0

علایم دیابت و درمان کم بینایی دیابتی

علایم دیابت و درمان کم بینایی دیابتی

علایم دیابت و درمان کم بینایی دیابتی

با علایم دیابت و درمان کم بینایی دیابتی از بخش سلامت سایت تفریحی جیران همراه باشید.

علایم دیابت و درمان کم بینایی دیابتی
هنگامی که کلمه “دیابت را می بینیم چیزی که به ذهن شما می آید میزان قند خون بالاست. دیابت توانایی بدن در تولید انسولین را مختل می کند، که گلوکز ذخیره شده در داخل را به انرژی تبدیل می کند. این علائم و عوارض زیادی دارد و یکی از آنها از بین رفتن بینایی است که در اثر عارضه ای به نام رتینوپاتی دیابتی ایجاد می شود.


موارد پیشنهادی


رتینوپاتی دیابتی شایع ترین علت کاهش بینایی در بین بزرگسالان طبقه کارگر آمریکایی است ، که 30 میلیون نفر از آنها به دیابت مبتلا هستند و به همین ترتیب نیز ادامه خواهد یافت زیرا تعداد افراد مبتلا به دیابت در 20 سال گذشته افزایش یافته است.

رگهای خونی آسیب دیده شبکیه، بافت حساس به نور در پشت چشم، در ابتدا علائم قابل مشاهده ای را ندارند، اما در نهایت منجر به نابینایی می شود زیرا این رگ های خونی آسیب دیده نه تنها مایع نشت نمی کنند بلکه خونریزی می کنند. قادر به تأمین اکسیژن کافی به شبکیه نیستند، باعث می شوند که شبکیه عملکرد خود را از دست بدهد، و مستقیماً به نورونهای آن آسیب می رساند. در ابتدا با تأثیرگذاری بر روی دید مرکزی و همچنین علاوه بر نوسان رنگ و مختل در بینایی رنگ ، باعث تاری دید و تصاویر تحریف شده نیز می شود.

رتینوپاتی دیابتی فرم شدیدتری دارد به نام رتینوپاتی دیابتی پرولیفراتیو. با تشکیل رگهای خونی نامنظم که بر روی قسمت داخلی چشم تأثیر می گذارد ، می تواند منجر به جداشدگی شبکیه شود و در صورت عدم درمان سریع و بی درنگ ، نابینایی دائمی و جبران ناپذیر ایجاد می کند.

هرکسی که مبتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 باشد می تواند به رتینوپاتی دیابتی مبتلا شود. با قند خون کمتر کنترل شده، احتمال ابتلا به این بیماری چشمی بیشتر می شود و فرد به دیابت مبتلا می شود. اگرچه قبل از بلوغ برای دیابتی های نوع 1 بروز نمی کند ، افراد دیابتی نوع 2 ممکن است به زودی پس از تشخیص ، علائمی از مشکلات چشمی داشته باشند.

بهترین راه برای افراد دیابتی که دارای مشکلات بینایی هستند تا بدانند که آیا رتینوپاتی دیابتی دارند ، مشورت با چشم پزشک است. افراد دیابتی نوع 1 ممکن است از ابتدای بیماری یک بار در سال یا پنج سال یک بار مراجعه کنند ، در حالی که افراد دیابتی نوع 2 باید یک پزشک متخصص شبکیه را انتخاب کنند و بعد از مراجعه دکتر تجویز کند که چند وقت یکبار آزمایشات لازم است انجام شود. ویزیت های مکرر برای زنان باردار یا برای کسانی که دارای رتینوپاتی دیابتی پرولیفراتیو هستند ضروری است.

هنگامی که اکسیژن در شبکیه وجود ندارد، تولید پروتئین سیگنالی به نام فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (VEGF) که دانشکده پزشکی هاروارد کشف کرده است نقش مهمی در رشد بیماری چشمی دارد. خوشبختانه داروهای ضد VEGF وجود دارد که می توانند علائم رتینوپاتی دیابتی را بهبود ببخشند. آنها به طور مستقیم به چشم تزریق می شوند ، نه تنها شدت بیماری را بهبود نمی بخشند بلکه باعث بهبود ورم ماکولا دیابتی می شوند که در ابتدا بینایی مرکزی مبتلایان به رتینوپاتی دیابتی را تحت تأثیر قرار می دهد.

البته پیشگیری بهتر از درمان است. طبق اعلام انجمن دیابت آمریکا ، جلوگیری از خطر عوارض مرتبط با دیابت ، بیشتر دیابتی ها را ملزم به نگه داشتن سطح A1C می کند ، میزان قند خون طی 2-3 ماه گذشته ، زیر 7 درصد اندازه گیری شده است. اگرچه هنوز ثابت نشده است كه می توانند دوره رتینوپاتی دیابتی را تغییر دهند ، كنترل فشار خون و كلسترول کنترل شده نیز ضروری است. از آنجا که استعمال دخانیات خطر عارضه چشم را افزایش می دهد ، برای افراد سیگاری ضروری است که در ترک عادت از پزشکان کمک بگیرند.


بیشتر بخوانید: ۸ مورد از بهترین میوه‌ها برای یک رژیم غذایی دیابت


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هفده =

مشاهده بیشتر