0

با کودکتون لجبازی نکنید

با کودکتون لجبازی نکنید

با کودکتون لجبازی نکنید

با مطلب خواندنی و مفید نحوه برخورد با کودک لجباز و با کودکتون لجبازی نکنید از بخش خانواده سایت تفریحی جیران همراه باشید.

با کودکتون لجبازی نکنید
بچه ها از سن دوسالگی شروع می کنن به لجبازی کردن ولی نه برای اذیت کردن شما. بلکه اقتضای سنشونه و دارن بزرگ میشن مثل وقتی که دندون در میارن و گریه می کنن. پس خوشحال باشین که دارن رشد می کنن و بزرگ میشن ولی مثل همون دندون درآوردن، شما باید خودتونو برای لجبازی های فرزندتون آماده کنید. هر چند میدونین وقتی بچه ها روی دنده لج میوفتن یه اعصاب فولادی و یه صبر ایوب می خواد که بخواین رفتار درستو انجام بدین ولی چاره ای نیست باید یاد بگیریم و من مطمئنم که از پس این کارم بر میاییم بالاخره خدا یه جنمی تو ما دیده که تربیت این جیگرها رو به ما سپرده. پس بسم ا…


موارد پیشنهادی

تربیت فرزندان شاد

مغذی کردن غذای کودک


وقتی کودکتون شروع کرد به لجبازی، اولین قدم اینه که یه چند تا نفس عمیق بکشین. این خودش هم باعث میشه کمی فاصله بیفته و از عصبانیتت کمتر بشه و هم این که اکسیژن بیشتر تورو باهوش تر و خلاق تر می کنه.

اگر خواستش بجا بود خب یکم کمر همتو محکمتر کن و براش انجام بده وقتی تو مدام به خواسته هاش نه میگی داری لجبازی کردنو بیشتر یادش میدی.

اما اگه اون لحظه نمی تونی به هر دلیل منطقی به درخواستش جواب مثبت بدی؛

  • مامان،مامان، من بستنی میخوام و شما الان بستنی تو خونه ندارین.

اشتباه: عزیزم تو خونه بستنی نداریم.

مامان خلاق: تو خونه بستنی نداریم ولی نظرت چیه؟ باهم یه بستنی خوشمزه درست کنیم. موافقی؟

  • مامان من بستنی می خوام

اشتباه: عزیزم تو خونه بستنی نداریم و تکرار این حرف.

مامان باهوش: اره بستنی وانیلی خوشمزه س ولی الان تو خونه نداریم. بعد از ظهر بریم پارک اونجا بستنی بگیریم بخوریم چه کیفی میده. الان چی کیف میده؟ قصه شنگول و منگول. بیا بشین تا برات قصشون رو بگم.

  • مامان بستنی می خوام ولی سرما خورده.

اشتباه: عزیزم تو سرما خوردی و نمی تونی بستنی بخوری.

مامان زبر و زرنگ: وای امیر بیا اینجا رو نگاه یه پروانه. بیا ببین رفت تو حیاط بیا بریم دنبالش. اوی چقدر بالش قشنگن. مثل نقاشی تو، به کارش بگیرن و باهاش حرف بزنید و از اونجا دورش کنید تا بستنی یادش بره.

سعی کنید در کنار این کارها از تشویق و تعریف غافل نشین که خیلی تأثیر داره. وقتی به حرفتون گوش میده بگین چقدر خوشحالین که پسر یا دختر مثل اون دارین و براش دست بزنید و … ولی اگه همه این کارهارو کردین و جواب نداد، بی توجهی کنید انگار نه انگار که حرف اونو می شنوید. نگاه نکنید یا اگه نمی تونید بی توجه باشین روی یه حرف قفل کنید. بستنی بعد از ظهر. بستنی بعد از ظهر. همین و بس. اینطوری کودکتون متوجه میشه که از این راه لام شنگه بازی دیگه به جایی نمی رسه در عوض وقتی خوب و با رفتار مناسب چیزی میخواد بهش بدین و تشویقش کنید تا راه درست رسیدن به خواستشو یاد بگیره.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − یک =

مشاهده بیشتر