0

تاثیر چیپس بر کبد چرب

تاثیر چیپس بر کبد چرب

تاثیر چیپس بر کبد چرب

آنچه می خورید می تواند توانایی کبد شما را تحت تأثیر قرار دهد و با گذشت زمان حتی می تواند منجر به آسیب دائمی یا بیماری شود. در اینجا می خواهیم از بخش رژیم و تغذیه سایت تفریحی و سرگرمی جیران، تاثیر چیپس بر کبد چرب را معرفی کنیم.

تاثیر چیپس بر کبد چرب

کبد شما یک شگفتی چند منظوره از بدن انسان است که هر روز برای هضم چربی ها، بازیافت سلول های خون، ذخیره انرژی برای استفاده در آینده و فیلتر کردن خون ناشی از دستگاه گوارش، زحمت می کشد و شما را از انواع مختلف سموم خطرناک محافظت می کند. . اما افراد غالباً به كبد خود فكر نمی كنند و نمی فهمند آنچه می خورند می تواند بر توانایی آن تأثیر بگذارد – گاه به طور دائم. در حقیقت، انواع خاصی از غذا در صورت خوردن زیاد می تواند منجر به بیماری کبد، اسکار یا حتی نارسایی کبدی شود.

رژیم غذایی شما روی چربی های ناسالم ، قند و پروتئین حیوانی سنگین است


موارد پیشنهادی


طبق بنیاد کبدی آمریکا، تصور می شود که حداکثر 25٪ از کل افراد در ایالات متحده بیماری کبد چرب غیر الکلی یا NAFLD دارند. در NAFLD، چربی اضافی به کبد نفوذ می کند و بر توانایی آن تأثیر می گذارد. اولین مرحله، کبد چرب نامیده می شود (این زمانی است که 5 تا 10 درصد از وزن کبد چربی است)، اغلب هیچ علامتی ندارد. به طور کلی، NAFLD در افرادی که دارای اضافه وزن، چاقی یا دیابت نوع 2 هستند بیشتر دیده می شود و موارد همگام با اپیدمی چاقی افزایش یافته است. کریستن رابرتز، PhD ، RD، استادیار بالینی پزشکی داخلی در مرکز پزشکی وکسنر دانشگاه ایالتی اوهایو در کلمبوس، اوهایو، می گوید NAFLD شایعترین علت بیماری مزمن کبدی در ایالات متحده است.

یک مطالعه نشان داد افراد دارای اضافه وزن که پروتئین حیوانی زیادی مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که مصرف نمی کنند بیشتر در معرض خطر کبد چرب هستند و تحقیقات دیگر نشان می دهد رژیم غذایی سنگین روی چربی های ناسالم می تواند منجر به NALD شود. بنابراین سوء استفاده از غذاهای حاوی چربی ترانس و چربی اشباع شده – مانند چیپس سیب زمینی و سایر محصولات بسته بندی شده – می تواند یک عامل باشد.

اما، رابرتز خاطرنشان می کند که همه چربی ها برای کبد شما مضر نیستند. وی می گوید: “دستیابی به کاهش وزن از رژیم کم کالری در مقابل رژیم کم چربی هنوز مورد بحث است، اما مصرف بیش از حد کالری که منجر به اضافه وزن یا چاقی شود ، خطر ابتلا به بیماری کبد را افزایش می دهد.” ارتباط بین بیماری کبد و غذاهای خاص به خوبی درک نشده است (تحقیقات دیگر حاکی از فست فود ؛ نوشیدنی های شیرین مملو از فروکتوز ؛ کمبود ویتامین E ، ویتامین D و چربی های سالم است یا عوامل دیگر نیز ممکن است در این امر نقش داشته باشند) اما تحقیقات مقاومت به انسولین و افزایش اسیدهای چرب (از رژیم غذایی مملو از چربی و قند) را در التهاب و زخم های غیر قابل برگشت کبد نشان می دهد.

رابرتز می گوید: “برای هر کسی که دارای اضافه وزن یا چاقی باشد، هدف اصلی ما کاهش وزن بدن است.” او می گوید آموزش به بیماران برای خوردن چربی های خوب (فکر می کنم آجیل، ماهی و روغن زیتون)، میوه ها، سبزیجات و کربوهیدرات های سالم به نسبت مناسب کلید پیشگیری و برگشت مشکلات کبدی است. “مهم است که میزان کالری دریافتی را بررسی کنید.”

زیاد نمک مصرف می کنید

متخصصان معمولاً مصرف روزانه بیش از 2000 تا 2400 میلی گرم نمک را توصیه می کنند. هرچند احتمالاً شما بیش از اینها مصرف می کنید. رابرتز می گوید: “آمریکایی ها سدیم زیادی مصرف می کنند.” “ما به دلیل فست فودها و غذاهای بسته بندی شده که از نمک به عنوان ماده نگهدارنده استفاده می کنند، تمایل داریم 5000 ، 6000 یا حتی حداکثر 10000 میلی گرم در روز داشته باشیم.”

برای افرادی که از قبل مشکلات کبدی دارند، سدیم اضافی می تواند باعث احتباس آب و التهاب در شکم شود. هر دوی اینها می توانند کبد را بیش از حد کار کنند.

رابرتز می گوید پیروی از یک رژیم غذایی کم سدیم ممکن است چالش برانگیز باشد، اما برای بیماران مبتلا به زخم کبد یا سیروز ، ضروری است. او می گوید: “یک رژیم غذایی کم سدیم می تواند از ایجاد عوارض زیادی در اثر تجمع مایعات در بدن جلوگیری کند.”

قهوه زیاد می نوشید.

دوستداران جاوا خوشحال می شوند: این یکی از عادت های روزمره است که برای کبد شما مفید است. در یک بررسی 2014، محققان دریافتند که افرادی که در معرض مشکلات کبدی هستند و قهوه می نوشند، دارای آنزیم های کبدی بالا، نشانه آسیب کبدی، کمتر از افراد غیرمخدر هستند.

علاوه بر این، نوشیدن قهوه با پاسخ بهتر به درمان در افراد مبتلا به هپاتیت C، کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد و پیشرفت کندتر سیروز مرتبط بود. محققان نتیجه گیری کردند: “بنابراین ، در بیماران مبتلا به بیماری مزمن کبدی، باید مصرف روزانه قهوه را تشویق کرد.” یا به عبارت دیگر ، نوش جان کنید!


بیشتر بخوانید: همراهی با بازیگران 18


برای بهبود سلامت خود ، با پست های متنوع ما در مجله سلامت جیران همراه باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + شش =

مشاهده بیشتر