0

نحوه پختن پای مربای به

نحوه پختن پای مربای به

نحوه پختن پای مربای به

بعضی از میوه های خوشمزه و پرخاصیت محدودیت زمانی دارند. به هم یکی از همین میوه هاست پس تا فرصت هست از به انواع و اقسام غذاها و شیرینی ها را درست کنید. مربای به را هم فراموش نکنید شما حتی می توانید مانند پیشنهاد زیر دسر یا شیرینی ای با مربای به درست کنید که هم خوشمزه است هم خوش ترکیب، در ضمن آن را می توانید در فصل های دیگر هم بپزید فقط کافی است همیشه مربای به در یخچال داشته باشید. نحوه پختن پای مربای به را از بخش آشپزی سایت تفریحی و سرگرمی جیران همراه ما باشید.

نحوه پختن پای مربای به

مواد لازم

۳۰۰ گرم آرد

۲۰۰ گرم کره

۲۰۰ گرم شکر

یک هشتم قاشق چایخوری وانیل

2 عدد تخم مرغ

۳ – ۴ قاشق سوپخوری مربای به

زعفران دم کرده مقداری


موارد پیشنهادی


طرز تهیه

  1. کره را در محیط بیرون از یخچال بگذارید تا کمی نرم شود، بعد آن را در کاسه ای بزرگ ریخته و آرد را به آن اضافه کنید. حالا با نوک انگشت کره و آرد را مخلوط کنید تا به شکل خرده های نان در بیاید.
  2. شکر و وانیل را هم اضافه کرده و مخلوط کنید. یکی از تخم مرغ ها را بشکنید و به کاسه اضافه کنید و خوب به همراه دیگر مواد ورز دهید تا به شکل خمیری در بیاید. خمیر را در کیسه ای گذاشته، در آن را ببندید و به مدت یک ساعت در یخچال استراحت دهید.
  3. در این فاصله مربای به را در صافی بریزید تا شیره مربا جدا شود. قالب پای را د کنید. کمی آن را چرب کنید. خمیر را از یخچال بیرون آورید و بعد از کمی ورز دادن به دو قسمت تقسیم کنید.
  4. روی سطحی تمیز، کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آرد با کمک وردنه باز کنید تا به اندازه قالب پای در بیاید. قالب را روی خمیر بگذارید و دور خمیر را به اندازه قالب ببرید. خمیری را که به شکل قالب در آمده در قالب چرب شده بگذارید و با چنگال چند سوراخ روی خمیر ایجاد کنید.
  5. روی لایه اول خمیر، مربای بدون شهد را ریخته و خوب روی سطح خمیر پخش کنید. لایه دوم خمیر را به همان صورت توضیح داده شده به فرم و اندازه قالب در آورید و بعد روی لایه مربای به پهن کنید.
  6. فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. خمیر رویی را هم مثل خمیر زیری با چنگال سوراخ سوراخ کنید. تخم مرغ دوم را هم شکسته و در کاسه ای با چنگال هم بزنید، کمی زعفران هم اضافه کنید.
  7. تخم مرغ و زعفران را با قلم موی آشپزخانه روی خمیر رویی بمالید و قالب را در فر به مدت ۴۵ دقیقه حرارت دهید. بعد از این مدت قالب را بیرون آورده و بعد از کمی خنک شدن برش زده و سرو کنید.

یه جور دیگه

به جای کره می توانید از مارگارین استفاده کنید. به جای شکر از پودر شکر هم می شود استفاده کرد.

به جای مربای به از هر مربای دیگری هم می شود در این دسر استفاده کرد.

فقط یادتان باشد که شهد مربا را حتما جدا کنید تا در موقع پخت نسوزد.


بیشتر بخوانید: بازیگر ترک در فیلم تبلیغاتی BMW


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − سه =

مشاهده بیشتر