0

فواید تفاله چای بر گیاهان

فواید تفاله چای برای گیاهان

فواید تفاله چای بر گیاهان

برگ چای حاوی مواد ارگانیک است که می تواند زهکشی خاک ا افزایش بدهد و به هوا دهی ریشه ی گیاه و حفظ رطوبت خاک کمک کند. بهتر است برای کاشت گیاهتان داخل گلدان اول برگ های چای را داخل گلدان بریزید و بعد به آن خاک اضافه کنید، چون تفاله چای باعث حفظ رطوبت داخل گلدان می شود. سایت تفریحی جیران قصد دارد در این مطلب به چند مورد از فواید تفاله چای بر گیاهان اشاره کند، امیدواریم که برایتان مفید باشد.

فواید تفاله چای برای گیاهان

به استفاده از برگ چای به عنوان کود گیاهی – برگهای چای را روی سطح خاک قرار بدهید تا به عنوان کود گیاهی عمل کند. این کار باعث می شود تا برگ چای خاک را مرطوب نگه دارد و دمای آن را تنظیم کند تا ریشه های گیاه خیلی گرم و یا خیلی سرد نشوند. این برگها به تدریج مواد مغذی خودشان را داخل خاک آزاد می کنند. برای استفاده از این کود یک لایه به ضخامت ۷ تا ۸ سانتیمتری از برگهای چای روی خاک بگذارید.


موارد پیشنهادی


تهیه کمپوست با برگ چای تهیه کمپوست از برگهای چای باعث می شود برگ چای به یک ماده آلی تبدیل شود که باعث بهبود زهکشی و هوا دهی خاک می شود. برای تهیه کمپوست ، آنها را داخل سطل های بزرگی بریزید و با مواد دیگه مثل زباله های تازه آشپزخانه ، تفاله قهوه و برگهای خشک و مخلوط کنید. توده ی کمپوست را هر هفته بچرخانید تا بتوانید آن را هوا دهی کنید و گاهی اوقات به آن آب بدهید تا آن را مرطوب نگه دارید. پس از چهار تا شش ماه، مواد به کمپوست تبدیل می شود.

 آبیاری کردن گیاهان با چای گاهی اوقات با چای (بدون شکر) گیاه خودتان را آبیاری کنید. این کار باعث می شود رشد آنها سریع تر بشود و برگهای گیاه رنگ زیبایی پیدا کند.

استفاده از تفاله چای برای گل رز چای حاوی موادی است که برای رزها مفید است. تفاله چای یا کیسه چای را اطراف بوته های رز قرار بدهید. زمانی که رزها را آبیاری می کنید، مواد معدنی، داخل خاک رفته و رزها از آن استفاده می کنند.


بیشتر بخوانید: استفاده دوباره از لباس های کهنه


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

مشاهده بیشتر