0

چرا همیشه سیدجواد هاشمی نقش شهید بازی می کند؟

چرا همیشه سیدجواد هاشمی نقش شهید بازی می کند؟

چرا همیشه سیدجواد هاشمی نقش شهید بازی می کند؟

با مطلب چرا همیشه سیدجواد هاشمی نقش شهید بازی می کند؟ از بخش اخبار هنرمندان سایت تفریحی جیران همراه باشید.
چرا همیشه سیدجواد هاشمی نقش شهید بازی می کند؟

در سال ۱۳۴۴ در یک محله مسیحی‌نشین بندر انزلی زاده شد. تحصیلاتش را در رشتهٔ کارگردانی در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران ادامه داد و در سال ۱۳۷۳ فارغ‌التحصیل شد. او دارای دو فرزند به نام‌های سید محسن و فاطمه السادات است.

سیدجواد هاشمی بازیگر، کارگردان، نویسنده و مجری است که کمتر کسی است بازی‌های او را در نقش چندین شهید و شخصیت تاریخی به یاد نداشته باشد.

او ایفاگر نقش تبیان، سردار سپاه امام حسن مجتبی (ع) در سریال «مختارنامه» نیز بوده است؛ این سریال تاریخی را این شب‌ها شبکه‌ آی‌فیلم فارسی و عربی پخش می‌کند؛ مجموعه تلویزیونی که روایتگر قیام مختار ثقفی به خونخواهی امام‌حسین‌(ع) است.

چرا همیشه سیدجواد هاشمی نقش شهید بازی می کند؟

  • آقای هاشمی، به نظرتان چرا سریال «مختارنامه» تا این میزان پرمخاطب و ماندگار شد؟

بزرگترین نقطه قوت سریال «مختارنامه» این است که به حواشی زندگی امام حسین(ع) می‌پردازد، چرا که پرداختن مستقیم به وقایع کربلا شدنی نیست و امکان دارد که حق مطلب آنطور که بایسته و شایسته است، ادا نشود. افرادی مانند “شهریار بحرانی” می‌خواستند به واقعه کربلا به صورت مستقیم بپردازند، اما نشد، زیرا امکان مخدوش شدن تصویر ذهنی مخاطبان وجود دارد. در “مختارنامه” به وقایعی که بعد از شهادت امام حسین(ع) رخ می‌دهد، پرداخته می‌شود.

درست است که داستان از وقایع قبل از کربلا شروع و بخشی از زندگی امام حسن مجتبی(ع) به تصویر کشیده می‌شود که من در همان بخش‌ها بازی داشتم، اما اصل سریال مربوط به بعد از شهادت امام‌حسین(ع) است. “مختارنامه” اما مستقیم به واقعه کربلا ورود نمی‌کند و همین موضوع، وجه مهمی از آن است؛ موضوع دوم این است که سریال از یک پروداکشن مناسب و قدرت‌نمایی هنری خوب بهره‌مند است؛ این قدرت و  تلاش خردمندانه را ما حتی در برخی از آثار سینمایی هم نمی‌بینیم و به نوعی موضوع تازه‌ای به شمار می‌رود.

وجه سوم، انتخاب بازیگران بود؛ استفاده از این تعداد بازیگر در یک سریال خیلی سخت است، اما به نظر من انتخاب هنرپیشه‌ها در ۹۰ درصد موارد درست بود؛ شاید در یک الی دو مورد می‌شد انتخاب‌های بهتری کرد، اما در کل انتخاب بازیگران خوب بود؛ به اعتقاد من “مختارنامه” جزو سریال‌های کم‌نظیر تلویزیون است اما انتقاداتی هم به آن دارم.

  • شما اغلب ایفاگر نقش‌های مثبت بوده اید، فکر می‌کنید این مجال فراهم شود که نقش منفی هم بازی کنید؟

فکر می‌کنم می‌شود در آثار تاریخی نقش منفی بازی کنم، اما در نقش‌های به روز امکانش نیست که ایفاگر نقش‌های منفی باشم؛ من تاکنون نقش ۲۹ شهید را بازی کرده‌ام و اصلاً این موضوع در ذهن مردم قابل توجیه نیست که مثلاً نقش یک قاچاقچی یا دزد را ایفا کنم؛ اگر در کارهای به روز نقش منفی بازی کنم، این امکان وجود دارد که خانواده‌های شهدا دلگیر شوند.


بیشتر بخوانید:


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + شش =

مشاهده بیشتر