0

سبزیجات ارگانیکی که می توانید در باغ خانه پرورش دهید

سبزیجات ارگانیکی که می توانید در باغ خانه پرورش دهید

سبزیجات ارگانیکی که می توانید در باغ خانه پرورش دهید

هیچ چیزی به اندازه برداشت سبزیجات از باغ خانه خودتان لذت بخش نیست. اگرچه حفظ آنها ممکن است گاه به گاه به تلاش نیاز داشته باشد ، اما این روند نباید آنقدر پرزحمت باشد که به ویژه هنگامی که دوست دارید این کار را انجام دهید. با کاشت بذر مناسب در زمان مناسب ، برخی از گیاهان و سبزیجات می توانند به تنهایی رشد کنند. در این پست از سایت تفریحی جیران قصد داریم به معرفی سبزیجات ارگانیکی که می توانید در باغ خانه پرورش دهید ، بپردازیم.

سبزیجات ارگانیکی که می توانید در باغ خانه پرورش دهید

پرورش باغ سبزیجات راهی بسیار عالی برای پس انداز کردن و در عین حال کمک به محیط زیست است. اکنون می توانید محصولات ارگانیک را بدون نیاز به اعتماد زیاد به سوپرمارکت ها برای خود انتخاب کنید. برای اینکه بدانید چه نوع سبزیجاتی را می توانید در باغچه خانه خود پرورش دهید ، می توانید لیست زیر را بررسی کنید و نکات اساسی در مورد نگهداری آنها را یاد بگیرید:

نسترن

نسترن به دلیل طعم تازه و فلفلی هنگام سرو در بشقاب شام شناخته می شوند. آنها همچنین رنگ و زیبایی را در چیدمان میز ناهار خوری شما به ارمغان می آورند. پرورش یک باغچه در خانه شما یک امر ضروری است! آنها یکی از ساده ترین گیاهان خوراکی در اطراف آمریکای جنوبی هستند. گل های نسترن به صورت انگور رشد می کنند ، در مجموع می توانند در شرایط نامناسب زنده بمانند.


موارد پیشنهادی


کلم بروکلی

کلم بروکلی مانند رنگ سبز روشن سبزیجات به دلیل عطر و طعم علفی و کمی طعم تلخ شناخته شده است. گرچه عطر و طعم ملایم آن برای برخی طعم ملایم دارد ، اما هنوز هم کلم بروکلی یکی از پر کاربردترین سبزیجات در آشپزخانه است. این که شما چگونه آن را به یک غذای جذاب روی میز شام تبدیل کنید ، به خود شما بستگی دارد.

هنگام کاشت کلم بروکلی در باغچه خانه ، بهتر است اوایل فصل بهار آنها را برای یک محصول تابستانی پرخاصیت بکارید. همچنین باید مراقب کرم های کلم در کمین آنها باشید. پروانه های سفید عاشق بلعیدن سر کلم های سالم هستند. وقتی یکی از آنها را در کلم بروکلی تازه کاشته شده مشاهده کردید ، می توانید آنها را خودتان انتخاب کنید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی های تولید شده به صورت ارگانیک دلیل این است که اکثر مردم از ابتدا باغبانی در خانه را شروع می کنند. گوجه فرنگی به طور معمول در آشپزخانه است. با طعم شیرین و ملایم آنها ، ممکن است پیدا کردن کسی که او را دوست ندارد غیر ممکن است.

ممکن است به دلیل میوه ای آشفته در باغ شناخته شوند اما رشد خود به تنهایی بدون دردسر تضمین شده است. گوجه فرنگی در هوای گرم و گرم به خوبی رشد می کند. اگر مراقب طوفان های سرد غیر منتظره باشید ، به شما کمک می کند. این ممکن است به گوجه فرنگی های داخلی آسیب واقعی برساند.

فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای به دلیل طعم شیرین و ملایم محبوب است. آنها در رنگ های مختلف با سلیقه های مشخص در دسترس هستند. طعم فلفل قرمز نسبت به پرتقال کمی بیشتر است ، در حالی که فلفل سبز به طعم چمن معروف است. به طور کلی فلفل دلمه ای ، گوشت ضخیم تری دارد که هنگام سرو ، آبدار و ترد است. آنها اغلب به صورت خام ، بو داده ، پر یا ساطور خورده می شوند.

هنگام کاشت فلفل دلمه ای در باغ خانه خود ، باید برای یک دوره رشد طولانی مدت با دقت برنامه ریزی کنید. ممکن است در ابتدا کلافه باشند اما فلفل دلمه ای پس از قرار گرفتن در زمین سرانجام خود را رام می کند. اما باید مراقب آفات حشره ای باشید که به طور عمده به فلفل مانند سوسک کک و شته حمله می کنند. با استفاده از صابون حشره کش می توانید آنها را کنترل کنید.

کلم پیچ

کلم پیچ ، مانند کلم بروکلی و کلم ، سبزیجات سبز برگ با طعمی خاکی و قوی است. آنها می توانند در شرایط آب و هوای خنک به خوبی رشد کنند و باید مستقیماً به عنوان بذر در خاک باغچه کاشته شوند.

گرچه کلم ها می توانند سرما را تحمل کنند ، در حالی که طعم برگ آنها افزایش می یابد ، در زیر گرمای تابستان خوب رشد نمی کنند. این امر می تواند باعث تلخی گیاه شود و در میز غذا کمتر طعم دار شود. در فصل برداشت فقط می توانید مقدار مورد نیاز خود را قطع کرده و بگذارید تا دوباره رشد کنند.

چغندر

باغداران می توانند با کاشت چغندر درآمد خوبی بدست آورند. ممکن است طعم آنها کمی تلخ و خاکی باشد ، اما چغندر هنگام ترکیب با طعم های تازه و شیرین می تواند بهترین غذای میز شام باشد.

هنگام پرورش آنها در باغچه منزل خود ، باید بدانید که یک دانه چغندر از خوشه های بذر تشکیل شده است. بهتر است اگر هنگام شروع جوانه زدن ، نهال ها را در هر خوشه نازک کنید. در حین برداشت ، بهتر است به صورت ریز و در عرض یک تا دو اینچ برداشت شود. این زمانی است که چغندر شیرین ترین است. برعکس ، چغندرهای بزرگ می توانند چوبی و کمتر طعم دار باشند.

هویج

چه کسی هویج را نمی شناسد؟ همه هویج را دوست دارند! با عطر و طعم شیرین و میوه ای ، در آشپزخانه نیز منظم هستند. پرورش یک باغچه در خانه شما می تواند یک روند ساده و سرراست باشد ، به شرطی که در فصل برداشت کمی بازی حدس بزنید.

هنگام کاشت هویج ، قوانینی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید: هوای خنک ، خاک سست و آب فراوان. بعد از جا افتادن خوب آنها در خاک ، ممکن است برای حفظ رطوبت روی آن مالچ اضافه کنید. شما می دانید که آیا زمان برداشت است که ریشه های آن شروع به رشد می کنند و قسمت بالای هویج بیشتر دیده می شود.


جالب است بدانید: بروکلی، ارباب کلم ها


نتیجه گیری

پرورش باغ سبزیجات در خانه به خصوص هنگامی که فصل برداشت فرا می رسد واقعاً می تواند رضایت بخش باشد. شما می توانید لیست سبزیجات پیشنهاد شده در بالا را به مجموعه خود اضافه کنید و بهترین محصولات شهر را به عزیزان خود ارائه دهید!

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 8 =

مشاهده بیشتر