0

تقویت هوش کودکان با تغذیه

تقویت هوش کودکان با تغذیه

تقویت هوش کودکان با تغذیه

این 8 ماده غذایی را امتحان کنید تا دانش آموز شما هوشمندتر شود در حالی که مغز شما ممکن است فقط 2٪ از بدن شما را اشغال کند، اما تا 20٪ از انرژی شما را مصرف می کند. مغزها برای عملکرد و رشد به مخلوط پیچیده ای از پروتئین ها، کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارند. تقویت هوش کودکان با تغذیه را از بخش رژیم و تغذیه سایت تفریحی و سرگرمی جیران همراه باشید.

تقویت هوش کودکان با تغذیه

اگر مغز کودک خود را با غذای مناسب تغذیه کنید، آنها عملکرد تحصیلی بهتری دارند و از عملکردهای بهتر حافظه لذت می برند. در اینجا برخی از بهترین غذاهای مغزی آورده شده است که به هوشمند سازی کودکان کمک می کند.


موارد پیشنهادی


8 ماده غذایی برتر برای تغذیه مغز شما

سبزیجات برگ سبز: مانند اسفناج ، کلم پیچ و کلم همراه با ویتامین های B6 ، B12 ، آهن و فولات است.

دانه کدو تنبل: فقط یک مشت در روز تنها چیزی است که شما برای دریافت مقدار توصیه شده روزانه روی خود نیاز دارید ، که به رشد مهارت های شناختی و حافظه شما کمک می کند.

ماهی آزاد: این ماهی های روغنی حاوی اسیدهای چرب ضروری (امگا 3) منبع خوبی از پروتئین هستند.

غلات کامل: سبوس ، گندم کامل ، بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای و جوانه گندم همگی حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 و فولات هستند که جریان خون را به مغز افزایش می دهد.

دانه ها و مغزها: اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 را تأمین کنید که به بهبود روحیه شما کمک می کند در حالی که تیامین و منیزیم حافظه شما را افزایش می دهد.

توت آکایی و بلوبری: این توت های شگفت انگیز مملو از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و پروتئین هستند. توت های آکایی حتی اسیدهای چرب امگا 3 دارند.

کلم بروکلی: منبع فوق العاده ویتامین K ، که عملکرد شناختی و قدرت مغز را بهبود می بخشد.

گوجه فرنگی: این میوه های شاد حاوی لیکوپن هستند ، یک آنتی اکسیدان قدرتمند برای مقابله با آسیب رادیکال های آزاد سلول ها که به توسعه زوال عقل ، به ویژه آلزایمر کمک می کند. آب گوجه فرنگی همچنین منبع خوبی از آهن است.

گلوکز فوری ترین نیاز مغزها تأمین مداوم گلوکز است که می تواند در غلات ، میوه ها و سبزیجات کامل پیدا شود. با وعده های غذایی منظم مملو از مواد مغذی سالم و غنی از آب برای تأمین آب ، از تأمین مناسب اطمینان حاصل کنید.

وقتی به طور منظم غذا نمی خورید یا به دنبال غذاهای سالم نیستید ، کمبود تمرکز و از دست دادن حافظه را تجربه خواهید کرد. این توضیح می دهد که چرا رژیم امتحانی نوجوان شما از غذاهای فست فود به بهبود نمرات آنها کمک نمی کند. منابع ناسالم گلوکز را می توان در آب نبات ، نوشابه و محصولات حاوی مقدار زیادی قند تصفیه شده یافت. مصرف زیاد قند می تواند بر توانایی تمرکز شما تأثیر منفی بگذارد و از دسترسی مؤثر به حافظه جلوگیری کند. این قندهای تصفیه شده بر فشار خون شما نیز تأثیر منفی می گذارد.

هنگامی که این جهش می یابد و کاهش می یابد، شما احساس بی حالی و خستگی می کنید و نمی توانید مستقیم فکر کنید. با خوردن وعده های غذایی منظم ، میزان ثابت گلوکز را که به مغز جریان دارد ، حفظ کنید. از کنار گذاشتن وعده های غذایی (به ویژه صبحانه) خودداری کنید و سعی کنید وعده های غذایی کوچک و سالم را هر چند ساعت یک بار مصرف کنید. همیشه در نظر داشته باشید که هفت وعده میوه و سبزیجات تازه در روز دریافت کنید.

ویتامین های B

مغزها به ویژه به ویتامین های خانواده B علاقه مند هستند. در حالی که مکمل های ویتامین می توانند کمک کنند ، اما هیچ جایگزینی برای وعده های غذایی مناسب نیستند. ویتامین های حیاتی B برای هوش کودکان را می توان در غلات سبوس دار ، جوانه گندم ، تخم مرغ های ارگانیک ، سبوس ، گندم کامل ، بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای و آجیل یافت.

اهن

مغزها عاشق آهن هستند که می توانید آن را در غلات سبوس دار (مانند جو دوسر) ، گوشت قرمز (به خصوص جگر) و سبزیجاتی مانند اسفناج ، مارچوبه خام ، نخود برفی ، کلم پیچ و چغندر پیدا کنید.

امگا 3

غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت مغز بسیار مفید هستند. این موارد را می توانید در ماهی های روغنی مانند ماهی آزاد پیدا کنید. گردو غذای واضح و عالی هوش و مغز است و دانه های خوراکی مانند کتان ، کنف و چیا.

آنتی اکسیدان ها

خواص آنتی اکسیدانی توت برای توانایی تقویت مغز افسانه ای است و می توان آن را در چای سبز ، توت آکایی و زغال اخته یافت. توت های Acai همچنین منبع بسیار خوبی از امگا 3 هستند.

منیزیم

منیزیم همچنین یک ماده مغذی مهم برای سلامت مغز است. منیزیم را می توانید در اسفناج ، پوست سیب زمینی ، نخود فرنگی ، ماست ، پنیر ، محصولات سویا ، ماهی ، آجیل و عدس پیدا کنید.

لوتئولینیک

ترکیب گیاهی به نام لوتئولین به کاهش اثرات پیری در مغز و همچنین بهبود قدرت مغز کمک می کند. لوتئولین را می توان در هویج و گوجه فرنگی یافت و همچنین در تقویت حافظه خوب نقش دارد. اگر می خواهید مغزتان عملکرد بهینه داشته باشد ، غذا خوردن منظم نیز مهم است. سعی کنید در وعده های غذایی منظم و میان وعده های میوه ، آجیل و میله های گرانولا از افت قند خون خودداری کنید. بهترین نوشیدنی برای مغز شما آب میوه ها ، به ویژه آنهایی که سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین هایی مانند آب کرنبری یا آب آلوئه هستند.

چای سبز ، به خصوص ماچا ، که یک بسته ضد اکسید کننده عالی و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی را برای راه اندازی بسته بندی می کند. همیشه 6-8 لیوان آب در روز بنوشید. هیدراته ماندن برای عملکرد مناسب مغز مهم است.


بیشتر بخوانید:


آیا به دنبال کمک به هوشمند شدن فرزند خود هستید؟ تدریس خصوصی یک به یک می تواند تفاوت ایجاد کند در حالی که غذاهای مغزی برای کودکان وجود دارد که می تواند به هوشمند شدن کودک شما کمک کند ، اما هیچ چیز جای یک معلم خصوصی حرفه ای را نمی گیرد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 8 =

مشاهده بیشتر