0

سوالات متداول برداشتن خال با لیزر

سوالات متداول برداشتن خال با لیزر

سوالات متداول برداشتن خال با لیزر

دکتر اندرو اسمیت به سوالات متداول برداشتن خال با لیزر پاسخ می دهد. دکتر اندرو اسمیت پزشک عمومی متخصص جراحی پوست است و برای NHS در بینگلی، غرب یورکشایر کار می کند. پیشنهاد می کنیم با بخش زیبایی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

سوالات متداول برداشتن خال با لیزر

 

وی در استفاده از لیزرهای درجه پزشکی برای برداشتن خال بسیار باتجربه است و به مدت شش سال در کلینیک لیدز-بردفورد ما در گیزلی کار کرده است.

ما مدتی با او وقت گذاشتیم تا درباره سوالاتی که در مورد حذف خال با لیزر که بیشتر از ما سوال می شود، بحث کنیم.

 

چه مدت طول می کشد؟

از ابتدا تا انتها، قرار ملاقات با لیزر خال 30 دقیقه طول می کشد. این بیشتر شامل صحبت درباره روش و مراقبت های بعدی است. لیزر درمانی واقعی تقریباً برای هر خال تقریباً 5 دقیقه طول می کشد.


موارد پیشنهادی


درد داره؟ آیا بیمار لیزر را احساس خواهد کرد؟

لیزر درمانی به هیچ وجه دردناک نیست. داروی بی حسی موضعی که قبل از انجام این عمل تجویز می شود، مانند هر تزریق می تواند کمی گزگز کند. اما هنگامی که شروع به کار کرد، بیمار با شروع درمان لیزر احساس نخواهد کرد. دکتر قبل از شروع آزمایش می کند که منطقه بی حس است.

 

چه مدت طول می کشد تا بهبود یابد؟

این ناحیه مانند یک چمن بهبود می یابد بنابراین برای رسیدن به یک علامت صورتی صاف تقریباً 10-14 روز طول می کشد. این رنگ طی چند هفته بعد کمرنگ می شود.

 

بعد از آن چه شکلی خواهد بود؟

بلافاصله پس از آن، خال از بین می رود و یک علامت قرمز کوچک در همان جایی که خال بوده است وجود دارد. این قسمت با مقداری پماد و یک پانسمان کوچک پوشیده شده است که می تواند صبح روز بعد برداشته شود. علامت قرمز چند روز بعد قبل از رها کردن، یک پوسته ایجاد می کند تا یک تکه پوست صاف و جدید ایجاد کند.

 

چه زمانی بیمار می تواند به کار خود برگردد؟

بیماران می توانند در بیشتر موارد بلافاصله به محل کار خود برگردند زیرا این روش از نظر ماهیت مشابه با دندانپزشکی است. اگر خال ها از یک مکان قابل مشاهده برداشته شده باشد، مردم می توانند متوجه شوند که کجا برداشته شده است.

 

قبل از آرایش بیمار چه مدت باید صبر کند؟

بیمارانی که مایل به آرایش در ناحیه هستند می توانند پس از ریختن پوسته و صاف شدن ناحیه، که معمولاً پس از 10-14 روز است، این کار را انجام دهند.

 

چرا برداشتن خال با لیزر را نسبت به سایر اشکال از بین بردن، مانند جراحی، توصیه می کنید؟

از بین بردن خال با لیزر بسیار کمتر “تهاجمی” از برداشتن جراحی است زیرا پوست شکافته یا بریده نشده است  بنابراین مانند چسبیدن به جای زخم از برش است. از آنجا که پوست شکافته نشده است، برای بهبود نیازی به ایجاد زخم نیست و این بدان معنی است که احتمال عفونت بسیار کمتر و زمان بهبودی سریعتر است.

 

کدام نوع خال با لیزر قابل درمان است؟

برخی از خال ها برای از بین بردن با لیزر مناسب نیستند. به عنوان مثال خال های تخت یا خال های بسیار رنگی / تیره. خال هایی که از سطح پوست بلند می شوند به احتمال زیاد از این درمان بهره مند می شوند. اگر بعد از معاینه خال، پزشک فکر کند که گرفتن بیوپسی ایمن تر است، به عنوان مثال اگر اخیراً اندازه یا رنگ خال تغییر کرده باشد، ما روش سنتی جراحی را برای برداشتن نمونه توصیه می کنیم تا نمونه ارسال شود. استفاده از لیزر به معنای تبخیر شدن خال است و چیزی برای ارسال برای تجزیه و تحلیل باقی نمی ماند.


بیشتر بخوانید: دوش آب گرم بهتر است یا آب سرد؟


آیا لیزرها ایمن هستند؟

لیزرهای درجه 4 پزشکی پیشرفته ترین فناوری موجود برای از بین بردن سلول های پوستی هستند. لیزرهای کوچک و قدرتمند پزشکی از سال 1980 به دنبال یک دوره طولانی تحقیق و توسعه به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته اند. آنها برای استفاده در محیط پزشکی کاملاً ایمن در نظر گرفته می شوند و برای از بین بردن خال و سایر ضایعات پوستی بسیار باورنکردنی هستند. تنها مورد اصلی ایمنی این است که بیمار از عینک هایی که ما ارائه می دهیم استفاده کند تا از چشم خود در برابر لیزر محافظت کند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + دو =

مشاهده بیشتر