0

اشتباهات رایج رژیم غذایی برای عضله سازی

اشتباهات رژیم

اشتباهات رایج رژیم غذایی برای عضله سازی

اگر هدفتان عضله سازی باشد قبل از آنکه به تمرینات ورزشی و رفتن به باشگاه بدنسازی فکر کنید باید رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. اشتباهات رایج رژیم غذایی برای عضله سازی از بخش رژیم و تغذیه سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

اشتباهات رایج رژیم غذایی برای عضله سازی

 


مطالب مرتبط: بهترین رژیم غذایی برای عضله سازی و بدنسازی


همه‌ی آقایان دوست دارند بدنی عضلانی و ماهیچه‌های سرسخت داشته باشند اما تنها درصد کمی از آن‌ها به این هدف دست پیدا می‌کنند و بقیه دستخوش رژیم غذایی نامناسب می‌شوند. در دنیای امروز تنها زن‌ها نیستند که تحت تأثیر رسانه‌ها و تبلیغات مد، دستیابی به اندامی زیبا را در الویت قرار می‌دهند.

بلکه مردان نیز مطمئناً می‌خواهند خوب دیده شوند، احساس خوبی داشته باشند و عضلاتشان را از زیرلباس به نمایش بگذارند. اما چه اتفاقی می‌افتد که بعضی مردها علیرغم ورزش و فعالیت زیاد نتیجه دلخواه نمی‌گیرند؟ در این مطلب ۶ اشتباه رایج در رژیم غذایی آقایان را برای‌تان توضیح می‌دهیم.

مصرف بی رویه نوشیدنی‌های الکلی

فرم بازوهای عضلانی اما شکمی بزرگ نتیجه مصرف مداوم الکل و ورزش است، نوشیدن الکل ساده‌تر از چیزی که فکرش را بکنید، مانع رسیدن شما به هدف ورزشی تان می‌شود. پیامد اصلی الکل کم شدن اراده است. چه در زمانی که شما در حال خوشگذرانی برای پیروزی تیم مورد علاقه‌تان و یا در حال تفریح و استراحت آخر هفته باشید، مغز فرمان می‌دهد تا الکل بیشتری بگیرید. در نتیجه نوشیدن مداوم الکل و خوردن انواع غذاها قند تبدیل به چربی شده و عموماً در ناحیه دور شکم و پهلوها انباشته می‌شود.


بیشتر بخوانید: عوارض نوشیدن الکل


الکل جلوی رشد توده‌ی عضلانی را می‌گیرد، چربی سوزی را متوقف می‌کند و به علت اینکه به انسان حس لذت می‌دهد برای ادامه‌ی احساس رضایت باید الکل بیشتری به بدن برسد. اگر می‌خواهید شکم شش تکه داشته باشید خودتان را با ورزش و وزنه‌های سنگین گول نزنید، بلکه به همراه آن مصرف الکل را کم و تا حد امکان حذف کنید.

زیاده روی در خوردن غذا!

مرد باید بیشتر از این بخورد! احتمالاً حداقل برای یک بار هم که شده بیشتر ورزشکاران این جمله را شنیده‌اند! عضلات برای رشد نیاز به دریافت پروتئین، غذای سالم و متعادل دارند. داشتن رژیم غذایی مناسب در زمان ورزش از خود ورزش هم مهم تر است.

بزرگ‌ترین و رایج ترین اشتباه عموم مردم این است که چون زیاد ورزش می‌کنند پس می‌توانند همه چیز بخورند و بعد بسوزانند. اگر این رویه را پیش بگیرید هر کس شما را ببیند متوجه می‌شود ورزش می‌کنید اما فرم عضلانی یک ورزشکار را نخواهید داشت و همیشه چند کیلو اضافه وزن دارید.

تنبلی برای غذا درست کردن

بسیاری از مردان مجرد تنهای‌یشان را توجیه مناسبی برای بی حوصلگی و دلیلی برای آشپزی نکردن می‌دانند.همین دلیل کوچک باعث می‌شود تلفن را بردارند و پیتزا سفارش دهند. غذاهای آماده در طولانی مدت تأثیرات بسیار خطرناکی روی بدن می‌گذارند و باعث تجمع چربی انباشته و بافت‌های فشرده چربی می‌شوند. اگر به اندازه کافی عاقل و بزرگ شده‌اید که از سلامتی‌تان مراقبت کنید، مواد غذایی سالم بخرید و برای پخت آن‌ها اصول اولیه آشپزی را یاد بگیرید!

پذیرفتن چاقی به عنوان یک مسئله عادی

معمولاً مشغله‌های کاری، استرس و نتیجه نگرفتن از رژیم‌ها باعث می‌شود، مردان کم کم همین را بهانه‌ای کنند تا دیگر به وضعیت ظاهری‌شان اهمیتی ندهند و افزایش لایه‌های چربی را نشانه‌ای از بالا رفتن سن بدانند. داشتن ایده‌ی اینکه لاغر شوید و یا اینکه چقدر دوست داشتید لاغر بودید شما را ذره‌ای به هدف‌تان نزدیک نخواهد کرد. تنها راه دستیابی به بدنی عضلانی تغییر در نگرش شما به سبک زندگی‌تان است.

اینکه چقدر برای بدن‌تان ارزش قائلید و تا چه اندازه قادر به مدیریت آن هستید. چه مجرد هستید چه متأهل اطراف‌تان را با انسان‌هایی پُر کنید که فکری مثبت داشته باشند و سالم زندگی کنند و به یاد داشته باشید باید: نگرش‌تان را عوض کنید تا بتوانید بدن‌تان را تغییر دهید.

کاهش کالری مصرفی

فرض کنید بدنتان مقداری چربی دارد، برای اینکه چربی‌ها را از بین ببرید تا عضلات به خوبی نمایش داده شوند، مجبور به رژیم گرفتن شده‌اید یا اینکه از مواد غذایی با کالری کمتری استفاده می‌کنید، در این شرایط دچار کاهش دریافت کالری می‌شوید.

اگر این روال را ادامه دهید و بدن‌تان را به لحاظ تغذیه به خوبی تأمین نکنید، اگر تمرینات سختی هم داشته باشید، بدن تنها یک منبع انرژی خواهد داشت، آن هم عضله می باشد! کالری مصرفی را کاهش ندهید، به اندازه مورد نیاز بدن‌تان بخورید، اما این مهم هست که بسته به شرایطی که دارید چه چیزی بخورید، هیچ وقت از ۳ ماده مغذی خودتان را محروم نکنید، یعنی کربوهیدارت، پروتئین و چربی.

برنامه غذایی خودتان را داشته باشید

برای تنظیم رژیم غذایی علاوه بر اینکه باید در زمینه علم تغذیه تخصص و مطالعه داشته باشید مواردی از قبیل : عادات غذایی ورزشکار، تیپ بدنی، شدت متابولیسم بدن، میزان فعالیت بدنی در طول روز و … را دقیقاً در نظر بگیرید.

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات پیروی کردن از هر رژیم پیشنهادی از طرف اقوام، وب سایت‌ها و مجلات است، مثلاً “رژیم غذایی آرنولد”  این رژیم‌ها برای متابولیسم بدن شما طراحی نشده‌اند و یک اشل کلی هستند. یقین داشته باشید که پیروی از رژیم غذایی این نوع قهرمانان نمی‌تواند دلیل محکمی بر درست بودن راه شما برای وزن و اندام مناسب داشته باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

مشاهده بیشتر