0

کوسه ها امکان دارد باهم دوست شوند

کوسه ها امکان دارد باهم دوست شوند

کوسه ها امکان دارد باهم دوست شوند

ما از کوسه ها به عنوان موجودات انفرادی یاد می کنیم. کم کم ساکت در زیر امواج کمین می کند، هر شکارچی معمولا به تنهایی شکار می کند و فقط به طور موقت به عنوان دیوانه یا ضرب و شتم جمع می شود. با این وجود ممکن است کاملاً اشتباه کنیم. دانستنی های جالب در مورد کوسه ها و بررسی اینکه کوسه ها امکان دارد باهم دوست شوند را از بخش حیوانات سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

طبق تحقیقات جدید ، کوسه ها می توانند گروه های اجتماعی بزرگی تشکیل دهند که تعداد کمتری از آنها به علوفه می پیوندد ، و سپس باز می گردند – با برخی کوسه های درون گروه حتی به صورت جفت هایی که سالها پابرجاست به هم پیوند می خورند.


موارد پیشنهادی


این پیوند پویا می تواند از طریق به اشتراک گذاری تصادفی اطلاعات پدید آمده باشد. گذشته از اینکه واقعاً خوب باشیم، می تواند به ما کمک کند تا درک کنیم چگونه چنین جوامع انعطاف پذیر اما طولانی مدت در دنیای حیوانات شکل می گیرند.

محققان در مقاله خود نوشتند: “ما نشان می دهیم که جوامع کوسه ها ساختارهای اجتماعی پیچیده و پایدار موقت و قابل مقایسه با غذاهای دریایی و حتی برخی از پستانداران را نشان می دهند.”

در حالی که اکنون اهمیت اطلاعات اجتماعی در پرندگان و پستانداران استعماری به خوبی مشخص شده است، ما نشان می دهیم که این مفاهیم به احتمال زیاد در مورد برخی از کوسه ها نیز کاربرد دارند

کوسه های صخره ای خاکستری (Carcharhinus amblyrhynchos) تمایل به ایجاد یک پایگاه خانگی دارند. آنها ممکن است در جستجوی غذا نسبتاً دور باشند ، اما سرگردان نیستند – آنها به خانه باز می گردند. این ماده به عنوان علوفه مکانی مرکزی شناخته شده است و در طیف گسترده ای از حیوانات ، از حشرات تا انسان مشاهده شده است.

اما داشتن یک لانه برای بازگشت به آن، فوایدی آشکار برای سایر حیوانات دارد. آنها می توانند برای استراحت و پناه بردن به خانه، مراقبت از بچه های خود، پیوند با گروه های اجتماعی خود به خانه بیایند. کوسه های صخره ای خاکستری حرکت نمی کنند و از پناهگاه ها استفاده نمی کنند. آنها هیچ مراقبت والدینی نسبت به بچه های خود نشان نمی دهند. تصور می شد که آنها روابط اجتماعی ندارند..

این رفتار تیمی از دانشمندان دریایی را به رهبری زیست شناس کوسه، یانیس پاپاستاماتیو از دانشگاه بین المللی فلوریدا، متعجب کرد، بنابراین وی تصمیم گرفت تا حرکات کوسه های صخره های خاکستری را طی یک دوره طولانی تجزیه و تحلیل کند تا ببیند آیا می توان فهمید که چرا آنها “به خانه” باز می گردند.

او و تیمش از 2011 تا 2014 41 کوسه صخره ای را برچسب زده بودند و حرکات آنها را در اطراف آتول پالمیرا ردیابی کردند. اینگونه یاد گرفتند که کوسه ها مانند تیم مکان مرکزی رفتار می کنند.

محققان هنگام بازگشت به داده ها به دنبال چیز دیگری بودند – آیا جنبش کوسه ها می تواند با پویایی اجتماعی مرتبط باشد یا خیر.

ابتدا محققان داده ها را در مورد چگونگی حرکت کوسه ها، زمان گذراندن آنها در خانه و سایر کوسه ها که با آنها حرکت می کردند، با استفاده از یک الگوریتم برای شناسایی خوشه های آماری قابل توجه حرکت – جمع آوری کوسه ها به پنج گروه های جامعه آنها شبکه های اجتماعی پویا تولید کردند، بر اساس این فرض که – پس از کنترل ترجیحات مکانی – کوسه هایی که با یکدیگر ارتباط دارند، به هم پیوسته اند. این کار برای هر یک از چهار سال داده ردیابی به طور جداگانه انجام شد، که منجر به شناسایی 972 اتفاق خوب اجتماعی مهم شد.

تغییرات در اندازه های هر گروه از جامعه نیز ردیابی شد و همچنین حرکت متقابل بین مناطقی که برای هر جامعه مشخص شده اند.

سرانجام ، این تیم شبیه سازی گروه هایی از کوسه های فردی – به جای گروه های اجتماعی – را امتحان کرد تا سعی کند شرایطی را که منجر به تکامل رفتارهای اجتماعی بیشتر شد، بفهمد.

مشاهدات نشان داد كه رفتار كوسه ها با آنچه به عنوان “جامعه فیوژن فیوژن” شناخته می شود سازگار است. این یک گروه اجتماعی است که از یک هسته در حال تغییر تشکیل شده است، زیرا گروه های کوچکتر از اعضا به سمت شکار جدا می شوند و به استراحت باز می گردند. برای کوسه ها، این فیوژن شکافت از الگوی روزانه پیروی می کند – آنها شب ها به سمت شکار می روند و در طول روز برمی گردند.

آنها در مقاله خود نوشتند: “ما نشان می دهیم كه ساختار اجتماعی کوسه ها برای چندین سال پایدار است..”

“اگرچه برخی از افراد بین جوامع تعریف شده توسط شبکه های جنبش حرکت می کنند، روابط آنها با اعضای مجاور جامعه ضعیف یا تصادفی بود. از این رو ساختار اجتماعی صرفاً به این دلیل نیست که افراد هرگز با اجتماعات مجاور روبرو نشوند.”

نکته قابل توجه این است که برخی از جفت کوسه ها برای کل دوره چهار ساله تحقیق با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. این تیم پس از سال 2014 جمع آوری داده ها را متوقف کرد، اما آنها معتقدند که این انجمن ها می توانند خیلی طولانی تر ادامه پیدا کنند.

بنابراین، از آنجا که کوسه ها جوان و پناهندگی خود را بالا نمی برند، چرا آنها با هم همراه هستند؟ این جایی است که شبیه سازی ها می توانند پاسخی داشته باشند. آنها نشان دادند که کوسه های تنها، کمتر موفق به شکار می شوند – پیشنهاد می کنند وقتی کوسه ها باهم جمع می شوند ، می توانند در یافتن غذا موفقیت بیشتری داشته باشند..

با این وجود محدودیتی وجود دارد – اگر جامعه بیش از حد بزرگ شود، رقابت برای غذا از مزایای اشتراک اطلاعات فراتر خواهد رفت.

“برای کوسه ها با استفاده از اطلاعات اجتماعی (ارتقاء محلی)، مکان یابی اصلی، با استفاده از چندین نفر از مکان اصلی ، مزیت قابل توجهی نسبت به سرگردانی تصادفی در یک محدوده خانه فراهم می کند


بیشتر بخوانید: ویژگی‌هایی که شما را تنها می‌کند


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 7 =

مشاهده بیشتر