0

رفتارهای مناسب مقابل نوه ها

رفتارهای مناسب مقابل نوه ها

رفتارهای مناسب مقابل نوه ها

اگر چه معمولاً روابط کودکان با مادربزرگ و پدربزرگشان بسیار خاص است، اما این روابط می تواند کاملاً مخرب هم باشد. بایدها و رفتارهای مناسب مقابل نوه ها را از بخش خانواده سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

رفتارهای مناسب مقابل نوه ها
در این جا چند توصیه برای انجام دادن یا انجام ندادن برخی کارها آمده که می توانید با والدین خود در میان بگذارید تا بتوانید رفتارشان را به عنوان پدربزرگ و مادربزرگ با کودکانتان که یقیناً به آنها عشق می ورزند، در جهتی مناسب هدایت کنید:

بهتر است تا جایی که می توانید، به نوه های خود عشق بورزید. مطمئن باشید که عشق شما بیش از اندازه نخواهد بود. اگر عشق خود را بروز ندهید، هم شما و هم آنها لطمه روحی عمیقی می بینید.

بهتر است رابطه ی صمیمی بانوه هایتان داشته باشید. به آنها تلفن کنید و یا وقتی با والدین آنها حرف می زنید، حتماً با نوه های خود هم صحبت کنید. برای آنها نامه و عکس بفرستید و کودکان را تشویق کنید که آنها هم برایتان نامه و عکس بدهند. نامه های کودکان را برایشان نگاه دارید. وقتی کودکان بزرگ شوند، از این کار شما قدردانی خواهند کرد. ارسال پیغام به وسیله پست الکترونیکی، روش بسیار خوبی برای برقراری تماس است. اگر نوه هایتان در نزدیکی شما زندگی می کنند، پیوسته ملاقاتهایی برای انجام کاری خاص با آنها ترتیب دهید. فرصتهایی برای فعالیتهای فرهنگی در اختیارشان بگذارید که شاید والدینشان فرصت انجام آن را ندارند، یا این که فقط اوقاتی را با آنها بگذارنید.

بهتر است به آنها هدیه های خاصی بدهید که جنبه آموزشی دارند. شاید حالا در زندگیتان زمان آن رسیده باشد که بتوانید مجموعه کاملی از دایره المعارف برای نوه های خود تهیه کنید که قیمت آن بسیار سنگین تر از حدی است که والدین این کودکان قدرت تهیه آن را داشته باشند. نوه هایتان به خاطر خواهند داشت که شما کسی هستید که هدیه ای خاص به آنها داده اید و والدینشان هم از کمکتان سپاسگزار خواهند بود. اگر والدین کودک نتوانند هزینه تهیه یک کامپیوتر یا شرکت در یک اردوی خاص را تهیه کنند، شاید بتوانید در چنین موقعیتهایی به آنها کمک کنید. اگر درآمدتان محدود است، می توانید درباره کتابها یا اسباب بازیهای خود که در کودکی مورد علاقه تان بود، با آنها حرف بزنید. این کار هم می تواند تأثیر خوبی بر بچه ها داشته باشد.

بهتر است داستانهایی درباره دوران کودکی خود برای نوه هایتان تعریف کنید. نوه های خود را تشویق کنید که داستانهایتان را روی نوار ضبط کنند. به این ترتیب، همیشه این داستانها را خواهند داشت و همیشه می توانند به صدایتان گوش دهند. آنها از گذشته پند می گیرند و حس بهتری نسبت به گذشت زمان و تاریخ پیدا می کنند. نوه هایتان را به پرسیدن و صحبت کردن درباره مشاهداتشان تشویق کنید.

بهتر است با نوه هایتان بازیهایی ترتیب دهید که جنبه رقابتی دارند. ممکن است کودکان تیزهوش روحیه بسیار رقابت جویانه ای داشته باشند.  بنابراین، توجه داشته باشید که همیشه هم اجازه ندهید آنها برنده شوند. آنها باید یاد بگیرند که هم با پیروزی و هم با شکست کنار بیایند. کودکان، اغلب با مادربزرگ خود کارت بازی و با پدربزرگ خود شطرنج بازی می کنند. بازی نیز روش بسیارخوبی برای برقراری ارتباط صمیمانه است که فقط بر اساس “شانس ” پیش می رود.

بهتر است در کنار نوه هایتان، برای انجام کارهایی خاص برنامه ریزی کنید. به طو مثال، اگر ساز می زنید، بافتنی می بافید، قلاب بافی انجام می دهید، پنبه دوزی بلدید، خیاطی می کنید، روی چوب کنده کاری می کنید یا به نقاشی علاقه دارید، این نوع علاقه مندیهای خود را با نوه هایتان در میان بگذارید. گفت و گو درباره مهارتهای مختلف، می تواند تاثیر عمیقی بر روحیه کودکان داشته باشد. این کار سبب می شود که کودکان صمیمیت بیشتری با شما احساس کنند. در ضمن، یاد می گیرند که از استعدادهایتان قدردانی کنند. علاوه بر آن، همیشه به خاطر خواهند داشت که یک مهارت خاص را به کمک پدربزرگ یا مادربزرگشان آموخته اند.

بهتر است برای نوه هایتان کتاب بخوانید. تشویق کودکان تیزهوش در عشق ورزیدن به مطالعه کتاب، همیشه برایشان ارزشمند است. شاید بخواهید کتابهایی را از دوران کودکی خودتان یا والدینشان برایشان بخوانید. وقتی نوه هایتان برایتان کتاب می خوانند، به آنها گوش بسپارید؛ اما فقط وقتی که از کتاب خواندن با صدای بلند لذت می برند. مجبور کردن آنها به کتاب خواندن باصدای بلند، ممکن است آنها را تحت فشار روحی قرار دهد.

بهتر است به حرفهای نوه های خود گوش کنید. اجازه دهید آنها با شما حرف بزنند و ماجراهایشان را برایتان تعریف کنند. یک مخاطب دقیق باشید. کودکان تیزهوش اغلب عاشق حرف زدن هستند و ممکن است کودکان دیگر تا این اندازه به حرف زدن علاقه نداشته باشندو یا به لحاظ قوای ذهنی به سطح آنها نرسند.

بهتر است از ویژگی های مثبت پدر و مادرنوه های خود تعریف کنید. اگر کودکان پی ببرند که برای مادر یا پدرشان احترام قائل هستد، همین به پدر و مادرشان کمک می کند که احترام فرزندانشان را به خود جلب کنند. این وضعیت، هم برای نوه شما و هم خودتان خوب است. به این ترتیب، آنها به شما هم احترام خواهند گذاشت.

بهتر است به نوه های خود پیام بسیار صریحی درباره تحصیل کردن بدهید. به آنها بگویید که مدرسه و یادگیری از چه اهمیتی برخوردار است. از نوه هایتان درباره نمره هایشان بپرسید و این که پیشرفت تحصیلی آنها در چه وضعیتی است و مهم تر از همه، از آنها درباره آنچه در مدرسه یادگرفته اند، سوال کنید. نشان دادن علاقه شما به وضعیت یادگیری آنها در مدرسه، کودکان را تشویق می کند که نسبت به یادگیری علاقه نشان دهند.

 

بیشتر بخوانید: همبرگر پروتئینی- مناسب ۱ تا ۱۰ ساله ها

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یازده =

مشاهده بیشتر