0

قرص زینک برای افزایش سریع مو

قرص زینک برای افزایش سریع مو

بسیاری از افراد موهای سالم را نشانه ای از سلامتی یا زیبایی می دانند. مانند هر قسمت دیگر از بدن شما ، موها نیز برای سلامت و رشد به انواع مواد مغذی نیاز دارند. در حقیقت ، بسیاری از کمبودهای تغذیه ای با ریزش مو ارتباط دارند. در حالی که عواملی مانند سن ، ژنتیک و هورمون ها نیز روی رشد مو تأثیر دارند ، مصرف بهینه مواد مغذی کلیدی است. در زیر 5 ویتامین و 3 ماده مغذی دیگر وجود دارد که ممکن است برای رشد مو مهم باشند. با سایت تفریحی جیران همراه باشید تا با تاثیر قرص زینک برای افزایش سریع مو بیشتر آشنا شوید.

قرص زینک برای افزایش سریع مو

1. ویتامین A

تمام سلول ها برای رشد به ویتامین A نیاز دارند. این شامل مو ، سریعترین رشد در بدن انسان است. ویتامین A همچنین به غدد پوست کمک می کند تا یک ماده روغنی به نام سبوم ایجاد کنند. سبوم پوست سر را مرطوب کرده و به سلامت مو کمک می کند .

رژیم های غذایی کمبود ویتامین A ممکن است به مشکلات مختلفی منجر شود ، از جمله ریزش مو . گرچه دریافت ویتامین A به اندازه کافی مهم است ، اما ممکن است مقدار زیادی از آن خطرناک باشد. مطالعات نشان می دهد که مصرف بیش از حد ویتامین A نیز می تواند در ریزش مو نقش داشته باشد. سیب زمینی شیرین ، هویج ، کدو تنبل ، اسفناج و کلم پیچ کلسیم سرشار از بتاکاروتن است که به ویتامین A تبدیل می شود.

ویتامین A همچنین می تواند در محصولات حیوانی مانند شیر ، تخم مرغ و ماست یافت شود. روغن جگر ماهی ماهی به ویژه یک منبع خوب است.

خط پایین:

موهای شما برای مرطوب نگه داشتن و رشد به ویتامین A احتیاج دارد. منابع خوب شامل سیب زمینی شیرین ، هویج ، اسفناج ، کلم پیچ و برخی از غذاهای حیوانی است.


موارد پیشنهادی


2. ویتامین های گروه B

یکی از شناخته شده ترین ویتامین ها برای رشد مو ، ویتامین B به نام بیوتین است. مطالعات کمبود بیوتین را با ریزش مو در انسان مرتبط می دانند. اگرچه از بیوتین به عنوان یک روش درمانی جایگزین برای ریزش مو استفاده می شود ، کسانی که کمبود دارند بهترین نتیجه را دارند. با این حال ، کمبود بسیار نادر است زیرا به طور طبیعی در طیف گسترده ای از غذاها رخ می دهد.

همچنین در مورد اینکه بیوتین برای رشد مو در افراد سالم مؤثر است ، کمبود داده وجود دارد. سایر ویتامین های گروه B باعث ایجاد گلبول های قرمز خون می شوند که اکسیژن و مواد مغذی را به پوست سر و فولیکول های مو منتقل می کنند. این فرایندها برای رشد مو مهم هستند.

شما می توانید ویتامین های گروه B را از بسیاری از غذاها ، از جمله غلات سبوس دار ، بادام ، گوشت ، ماهی ، غذاهای دریایی و سبزیجات تیره و برگ دریافت کنید. علاوه بر این ، غذاهای حیوانی تنها منابع خوب ویتامین B12 هستند. بنابراین اگر رژیم گیاهخواری یا وگان را دنبال می کنید ، مصرف یک مکمل را در نظر بگیرید. می توانید مکمل های ویتامین B را بصورت آنلاین پیدا کنید.

خط پایین:

ویتامین های گروه B به اکسیژن و مواد مغذی به پوست شما کمک می کنند ، که به رشد مو کمک می کند. غلات کامل ، گوشت ، غذاهای دریایی و سبزیجات تیره و برگ دار همگی منابع خوبی از ویتامین های گروه B هستند.

3. ویتامین C

آسیب رادیکال های آزاد می تواند رشد را مسدود کرده و باعث پیر شدن موهای شما شود. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. علاوه بر این ، بدن شما برای ایجاد پروتئینی معروف به کلاژن – قسمت مهمی از ساختار مو – به ویتامین C نیاز دارد. ویتامین C همچنین به بدن شما کمک می کند آهن ، ماده معدنی لازم برای رشد مو جذب کند. توت فرنگی ، فلفل ، گواوا و مرکبات همه منابع خوبی برای ویتامین C هستند.

 

4. ویتامین D

مقادیر کم ویتامین D با آلوپسی مرتبط است ، اصطلاح فنی برای ریزش مو.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که ویتامین D ممکن است به ایجاد فولیکول های جدید کمک کند – منافذ ریز پوست سر که موهای جدید می توانند رشد کنند .

تصور می شود ویتامین D در تولید مو نقش دارد ، اما بیشتر تحقیقات بر روی گیرنده های ویتامین D متمرکز است. نقش واقعی ویتامین D در رشد مو ناشناخته است.

گفته شد ، بیشتر افراد ویتامین D کافی دریافت نمی کنند و هنوز هم می تواند ایده خوبی برای افزایش مصرف باشد.

بدن شما از طریق تماس مستقیم با اشعه خورشید ویتامین D تولید می کند. منابع غذایی مناسب ویتامین D شامل ماهی های چرب ، روغن کبد ماهی ، برخی از قارچ ها و غذاهای غنی شده است.

خط پایین:

نقش واقعی ویتامین D در رشد مو درک نشده است ، اما یک نوع ریزش مو با کمبود آن ارتباط دارد. شما می توانید سطح ویتامین D را از طریق قرار گرفتن در معرض آفتاب یا خوردن برخی غذاها افزایش دهید.

5. ویتامین E

مشابه ویتامین C ، ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که می تواند از استرس اکسیداتیو جلوگیری کند.

در یک مطالعه ، افراد مبتلا به ریزش مو پس از 8 ماه مکمل سازی با ویتامین E ، رشد 34.5 درصدی رشد مو را تجربه کردند.

گروه دارونما فقط 0.1٪ افزایش داشت (9 منبع معتبر).

دانه های آفتابگردان ، بادام ، اسفناج و آووکادو همگی منابع خوبی از ویتامین E هستند.

خط پایین:

ویتامین E به جلوگیری از استرس اکسیداتیو و تقویت رشد مو کمک می کند. منابع غذایی مناسب شامل دانه های آفتابگردان ، بادام ، اسفناج و آووکادو است.

6. آهن

آهن به سلول های قرمز خون کمک می کند تا اکسیژن را به سلول های شما منتقل کنند. این امر آن را به عنوان یک ماده معدنی مهم برای بسیاری از عملکردهای بدن از جمله رشد مو در اختیار دارد.

کمبود آهن که باعث کم خونی می شود ، دلیل اصلی ریزش مو است. این امر به ویژه در زنان شایع است .

غذاهای سرشار از آهن شامل صدف ، صدف ، تخم مرغ ، گوشت قرمز ، اسفناج و عدس است.

خط پایین:

کمبود آهن یکی از دلایل عمده ریزش مو به ویژه در خانم ها است. بهترین منابع آهن شامل صدف ، صدف ، تخم مرغ ، گوشت قرمز ، اسفناج و عدس است.

7. روی

روی نقش مهمی در رشد و ترمیم بافت مو دارد. همچنین به عملکرد صحیح غدد روغنی اطراف فولیکول ها کمک می کند.

ریزش مو علامت رایج کمبود روی است.

مطالعات نشان می دهد مکمل های روی باعث کاهش ریزش مو ناشی از کمبود روی می شوند.

با این حال ، برخی از گزارش های حکایتی وجود دارد که مکمل با دوز بیش از حد نیز می تواند به ریزش مو کمک کند.

به همین دلیل ، بهتر است روی خود را از غذاهای کامل تهیه کنید. غذاهای سرشار از روی شامل صدف ، گوشت گاو ، اسفناج ، جوانه گندم ، تخمه کدو و عدس است.

خط پایین:

ماده معدنی روی می تواند رشد مو را در افرادی که کمبود آن دارند بهبود بخشد. منابع خوب شامل صدف ، گوشت گاو و دانه کدو تنبل است.

8. پروتئین

مو تقریباً به طور کامل از پروتئین ساخته شده است. مصرف کافی برای رشد مو مهم است.

مطالعات حیوانی نشان می دهد که کمبود پروتئین ممکن است رشد مو را کاهش دهد/


مطلب پیشنهادی: ۱۰ ویتامین مورد نیاز بدن


آیا باید از مکمل مو استفاده کنید؟

غذا بهترین منبع ویتامین های مورد نیاز برای رشد مو است.

با این حال ، اگر نتوانید مقدار کافی در رژیم غذایی خود دریافت کنید ، مکمل ها می توانند مفید باشند.

طبق تحقیقات ، مکمل ها در افرادی که از قبل کمبود دارند ، بهترین نتیجه را می دهند.

علاوه بر این ، اگر کمبود نداشته باشید ، دوزهای زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی می توانند مضر باشند. بنابراین با یک دکتر مشورت کنید تا تشخیص دهد که آیا کمبود ویتامین دارید یا نه.

در پایان مطلب، بهترین راه برای دریافت این مواد مغذی خوردن یک رژیم غذایی مبتنی بر مواد غذایی متعادل و واقعی است که شامل مقدار زیادی غذای غنی از مواد مغذی باشد و اگر با رژیم غذایی برطرف نشد قرص زینک بهترین گزینه است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − سه =

مشاهده بیشتر