0

نحوه از بین بردن موهای زائد صورت و مزایا و معایب آن

نحوه از بین بردن موهای زائد صورت و مزایا و معایب آن

آیا می خواهید بدانید که چگونه موهای صورت را از بین ببرید و با مزایا و معایب گزینه های مختلف موجود آشنا شوید با ما با مجله زیبایی جیران همراه باشید. این مقاله این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد و همچنین به شما توصیه می کند که کدام روش از بین بردن موهای زائد برای شرایط و شرایط مختلف مناسب تر است.

چگونه موهای صورت را از بین ببریم

در حالی که روش های زیادی برای از بین بردن موهای صورت وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. نوع موهای صورت که می خواهید حذف کنید، رنگ پوست و حساسیت شما نیز بر بهترین روش برای از بین بردن موهای صورت تأثیر می گذارد.


موارد پیشنهادی


روش های موقت برای از بین بردن موهای صورت

گزینه های زیادی برای رفع موقت موهای زائد صورت وجود دارد. اشکال اصلی همه این روش ها موقتی بودن آنهاست. با این حال در برخی موارد ممکن است آنها انتخاب درستی برای شما باشند.

بلیچینگ یا سفید کردن

آیا به جای اینکه بدانید چگونه موهای صورت خود را از بین ببرید، به سفید کردن موهای صورت خود فکر کرده اید؟ مزایای سفید کردن این است که بدون درد است. مضرات بلیچینگ این است که اگر پوست تیره دارید، اغلب راه حل خوبی نیست، زیرا موهای سفید روشن تر ممکن است حتی بیشتر از قبل قابل مشاهده باشند.

یکی دیگر از اشکالات بلیچینگ این است که به این معنی است که شما از مواد شیمیایی خشن روی پوست خود استفاده می کنید و ممکن است به این مواد شیمیایی واکنش نشان دهید. یک جنبه مثبت بلیچینگ این است که تا چهار هفته دوام می آورد.

اصلاح

این یک شایعه است که اصلاح باعث ضخیم شدن و تیره شدن موها می شود. با این حال تراشیدن به این معنی است که مو دارای لبه‌های صاف است که احساس خشن‌تری ایجاد می‌کند. یکی دیگر از معایب استفاده از اصلاح برای از بین بردن موهای زائد، پتانسیل موهای رشد یافته است. مزیت اصلاح اصلاح این است که انجام آن بسیار سریع است و یک بار تجربه آن آسان است. با این حال، ما اصلاح را به عنوان یک گزینه توصیه می کنیم فقط در صورتی که موهای صورت شما رشد بیش از حد داشته باشد.

لوسیون ها و کرم ها

لوسیون ها و کرم ها روشی آسان برای از بین بردن موهای زائد هستند اما برای پوست های حساس تر صورت شما بهترین نیستند، زیرا ممکن است پوست شما به مواد شیمیایی خشن موجود در لوسیون ها و کرم های موی زائد واکنش نشان دهد. کرم های موبر بهترین کاربرد برای پاها و بازوها هستند. یکی دیگر از معایب این روش حذف موهای زائد این است که نامرتب، تا حدودی وقت گیر است و می تواند بسیار بدبو نیز باشد! برای خرید لوسیون ها می توانید به فروشگاههای اینترنتی معتبر مراجعه نمایید.

اپیلاسیون

روش دیگر و روش بسیار رایج برای از بین بردن موهای صورت، اپیلاسیون است. هرکسی که تا به حال از این روش حذف موهای زائد استفاده کرده باشد، به سرعت معایب اپیلاسیون را به شما می گوید که آن دردناک است! برای افرادی که پوست حساسی دارند، روش خوبی برای رفع موهای زائد صورت نیست. یکی دیگر از معایب اپیلاسیون این است که پتانسیل ایجاد موهای رشد یافته وجود دارد.

جنبه مثبت استفاده از اپیلاسیون برای رفع موهای زائد صورت این است که سه تا چهار هفته دوام می آورد.

کندن یا موچین کردن

اگر به دنبال روشی برای از بین بردن موهای صورت هستید و فقط مقدار کمی موهای صورت دارید، کندن یا موچین ممکن است روشی موثر برای شما به نظر برسد. این به این دلیل است که کندن و موچین کاری است که می توانید خودتان آن را انجام دهید، بنابراین هزینه ای در بر ندارد.

با این حال، از بین بردن موهای صورت با استفاده از موچین دارای معایب بسیاری است. اولاً دردناک است، اما مهمتر از آن آسیب بالقوه طولانی مدت است که می تواند عللی مانند ایجاد حفره و زخم باشد. شما همچنین در معرض خطر موهای رشد یافته هستید.

نخ زنی

مزایای زیادی برای استفاده از نخ برای رفع موهای زائد صورت وجود دارد. اولاً یادگیری نحوه انجام کار نسبتاً آسان است، نخ کردن به خودی خود یک تمرین آسان است و به هیچ ابزاری نیاز ندارید. مضرات نخ کشیدن آن این است که می تواند دردناک باشد.

پیرایش

کوتاه کردن یک گزینه خوب برای کنترل ابروها است. شما باید مراقب باشید که هر دو ابرو را به شکل یکنواخت کوتاه کنید. با تمرین، این اغلب توسط مردان و زنان با موفقیت استفاده می شود تا ابروهای خود را مرتب و یکدست نگه دارند.

داروی هورمونی

به عنوان بخشی از یائسگی، برخی از زنان تغییری در موهای صورت خود تجربه می کنند، به عنوان مثال ممکن است تیره تر و ضخیم تر شود. اگر چنین به نظر می رسد، توصیه می کنیم به پزشک محلی خود مراجعه کنید تا بتواند تأیید کند که علت آن است یا نه و سپس در صورت لزوم، درمان هورمونی یا داروهای ضد بارداری خوراکی را تجویز کنید.

لیزر موهای زائد

اگر به دنبال روشی برای از بین بردن موهای زائد صورت هستید و موهای تیره و پوست روشنی دارید، ممکن است بخواهید لیزر موهای زائد را در نظر بگیرید. مزیت لیزر موهای زائد این است که به مرور زمان ظاهر موها را کاهش می دهد و فرآیند دردناکی نیست.

از دیگر مزایای لیزر موهای زائد این است که خیلی سریع موهای زائد زیادی را از بین می برد و موها نسبت به روش های دیگر مانند کندن و اپیلاسیون برای مدت طولانی تری دور می مانند.

بزرگترین اشکال لیزر موهای زائد این است که دائمی نبودن موهای زائد نیست و یکی از گران ترین روش های حذف موهای زائد است. لیزر درمانی نیز می تواند دردناک باشد و احتمال آسیب پوستی نیز وجود دارد.

روش های دائمی از بین بردن موهای صورت

الکترولیز

مزیت الکترولیز این است که تنها راه دائمی برای از بین بردن موهای صورت و سایر موها است. اشکال این است که به نظر می رسد روش گران قیمتی باشد. با این حال، وقتی فکر می کنید که منجر به حذف دائمی موهای زائد می شود، باید هزینه ای را که با روش های موقت حذف مو خواهید داشت متعادل کنید.

الکترولیز تنها روش حذف مو است که سلول هایی را که باعث رشد مو می شوند از بین می برد. به زمان و چندین درمان نیاز دارد. اما باعث از بین رفتن دائمی موهای ناخواسته صورت می شود. همچنین الکترولیز نسبت به اپیلاسیون و لیزردرمانی درد کمتری دارد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − دوازده =

مشاهده بیشتر