0

هر آنچه در مورد ماموت های پشمی باید بدانید

هر آنچه در مورد ماموت های پشمی باید بدانید

هر آنچه در مورد ماموت های پشمی باید بدانید

با هر آنچه در مورد ماموت های پشمی باید بدانید از بخش حیوانات سایت تفریحی جیران همراه باشید.

هر آنچه در مورد ماموت های پشمی باید بدانید

به گفته این مطالعه ، آخرین ماموت های پشمی در یک جزیره دور افتاده زندگی می کردند
آخرین مطالعه ماموت های پشمی در جزیره ورانگل در اقیانوس قطبی زندگی می کردند و قرن ها طولانی تر از همتایان سرزمین خود زنده مانده اند. به گفته تیمی از محققان فنلاند ، آلمان و روسیه ، این پستانداران با افزایش سطح دریای حاصل از گرم شدن کره زمین از 15000 سال پیش ، از سایر ماموت های ساکن در نیمکره شمالی جدا شده بودند.

ماموت پشمی از دیرباز دانشمندان را مجذوب خود کرده است و برخی حتی فکر می کنند ممکن است بتوانیم گونه ها را از بین مردگان برگردانیم. اما هنوز چیزهای زیادی درمورد حیوانات وحشی وحشی وجود ندارد.

در تحقیقات جدید ، که در ژورنال Quaternary Science Review منتشر شده است ، محققان ترکیبات ایزوتوپ کربن ، نیتروژن ، گوگرد و استرانسیوم را در مجموعه ای از استخوان های ماموت و دندان های 40 هزار تا 4000 ساله از شمال سیبری ، آلاسکا ، یوکان و جزیره Wrangel  پیدا کرده اند.
هدف آنها بررسی هرگونه تغییر احتمالی در رژیم های غذایی و زیستگاه ماموت ها و جستجوی نشانه هایی از اختلال در محیط آنها بود.

دانشمندان دریافتند که ترکیبات ایزوتوپ کربن کلاژن و نیتروژن ماموت ها در جزیره Wrangel تغییر نکرده است که آب و هوا در حدود 10،000 سال پیش گرم می شود ، و آنها بدون تغییر باقی می ماند تا زمانی که ماموت ها در طی آنچه که به نظر می رسد در شرایط پایدار باشند ، از بین نرفتند.


مطلب مرتبط: آموزش سگ نگهبان


ماموت های پشمی در دشت های اوکراین و روسیه حدود 15000 سال پیش درگذشت ، و کسانی که در جزیره سنت پاول در آلاسکا بودند ، حدود 6000 سال پیش درگذشت. آخرین مورد از این ماموت ها تغییرات چشمگیری در ترکیب ایزوتوپیک آنها نشان می دهد ، که نشان دهنده تغییر در محیط آنها قبل تر از انقراض در آنجا است. حدود 4000 سال پیش ماموت های جزیره ورانگل در آنجا با هم درگیر شدند.

محققان همچنین دریافتند که مقادیر ایزوتوپ کربنات کربنات اختلاف در چربی ها و کربوهیدرات ها در رژیم های ماموت های جزیره Wrangel و همتایان سیبری آنها را نشان می دهد.
لورا آرپپ از فنلاندی گفت: “ما فکر می کنیم این نشان دهنده گرایش ماموت های سیبری است که به ذخایر چربی خود برای زنده ماندن در طول زمستان های بسیار سخت عصر یخبندان تکیه می کنند ، در حالی که ماموت های Wrangel ، که در شرایط خفیف تر زندگی می کنند ، نیازی به این کار ندارند.” موزه تاریخ طبیعی لووموس ، دانشگاه هلسینکی ، در بیانیه مطبوعاتی. آرپه هدایت تیم محققان را بر عهده داشت.

این مطالعه می افزاید: استخوان های ماموت در جزیره Wrangle دارای گوگرد و استرانسیوم هستند که نشان می دهد هوای قوی تری در بستر نزدیک به پایان عمر جمعیت وجود دارد که ممکن است کیفیت آب آشامیدنی ماموت ها را تحت تأثیر قرار دهد.

محققان فکر می کنند آنچه ممکن است در نهایت منجر به از بین رفتن ماموت های جزیره Wrangel منجر شود ، برخی از این رویدادها کوتاه مدت است از جمله هوای شدید مانند باران برف که باعث می شود شرایط برای یخچال های فریزر برای پیدا کردن غذای کافی یخ زده باشد. این ممکن است به کاهش جمعیت و در نهایت انقراض منجر شده باشد.

گسترش انسانها یکی دیگر از عوامل بالقوه است. اولین مدرک انسان در این جزیره به چند صد سال پس از جدیدترین استخوان ماموت برمی گردد. محققان می گویند به احتمال زیاد شواهدی مبنی بر شکار ماموت در جزیره ورانگل پیدا نمی کنیم ، اما ما نمی توانیم این احتمال را رد کنیم که احتمالاً آنها در انقراض آنها نقش داشته اند.


بیشتر بخوانید:

 


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 9 =

مشاهده بیشتر