0

حیوانات به ترتیب طول عمر بیشتر

حیوانات به ترتیب طول عمر بیشتر

حیوانات به ترتیب طول عمر بیشتر

تحقیقات نشان می دهد شامپانزه های نر که تهاجمی کمتری دارند و پیوندهای اجتماعی قوی ایجاد می کنند ، بیشتر عمر می کنند. برای آشنایی با حیوانات به ترتیب طول عمر بیشتر با مجله اینترنتی جیران همراه باشید.

تحقیقات نشان می دهد شامپانزه های نر که تهاجمی کمتری دارند و پیوندهای اجتماعی قوی ایجاد می کنند ، بیشتر عمر می کنند. مطالعه بر روی صدها شامپانزه اسیر نشان داد که نرهایی که با دیگران خوب ارتباط برقرار می کنند – با حساسیت ، محافظت و همکاری – از همسالان کمتر دوست داشتنی خود بیشتر عمر کردند.

این گروه تحت رهبری محققان دانشگاه ادینبورگ دریافتند که بر خلاف مطالعات انسان ها و دیگر نخستی ها ، برون گرا بودن ، وظیفه شناسی یا روان رنجور بودن هیچ تاثیری بر طول عمر شامپانزه ها ندارد. برون گرایی غالباً با عمر طولانی تر در سایر نخستی های غیر انسانی همراه است ، در حالی که وظیفه شناسی و روان رنجوری به ترتیب با عمر طولانی تر و کوتاه تر در انسان ها مرتبط است.

با استفاده از داده های شخصیت و بقای 538 شامپانزه – نزدیکترین خویشاوند میمون ما – در این مطالعه مشخص شد که کدام جنبه از شخصیت آنها با طول عمر مرتبط است. نتایج نشان می دهد که در میان شامپانزه های نر ، تکامل به نفع کسانی است که خوشایندتر هستند. محققان همچنین شواهدی پیدا کردند که نشان می دهد شامپانزه های ماده که گشاده رویی خود را نشان می دادند – آنهایی که با آرامش بیشتری تغییرات محیط فیزیکی و اجتماعی خود را بررسی کرده و با آن سازگار شده بودند – بیشتر عمر می کردند.

محققان ، از جمله همکاران ایالات متحده و ژاپن ، بر اساس پرسشنامه ای از صفت های رایج و رفتارهای شامپانزه ها که توسط نگهبانان و محققانی که بین 7 تا 24 سال با این حیوانات کار کرده بودند ، تکمیل شد ، شخصیت شمپانزه ها را ارزیابی کردند. شامپانزه ها در باغ وحش ها ، مراکز تحقیقاتی و پناهگاه های واقع در انگلستان ، ایالات متحده ، هلند ، استرالیا و ژاپن زندگی می کردند. این مطالعه ، که در eLife منتشر شد ، یکی از بزرگترین تجزیه و تحلیل داده های رفتار فردی شامپانزه ها یا هر گونه میمون بزرگ دیگر است. یافته ها نشان می دهد که ارتباط بین شخصیت و طول عمر در افراد ممکن است به طور کامل با ویژگی های ذاتی توضیح داده نشود ، اما شیوه زندگی ممکن است نقش بیشتری داشته باشد.


موارد پیشنهادی


درو آلتشول ، عضو فوق دکتری در دانشکده فلسفه ، روانشناسی و علوم زبان دانشگاه ادینبورگ ، می گوید: “مطالعه شخصیت شمپانزه ها – یکی از نزدیکترین خویشاوندان بیولوژیکی ما – نشان می دهد که کیفیت روابط اجتماعی ما می تواند بر زندگی ما تأثیر بسزایی بگذارد. . ”

 

امید به زندگی انسان در سراسر جهان بسیار متفاوت است ، از 45 سال در سوازیلند تا 82 سال در سوئیس. این حیوان با طولانی ترین حیوانات کره زمین چگونه است؟

حیوانات به ترتیب طول عمر بیشتر

لاک پشت گالاپاگوس به دلیل طول عمر فوق العاده اش مشهور است و برخی از حیوانات به سن 177 سالگی رسیده اند. هریت ، لاک پشتی که گفته می شود توسط چارلز داروین جمع آوری شده است ، در سال 2006 در 175 سالگی درگذشت. لاک پشت دیگری به نام آدویتا ، که او نیز درگذشت. در سال 2006 ، ممکن است هنگام مرگ او 250 سال سن داشته باشد.

لاک پشتهای غول پیکر آلدابرا از آلدابرا آتل در سیشل نیز عمر طولانی دارند ، اما مانند عموزاده های مسن خود در جزایر گالاپاگوس ، ثبت سن دقیق آنها دشوار است زیرا تمایل به عمر بیشتر از ناظران انسانی خود دارند.

دیسکاوری نیوز رتبه جالبی از طولانی ترین حیوانات این سیاره را در کنار هم قرار داده است و شما می توانید 10 مورد برتر فهرست شده در اینفوگرافیک زیر را بیابید.

جایزه پیرترین حیوان جهان به Ocean Quahog ، یک نرم تن دو کفه ای که در بستر اقیانوس اطلس شمالی زندگی می کند ، تعلق می گیرد. آنها طول عمر شگفت انگیزی را نشان می دهند ، تقریباً 400 سال عمر می کنند. یک مثال ، با نام Ming صدف ، دارای 507 سال سن بود ، که باعث می شود طولانی ترین گونه فرازوایی غیر استعماری با طول عمر معتبر کشف شده باشد.

نهنگ قوس ماهی و ماهی راکی نیز عمر بسیار طولانی دارند – به ترتیب حدود 211 و 205 سال!

 

حیوانات به ترتیب طول عمر بیشتر

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 7 =

مشاهده بیشتر