0

روشهای محافظت چشمان در تابستان

روشهای محافظت چشمان در تابستان

روشهای محافظت چشمان در تابستان

با روشهای محافظت چشمان در تابستان از بخش زیبایی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

یکی از اصلی ترین نکاتی که باید در تابستان رعایت کنید استفاده از عینک آفتابی استاندارد و مناسب چشم تان است

روشهای محافظت چشمان در تابستان

راه های محافظت از چشمان

آلرژی می تواند فصلی و یا در تمام طول سال باشد.با این حال ، گرمای بیش از حد منجر به قرمزی، خارش چشم ها می شود.

اگر قرمزی برای چند روز ادامه یابد، یک حساسیت چشمی ساده است ولی اگر بیشتر طول بکشد، عفونت ویروسی یا باکتریایی چشم است،” دکتر آناند صراف، مشاور چشم پزشک، بیمارستان چشم صراف، بمبئی در این مورد بیشتر توضیح میدهد درآفتاب بدون عینک آفتابی نروید چون دچار مشکلات چشمی از قبیل آب مروارید و آسیب به شبکیه میشوید.

در طول این فصل این نکات را باید رعایت کنید:

• استفاده از عینک آفتابی که حداقل ۹۹ درصد از UVA و UVB نور را جذب کند.در غیر این صورت دچار بیماری میگرن و همچنین بیماری های طولانی مدت چشم مانند آب مروارید خواهید شد

• اگربه شنا می روید، باید علاوه بر لباس شنا عینک شنا هم برای جلوگیری از ورم ملتحمه چشم استفاده کنید.

•چشمهای خود را با دستهای کثیف مالش ندهید بخصوص اگر خارج ا ز منزل و درمکانهای عمومی هستید .

اگر عرق میکنید عفونتها می تواند به چشم نفوذ کند، و سبب آلرژی شود

•فقط در زمانی که گردو غبار واردچشم شده آنرا بشوئید

• همیشه هنگامی که به خانه رسیدید برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و دوده بهچشم دست و صورت خود را بشویید چون ورود میکروب به چشم باعث آلرژی می شود

• آلرژی چشم شامل قرمزی،خارش، سوزش و پف کردگی، است گرد و غبار، عطر، لوازم آرایشی، دود،گرده های گل سبب آلرژی چشم میشود

• تجمع سلول های مرده و میکروب، منجر به باکتری می شود و باعث بوجود آمدن گل مژه میشود. بهداشت پلک را رعایت کنید.

به آرامی پلکها را مالش دهید تا از شر سلول های مرده خلاص شوید.

از لوازم آرایشی تاریخ گذشته استفاده نکنید، حوله کثیف و دست آلوده بکار نبرید.


بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست کودکان


توصیه هایی برای سلامت چشم در تابستان

در شرایطی که بیشتر مردم با آثار پرتوهای فرابنفش خورشید بر پوست آشنا هستند، اما معمولاً به آسیبی که آنها می‌توانند به چشم‌های انسان وارد کنند، توجه کمتری دارند. آیا می‌دانستید که چشم‌های انسان نیز می‌توانند دچار آفتاب سوختگی شوند؟ استفاده از عینک آفتابی می‌تواند از چشم‌های ما محافظت کند، اما چه کارهای دیگری می‌توانیم برای محافظت از آنها طی فصل تابستان انجام دهیم؟

پرهیز از آسیب‌های ورزشی

تابستان زمان خوبی برای انجام ورزش‌های تفریحی، چه همراه با اعضای خانواده یا تیم‌های اجتماعی است. بسیاری از آسیب دیدگی‌های چشم مرتبط با ورزش در ورزش‌هایی که با توپ‌های کوچک انجام می‌شوند، مانند بدمینتون، بیسبال، پینتبال و گلف رخ می‌دهند. اگر هنگام ورزش از عینک آفتابی استفاده می‌کنید، مدل‌هایی که از لنزهای پلی کربنات برخوردار هستند را انتخاب کنید زیرا مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند و البته آنها باید محافظت ۱۰۰ درصدی در برابر پرتوهای فرابنفش را ارائه کنند.

عدم توجه به ابرها

روزهای ابری می‌توانند بسیار خطرناک باشند زیرا مردم فکر می‌کنند که به واسطه پنهان شدن خورشید پشت ابرها دیگر نیازی به استفاده از عینک آفتابی یا کرم ضد آفتاب برای محافظت از چشم‌ها و پوست نیست اما به خاطر داشته باشید که ابرها نمی‌توانند پرتوهای فرابنفش خورشید را مسدود کنند. همچنین، توصیه می‌شود در روزهای ابری از عینک‌های آفتابی با لنزهای روشن‌تر استفاده شود.

دنبال کردن رژیم غذایی مناسب

محافظت در برابر نور خورشید و آسیب دیدگی تنها روش‌های موجود برای حفظ سلامت چشم‌ها نیستند. مواد غذایی بسیاری وجود دارند که می‌توانند سلامت چشم‌ها را تقویت کرده و به پیشگیری از بیماری‌های چشم کمک کنند. هویج یکی از شناخته‌شده‌ترین نمونه‌ها در این زمینه است که به واسطه محتوای بتاکاروتن خود که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود می‌تواند به تقویت چشم‌ها کمک کند. از دیگر مواد مغذی برای حفظ سلامت چشم‌ها می‌توان به ویتامین E، ویتامین C، نیاسین، لوتئین و زیزانتین اشاره کرد.

تأمین آب مورد نیاز بدن

افزون بر یک رژیم غذایی سالم سرشار از مواد مغذی، نوشیدن آب فراوان نیز به حفظ رطوبت چشم کمک کرده و در مبارزه با خشکی چشم نقش دارد. نوشیدن آب به میزان کافی نه تنها برای سلامت چشم‌های انسان مفید است، بلکه شرایط پوست و سلامت کلی انسان را بهبود می‌بخشد. همچنین، گرمای تابستان می‌تواند موجب کم آبی بدن شود، از این رو هیدراته نگه داشتن بدن طی این فصل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خواب کافی

در فصل تابستان نباید خواب و سلامت کلی، از جمله سلامت چشم‌های خود را قربانی انجام فعالیت‌های مختلف کنید. در کنار لذت بردن از تفریحات تابستانی باید زمان کافی به استراحت نیز اختصاص دهید.

توجه به ساعات اوج تابش خورشید

بازه زمانی بین ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر در فصل تابستان اوج تابش خورشید عنوان شده است و بهتر است طی این ساعات از حضور در برابر نور خورشید پرهیز کرده و یا اگر مجبور به این کار هستید، بیشترین میزان محافظت از خود را انجام دهید. در همین راستا، استفاده از عینک آفتابی، کلاه مناسب و کرم ضد آفتاب می‌تواند مفید باشد.


مطالب مرتبط: آنچه باید درباره ماسک صورت بدانید


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + دوازده =

مشاهده بیشتر