0

ارتباط قرص ضد بارداری و میگرن

ارتباط قرص ضد بارداری و میگرن

ارتباط قرص ضد بارداری و میگرن

سردردهای میگرنی اغلب یک طرفه هستند و به علت تغییرات فیزیولوژیکی درون مغز رخ می دهند.این سردردها به علل مختلفی بروز می کنند اما یافته ها ارتباط قرص ضد بارداری و میگرن را نیز نشان می دهد اگر این قرص ها را مصرف میکنید در ادامه همراه با بخش سلامت سایت تفریحی و سرگرمی جیران شوید تا درباره اثرات قرص های ضد بارداری بر میگرن بیشتر بخوانید.

ارتباط قرص ضد بارداری و میگرن

قرص ضد بارداری و میگرن

نتایج تحقیقات دانشمندان مرکز ملی سردرد در نروژ نشان داد که احتمال ابتلا به سردردهای میگرنی و غیر میگرنی با مصرف قرص های ضد بارداری خوراکی افزایش می یابد.

این دانشمندان با بررسی تاثیر مصرف قرص های ضد بارداری خوراکی در ابتلا به سردردهای میگرنی وغیرمیگرنی در ۱۳۹۴۴ زن دریافتند، سردردهای میگرنی ۴۰ درصد و سردردهای غیر میگرنی ۲۰ درصد در میان مصرف کنندگان این قرص ها شایع تر است.

قرص های ضدبارداری سردردهای میگرنی را تشدید می کنند

متخصصان معتقدند که افت استروژن خون پیش از شروع خونریزی ماهیانه باعث شروع سردرد می شود. گاهی حمله سردرد دو روز پیش از شروع خونریزی آغاز می شود و تا دو روز اول خونریزی ادامه می یابد. ممکن است دیگر روز های ماه نیز همراه با سردرد یا به طور کلی عاری از سردرد باشند. ۱۰% زنان صرفاٌ در زمان خونریزی سردرد دارند.


موارد پیشنهادی


برخی مطالعات نشان می دهند که در زنان مبتلا به میگرن در صورت مصرف قرص های حاوی استروژن، خطر سکته مغزی افزایش می یابد، بنابراین توصیه می شود زنان مبتلا به میگرن در صورت تمایل به مصرف قرص های ضدبارداری خوراکی حتما با پزشک مشورت نمایند.

قرص ضدبارداری

بد نیست درباره تاثیر قرص ضد بارداری و میگرن بیشتر بدانید

تخمین زده می شود که ۷۰ درصد مبتلایان به میگرن را خانم ها تشکیل می دهند. بر طبق همین گزارش، میگرنِ ۶۰ تا ۷۰ درصد این زنان با چرخه قاعدگی آنها در ارتباط است از این رو به این میگرن ها، میگرن های قاعدگی گفته می شود.

چه ارتباطی بین هورمون ها و سردرد وجود دارد؟

سردرد در زنان، علل خصوص میگرن، به تغییرات سطح هورمون های زنانه استروژن و پروژسترون در هنگام دوره قاعدگی مربوط می شود. دقیقا قبل از شروع خونریزی قاعدگی، سطح استروژن افت می کند.

میگرن های قاعدگی به طور منظم در هنگامی که سطح هورمون های استروژن و پروژسترون به کمترین سطح ممکن خود می رسند و یا بعد از آن، شروع می شوند.

به طور معمول، حملات میگرنی در دوره بارداری ناپدید می شوند. در یک مطالعه، ۶۴ درصد زنانی که به سردرد های قاعدگی مبتلا بودند اعلام کردند که در زمان بارداری، سردرد آنها دیگر بروز نکرده است. با این حال برخی از زنان اعلام کرده اند که در سه ماه اول بارداری نیز باز به سردرد های میگرنی دچار می شده اند.

چه چیزی باعت شروع شدن میگرن های هورمونی می شود؟

قرص های ضد بارداری می توانند موجب بروز این میگرن های هورمونی شوند. بر طبق تحقیقی که در سال ۱۹۶۶ انجام گردید نشان داده شد که میگرن در زنانی که قرص های ضد بارداری و به ویژه آنهایی که دوز بالایی استروژن دارند شدیدتر است.

تعداد دفعات بروز

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

مشاهده بیشتر