0

رفع پینه دست و پا در منزل

از بین بردن پینه دست و پا در منزل

پینه در اثر فشار مکرر بر روی یک نقطه از پوست شما ایجاد می شود. لایه های اضافی پوست در منطقه آسیب دیده رشد می کنند تا زمانی که برجستگی سخت تر و برجسته تری ظاهر شود. بدن شما این کار را برای محافظت از پوست در معرض تحریک کننده ها یا شکستگی انجام می دهد. پینه معمولاً صدمه ای نمی زند و بیشتر در قسمت های پاشنه ، کف دست ، انگشتان پا و زانو دیده می شود. پوشیدن کفشهای تنگ ، راه رفتن با پای برهنه ، نواختن ساز و کار با دست از دلایل عمده ایجاد پینه است. با بخش زیبایی سایت تفریحی و سرگرمی جیران همراه باشید تا با راهکار های رفع پینه دست و پا در منزل آشنا شوید.

از بین بردن پینه دست و پا در منزل

پینه نشان دهنده یک مشکل پزشکی نیست و دلیلی برای جستجوی مراقبت های اورژانسی نیست. اگر دوست دارید از پینه بسته شده خود خلاص شوید و دوست ندارید دیده شود، چند روش درمانی طبیعی وجود دارد که می توانید در خانه امتحان کنید.

درمان ها و روش های درمانی پینه

آب گرم

قبل از هر چیز دیگری، ممکن است بخواهید ناحیه پینه را 20 دقیقه در آب گرم خیس کنید. پس از خشک کردن پوست با حوله، ببینید آیا می توانید به آرامی فقط با انگشت یک لایه از پینه دور آن را بمالید تا جدا شود یا نه . در طی چندین جلسه خیساندن، ممکن است بتوانید یک بار لایه را کاملاً از بین ببرید. یک خیساندن آب گرم ساده اولین دارویی است که توسط آکادمی پوست آمریکا توصیه می شود.


موارد پیشنهادی


پدهای کالوس غیر دارویی

پدهای کالوس، متشکل از نمد ، سیلیکون و یک چسب ملایم، می توانند در ناحیه آسیب دیده و در زیر جوراب ، کفش ، دستکش یا پیراهن پوشیده شوند. این لنت ها باعث می شوند که کالوس شما در حین بهبودی تحریک نشود. کلینیک مایو به شما توصیه می کند که از پد های پینه دار دارویی که حاوی سالیسیلیک اسید هستند – اجتناب کنید و باعث تحریک و نفوذ پوست شود – خودداری کنید.

سرکه سیب

محتوای اسید موجود در سرکه سیب می تواند پوست سخت پینه را نرم کند. یک محلول از چهار قسمت آب و یک قسمت سرکه سیب را با هم مخلوط کنید و پینه خود را حدود 20 دقیقه خیس کنید. هنگامی که پوست خود را از این خیساندن پاک می کنید ، ممکن است بتوانید یک لایه یا دو لایه از پینه را بهتر پوست بگیرید. خیلی سخت نکشید و سعی کنید صبور باشید. شکستن پوست اطراف یا بالای پینه می تواند منجر به عفونت شود.

روغن کرچک

روغن کرچک دارای خواص Trust Source است که آن را به یک ماده روان کننده طبیعی پوست تبدیل می کند. هنگامی که می خواهید پوست خود را برای مالش پینه پهن کنید ، این می تواند مفید باشد. خیساندن پینه در مخلوط آب گرم با 5 قاشق غذاخوری روغن کرچک باید به اندازه ای باشد که هم پوست سفت را چرب کرده و هم ناحیه آسیب دیده را تسکین دهد.

سنگ پا

سنگ پوکه به ویژه هنگامی که در پایین پا یا آرنج خود یک پینه دارید ، جایی که دیدن آن دشوار است ، می تواند مفید باشد. پس از خیساندن کامل پینه ، فشار سنگ پوکه را به پینه خود وارد کنید و به صورت دورانی مالش دهید. سعی نکنید کل پینه را یک باره از بین ببرید. ایده این است که پوست را در طی چند برنامه از این روش استفاده کنید و از بین ببرید.

نمک اپسوم

نمک اپسوم به عنوان لایه بردار در نظر گرفته می شود. این روش درمانی به ویژه در صورتی که بخواهید پس از کار با دست خود را آرام کنید و همزمان از پینه خلاص شوید ، بسیار مفید است. دانه های ریز نمک برای شل شدن عضلات و آرامش پوست حل می شود. مخلوط کردن 2 تا 3 قاشق غذاخوری در یک لگن یا یک کاسه آب گرم قبل از خیساندن پینه ، پوست شما را راحت تر می کند.

جوش شیرین و آب لیمو

این روش درمانی شامل ترکیب یک جز آب لیمو و یک ماده شیمیایی (سدیم هیدروژن کربنات ، همچنین به عنوان جوش شیرین شناخته می شود) برای ایجاد واکنشی که برداشتن آن را آسان تر می کند. برای شروع به آب گرم ، یک لگن و 2 تا 3 قاشق غذاخوری آب لیمو نیاز دارید. پس از چند دقیقه آغشته شدن پینه به این محلول ، جوش شیرین را به آن اضافه کنید. دانه های ریز جوش شیرین و عمل گازدار افزودن آن به آب لیمو ممکن است به این مقدار قدرت حلال پینه اضافی بدهد.

چه موقع به دکتر خود مراجعه کنید

پینه معمولاً باعث هشدار نمی شود. هرگز از تیغ یا وسیله تیز استفاده نکنید تا سعی کنید پوست آنها را برید. این می تواند پوست شما را پاره کند و زخمی شود و باعث آلودگی ناحیه شود، به خصوص اگر هنوز در اثر علت اولیه پینه تحت فشار قرار گرفته یا تحریک شده باشد. اگر پینه شروع به ایجاد چرک، تغییر رنگ یا خونریزی شدید کرد، باید به دنبال مراقبت پزشکی باشید. پزشک شما ممکن است شما را به یک متخصص غدد مطب ارجاع دهد، عفونت را کنترل کند یا منطقه آلوده را تمیز کند و درمان کنند.

اگر به بیماری پزشکی مبتلا هستید که گردش خون شما را تحت تأثیر قرار می دهد و پاهایتان دچار پینه می شود، به خصوص باید مراقب رفتار ملایم با آنها باشید. یافتن علت اصلی پینه شما برای جلوگیری از مشکلات پا که گاهی اوقات با دیابت و نگرانی های مربوط به سلامت قلب و عروق همراه است، مهم است.


مطلب پیشنهادی: انواع تاپ بافتنی زنانه


چشم انداز و پیشگیری

بعد از اینکه از پینه هایتان مراقبت کردید، ممکن است بخواهید برای جلوگیری از تکرار پینه های خود اقدام کنید. استفاده از دستکش کار یا پد زانو ممکن است شما را از ایجاد پینه در دست و روی زانو باز دارد. مرطوب سازی مرتب دست ها می تواند پوست شما را نرم و کمتر در معرض ترک و تحریک قرار دهد.

از راه رفتن با پای برهنه خودداری کنید و اطمینان حاصل کنید که کفش ها فضای مناسبی برای تنفس پوست شما دارند. برای جلوگیری از تحریک پا، ناخن های پا را مستقیماً مرتب کرده و کوتاه نگه دارید. پوشیدن جوراب کفه دار و دمپایی در اطراف خانه روش دیگری برای صاف نگه داشتن ته پاها و دور نگه داشتن پینه است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 15 =

مشاهده بیشتر