0

بهترین راه از بین بردن موی زاید

بهترین راه از بین بردن موی زاید

بهترین راه از بین بردن موی زاید

همه موهای بدن دارند اما بسته به سن و سال یا تنظیمات شخصی شما ممکن است بخواهید برخی از آنها را بردارید. امروز بهترین راه از بین بردن موی زاید را از بخش زیبایی سایت تفریحی و سرگرمی جیران همراه باشید.

بهترین راه از بین بردن موی زاید

برخلاف بسیاری از ادعاهای بازاریابی، هیچ روش درمانی برای رفع موهای زائد نمی تواند موها را برای همیشه از بین ببرد. با این حال، روش های مختلفی برای خلاص شدن از شر موها برای هفته ها، ماه ها یا مدت زمان طولانی وجود دارد.

در این مقاله، ما متداول ترین تکنیک های حذف مو را به همراه مزایا، عوارض جانبی و اثربخشی هر یک پی می بریم.


موارد پیشنهادی


سرعت رشد مو چقدر است؟
طبق آکادمی پوست آمریکا، موهای بدن به طور متوسط در طول یک ماه به طول کامل رشد می کنند. موهای مردانه نیز سریعتر از موهای زنانه رشد می کنند. موهای سر شما در طول سال می تواند حدود شش اینچ رشد کند.

عوامل خاصی می توانند بر میزان رشد مو تأثیر بگذارند، از جمله تغذیه، داروها و ژنتیک. با افزایش سن ممکن است سرعت رشد کاهش یابد.

رشد مو یک فرایند پیچیده ای است که از عمق فولیکول مو شروع می شود. مو برای تغذیه آن به خون وابسته است زیرا به سطح پوست راه می یابد. غدد چربی (روغنی) نیز با روان و سالم نگه داشتن مو نقش دارند.

 

گزینه های شما برای از بین بردن مو چیست؟
با تراشیدن، موها به راحتی از بین می رود، به همین دلیل است که موها خیلی زود رشد می کنند. موچین مو ریشه آن را از بین می برد که به کاهش رشد مجدد مو کمک می کند اما حتی با موچین نیز، احتمالاً طی دو هفته موها دوباره رشد می کنند.

اگر به دنبال راه حل های بلند مدت حذف مو هستید، شاید وقت آن رسیده باشد که سایر روش های حذف مو را در نظر بگیرید. روش های زیر با توجه به توانایی آنها در از بین بردن موها برای طولانی ترین زمان رتبه بندی می شوند.

 

الکترولیز
الکترولیز شامل استفاده از فرکانس های رادیویی موج کوتاه است که از طریق سوزن های ظریف که مستقیماً در فولیکول های مو قرار می گیرند توزیع می شود. هدف این است که فولیکول مو را از بین ببرید تا رشد موهای جدید را تحریک نکند. این روش باید توسط یک متخصص پوست یا یک متخصص برق معتبر انجام شود.

برخلاف سایر گزینه های از بین بردن مو، الکترولیز توسط سازمان غذا و دارو منبع معتبر یک راه حل دائمی تلقی می شود. با این حال، برای دستیابی به بهترین نتایج، شما به قرار ملاقات های پیگیری متعددی نیاز خواهید داشت.

بیشتر افراد هر هفته یا دو هفته به جلسات پیگیری نیاز دارند. بسته به طول جلسه، هزینه معمولاً حدود 35 تا 100 دلار در هر جلسه است.

الکترولیز می تواند در هر نقطه از بدن انجام شود و برای اکثر انواع پوست موثر است. شایعترین عارضه جانبی درد و قرمزی ناشی از تحریک پوست است. عوارض جانبی نادر اما جدی شامل زخم و عفونت از طریق سوزن و همچنین کلوئیدها (رشد بیش از حد بافت اسکار) است.

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد یکی دیگر از گزینه های بلند مدت موهای زائد است مانند الکترولیز، این روش درمانی فولیکول مو را هدف قرار می دهد. این کار با آسیب رساندن به فولیکول با لیزرهای با حرارت بالا باعث جلوگیری از رشد موهای جدید می شود.

لیزر موهای زائد را می توان در هر نقطه از بدن انجام داد، به استثنای ناحیه چشم. این روش در افرادی که رنگ پوست روشن دارند و موهای تیره دارند بهترین نتیجه را می دهد.

مانند الکترولیز، لیزر موهای زائد برای بهترین نتیجه به چندین جلسه نیاز دارد. بسته به منطقه از بین بردن مو، ممکن است به حدود چهار تا شش درمان با فاصله چهار تا هشت هفته نیاز داشته باشید. هر جلسه می تواند تا 250 دلار هزینه داشته باشد.

در بیشتر موارد، برداشتن مو چندین ماه طول می کشد و در بعضی موارد ممکن است سالها طول بکشد. وقتی موها دوباره رشد می کنند، اغلب ریزتر و سبک تر می شوند. با این حال، لیزر موهای زائد مو زدایی دائمی را تضمین نمی کند.

شایع ترین عارضه جانبی تحریک و قرمزی پوست است اما این معمولاً پس از چند ساعت برطرف می شود. این روش درمانی همچنین می تواند باعث تغییر موقت رنگدانه ها، به ویژه با رنگ پوست تیره شود. عوارض جانبی جدی تر شامل تاول و زخم است اما این نادر است.

بهترین راه از بین بردن موی زاید- کرم های نسخه دار
اگر ایده یا هزینه الکترولیز یا لیزر موهای زائد را دوست ندارید، ممکن است بخواهید در مورد کرم های تجویز شده با متخصص پوست خود صحبت کنید.

به طور خاص یک نوع از آن افلورنیتین (Vaniqa) نام دارد که هر روز دو بار به مدت یک ماه استفاده می کنید. این ماده با مهار تولید آنزیم هایی که رشد مو را تحریک می کنند، عمل می کند.

طبق مطالعه ای در مورد این روش درمانی، نتایج می توانند تا هشت هفته طول بکشد و پس از آن می توانید روند را از نو شروع کنید. یک ماه هزینه درمان حدود 50 دلار است.

افلورنیتین فقط برای موهای صورت کار می کند و بیشتر برای خانم ها مناسب است. برخی از عوارض جانبی ممکن است شامل سوزش، بثورات پوستی و جوش های پوستی ناشی از اختلال در فولیکول باشد.

 

موچین و اپیلاسیون حرفه ای
یک گزینه برای نواحی کوچکتر از بدن شما موچین و اپیلاسیون حرفه ای است که توسط متخصص زیبایی انجام می شود. وقتی مو از این طریق برداشته می شود، مستقیماً از ریشه خارج می شود. بسته به سرعت رشد موهای شما، نتایج ممکن است از دو تا هشت هفته طول بکشد.

این گزینه ارزان تر از لیزر موهای زائد یا الکترولیز است اما ممکن است لازم باشد درمان را بیشتر تکرار کنید.

در حالی که می توان موچین را در هر ناحیه ای از بدن انجام داد، اپیلاسیون نباید در اطراف دستگاه تناسلی، نوک سینه ها، گوش ها یا مژه ها انجام شود. همچنین باید از قرار دادن موم روی وریدهای واریسی، خال یا زگیل یا روی پوستی که دچار پارگی یا آفتاب سوختگی است، خودداری کنید.

رایج ترین عوارض جانبی هم موچین و هم موم شامل بثورات خفیف و تحریک است اما این معمولاً موقتی است.

رسوب شیمیایی

این روش درمانی شامل یک ژل یا کرم بدون نسخه پزشک است که روی پوست خود قرار می دهید. این ماده با تضعیف پروتئینی در موهای شما به نام کراتین کار می کند. این باعث ریزش مو شده و به راحتی از بین می رود.

دپیلاسیون فولیکول مو را هدف قرار نمی دهد، بنابراین نتایج ممکن است فقط حدود دو هفته طول بکشد. با این حال، این یک گزینه ارزان قیمت است که می توانید در خانه انجام دهید.


بیشتر بخوانید: نکات مهم برای داشتن فروشگاه اینترنتی


حتماً از نوعی کرم مناسب برای ناحیه ای که می خواهید موها را از بین ببرید استفاده کنید. برخی از کرم ها برای صورت و برخی دیگر برای بدن یا ناحیه شرمگاه فرموله می شوند.

بهتر است قبل از استفاده از تزریق شیمیایی در ناحیه بزرگتری از بدن، روی قسمت کوچکی از پوست خود تست کنید. عوارض جانبی این درمان می تواند شامل سوختگی شیمیایی، بثورات پوستی و تاول باشد.

راه حل های طبیعی
اگرچه محلول های طبیعی دائمی نیستند اما ممکن است به از بین بردن مو یا محدود کردن رشد مو کمک کنند. برخی از گزینه ها عبارتند از:

  • واکس و اسکراب شکر
  • عسل به جای موم
  • نوشیدن چای نعناع منبع معتبر دو بار در روز برای محدود کردن رشد موهای صورت

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

مشاهده بیشتر