 کالری اضافی دریافت کنید. افزایش وزن باید برای سه قلوها و بعد از آن فردی باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

مشاهده بیشتر