0

عوارض رنگرزی مو

عوارض رنگرزی مو

عوارض رنگرزی مو

رنگ کردن مو می تواند سرگرم کننده ترین کار باشد. با این حال ، نمی توان انکار کرد که رنگها اغلب با عوارض جانبی مضر همراه هستند. در این مقاله ، ما در مورد عوارض رنگرزی مو صحبت کرده ایم که همه باید قبل از اینکه موهای خود را رنگ کنید بدانید.

7 آسیب رنگ کردن مو

رنگ موهای دائمی:

رنگ مویهای دائمی از طریق ساقه مو نفوذ می کنند و به ریشه می رسند. آنها باید حداقل هر دوازده هفته یک بار رنگ شوند. بیشتر رنگهای دائمی از آمونیاک برای نفوذ به ساقه مو و افزایش سطح pH استفاده می کنند.

رنگ های موی نیمه دائمی:

آنها در حالی که بخشی از آن به ریشه نفوذ می کنند ، کوتیکول ساقه مو را می پوشانند.


موارد پیشنهادی


رنگ موهای موقت:

آنها به ریشه مو نفوذ نمی کنند و باید هر چند هفته لمس شوند.

سفید کننده:

برای روشن شدن موها و رنگ آمیزی موهای تیره مانند سیاه و قهوه ای تا روشن تر رنگ موها مانند بلوند یا قرمز استفاده می شود.

رنگ موهای بدون آمونیاک:

به آنها رنگ موهای نیمه دائمی نیز گفته می شود. آنها حاوی آمونیاک نیستند اما شامل پراکسید هیدروژن ، پارا رنگها و رزورسینول هستند. اینها روی موها نرم ترند.

 

عوارض رنگرزی مو

توجه: تمام اطلاعات ارائه شده در زیر مربوط به رنگ دائمی مو است مگر اینکه خلاف آن مشخص شده باشد.

رنگ آمیزی مو فقط شیمی اولیه است. این همه در مورد واکنشهایی است که بین رنگدانه های موجود در مو ، رنگدانه های موجود در رنگ ، پراکسید و آمونیاک ایجاد می شود. با تمام تجربیاتی که در زمینه مواد شیمیایی داشته ایم ، چیزی که ما پذیرفته ایم این است که معمولاً خوب نیستند. به همین دلیل است:

 

1. بیش از پردازش

رنگ موهای دائمی اغلب حاوی آمونیاک (یا مواد شیمیایی مشابه آن) و پراکسید است. آمونیاک ساقه موهای شما را می شکند و پروکسید رنگدانه طبیعی موهای شما را خنثی می کند (یا سفید می کند) و رنگ آن را از بین می برد. این فرایند شل کردن کوتیکول های مو برای رسیدن به ریشه ی موهای شما و سفید کردن رنگدانه طبیعی آن ، در اصل آسیب دیدن مو است.

بیش از حد درمان موهای شما با استفاده از این مواد شیمیایی باعث از بین رفتن درخشندگی ، شکسته شدن آسان و در برخی موارد شدید شستشو با آب می شود. در حالی که با درمان های مراقبت از مو می توان تا حدی موهای فرآوری شده را احیا کرد ، اما تنها راه خلاص شدن از آسیب ناشی از پردازش بیش از حد این است که موهای خود را کوتاه کنید.

 

2. واکنش های آلرژیک

رنگ مو باعث واکنشهای آلرژیک غیر معمول نیست ، خصوصاً به این دلیل که رنگهای دائمی مو حاوی پارافنیلن دی آمین است که ماده حساسیت زای رایجی است.

افرادی که درماتیت تماسی دارند به خصوص به دلیل PPD و سایر مواد شیمیایی موجود در رنگها مستعد واکنش هستند. افراد مبتلا به بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس نیز باید از رنگ مو برای رنگ آمیزی مو خودداری کنند. در موارد ملایم تر ، رنگ های دائمی می توانند باعث خارش ، تحریک پوست ، قرمزی یا تورم در پوست سر یا سایر مناطق حساس مانند صورت و گردن شوند.

نکته دیگری که هنگام استفاده از این رنگ ها باید به خاطر داشته باشید این است که عدم واکنش آلرژیک در گذشته به این معنی نیست که در آینده چنین واکنشی نخواهید داشت. هرچه بیشتر موهای خود را رنگ کنید ، احتمال واکنش نامطلوب بیشتر می شود.

 

3. تأثیرات روی باروری

تحقیقات در این زمینه متناقض است. اگرچه در چند مطالعه ذکر شده است که حداقل جذب سیستمیک محصولات مو وجود دارد ، اما رنگ های مو ممکن است در واقع بر باروری یا بارداری تأثیر نگذارد. با این وجود ، از آنجا که احتمال خطر قرار گرفتن در معرض رنگ مو برای مدت طولانی وجود دارد ، بهتر است از رنگ مو در صورت بارداری خودداری کنید.

 

4. نگهداری

گرچه از نظر فنی این یک عارضه جانبی نیست ، اما می تواند برای بعضی ها ایجاد شود. بسیاری از مردم نمی دانند که این رنگ چه مقدار روی موهای رنگ شده ماندگداری دارد. این یک تعهد طولانی مدت است که شما را مجبور می کند هر ماه یا خیلی سریع به سالن برگردید ، که ممکن است موهای شما را از بین ببرد.

شما باید محصولی خریداری کنید که مخصوص موهای رنگ شده ساخته شده باشد. چند مدل نیاز به رنگ کردن منظم دارند و به طور کلی موهای شما به مراقبت های اضافی بسیار نیاز دارند.

 

5. ورم ملتحمه

عدم رعایت احتیاط شدید هنگام رنگ آمیزی مو می تواند منجر به تماس مواد شیمیایی با قسمتهای حساس صورت شود. در بعضی موارد ، هنگامی که مواد شیمیایی حاصل از رنگ مو با چشم شما تماس می گیرد ، می تواند منجر به التهاب ملتحمه یا صورتی چشم شود. در موارد دیگر ، باعث التهاب و ناراحتی شدید می شود.

 

6. آسم

آسم یکی از علائم واکنش آلرژیک شدید به رنگ مو است. استنشاق مداوم مواد شیمیایی در رنگ مو می تواند منجر به سرفه ، خس خس سینه ، التهاب ریه ، ناراحتی گلو و حملات آسم شود.


بیشتر بخوانید: نحوه رنگ آمیزی سقف


7. سرطان

هنگامی که رنگهای موی دائمی برای اولین بار معرفی شدند، آنها دارای ترکیباتی بودند که سرطان زا بودند (باعث سرطان می شدند.) در حالی که فرمولها برای جایگزینی این مواد شیمیایی تغییر یافته بودند ، بحث در مورد اینکه آیا رنگهای مو می توانند باعث سرطان شوند ،کنار گذاشته نشده اند. برعکس ، تحقیقات و مطالعات علمی بیشتری برای ایجاد ارتباط مشخص بین استفاده از رنگ موی دائمی و سرطان مورد نیاز است.

در اینجا موارد احتیاطی وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن خطر عوارض جانبی احتمالی انجام دهید.

موارد احتیاطی که باید هنگام رنگ آمیزی مو انجام دهید.

  • سعی کنید تا حد امکان از استفاده از رنگ موهای دائمی خودداری کنید.
  • درعوض ، می توانید رنگ موهای نیمه و نیمه دائمی را انتخاب کنید.
  • مطمئن ترین راه برای رنگ آمیزی مو ، ترک رنگ دائمی مو و استفاده از گزینه های طبیعی رنگ آمیزی مو است.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 14 =

مشاهده بیشتر