0

بهترین زمان یادگیری در کودکان

بهترین زمان یادگیری در کودکان

بهترین زمان یادگیری در کودکان

مهمترین دلیل برای خانواده ما توجه به زمان است زیرا ما آموزش را در خانه دنبال می کنیم. داشتن وقت کافی برای چیزهایی که دوست داریم با هم یاد بگیریم در زمانهایی که ما بهترین احساس خود همیشه از مدرسه داریم، زیرا من می خواهم فرزندانم وقت داشته باشند تا یاد بگیرند و آنها احساسات ما را دنبال کنند، این بدان معنی است که ما یک برنامه سنتی مدرسه را دنبال نمی کنیم. بهترین زمان یادگیری در کودکان را از بخش دانستنی های سایت تفریحی و سرگرمی جیران همراه باشید.

بهترین زمان یادگیری در کودکان

بسته به روز، فصل، سال و کلاس های خارج از من که فرزندانم می خوانند، یادگیری ما ممکن است در اوایل صبح یا اواخر بعد از ظهر اتفاق بیفتد. راست می گویم من گاهی اوقات عاشق ریتم خود هستم، و گاهی اوقات چالش برانگیز است. من یک فرد صبح خیز هستم و ترجیح می دهم فوراً بروم. کودک نه ساله من جغد شب است و از بدو تولد تاکنون به همین نحو بوده است.

آیا روزها زمان خاصی برای آموزش در منزل وجود دارد؟

ساعت مناسب برای آموزش در خانه چه زمانی است؟

تحقیقات نشان می دهد ، بله ، بعضی اوقات در روز (یا شب) وجود دارد که کودکان ما بهترین چیزها را می آموزند. تنها نکته مهم این است که ریتم های ما متفاوت است. تحقیقات بعدی تأیید کرده است که برخی از افراد قبل از ظهر ، برخی بعد از ظهر و برخی دیگر عصر به اوج تمرکز می رسند و آمادگی یادگیری دارند. از این رو ، زمان های مختلفی برای یادگیری وجود دارد.


موارد پیشنهادی


” من و دخترم به وضوح ریتم و زمانهای مختلفی داریم. بنابراین ، بهترین زمان از روز برای کمک به یادگیری هر کودک چیست؟ در بهترین دنیای ممکن ، هر منطقه مدرسه دارای سه سیستم موازی است. مدرسه اصلی برای اکثر دانش آموزان کلاسها را در اواخر صبح تا بعد از ظهر برگزار می کند. دو مدرسه كوچكتر – یكی صبح زود و دیگری عصر است.

کلاسها درست زمانی شروع می شود که دانش آموزان به دوره اوج کارایی و درک خود نزدیک می شوند. طبق تحقیقات Dunn and Dunn (1993) ، برای بیشتر دانشجویان ، آن زمان اواسط صبح است – حدود ساعت 11 صبح.

با این حال ، تعداد قابل توجهی از دانش آموزان صبح هستند و همچنین افرادی هم هستند که عصر حضور دارند.

 

 آیا زمان روز آموزش بر پیشرفت کلاس تأثیر دارد؟

آماندا جی وایل و گری آ. شوپ ، خارج از دانشگاه ایالتی کلمبوس ، با این نظر موافق هستند. آنها تعدادی از مطالعات با محوریت بهترین زمانها را برای آموزش به کودکان در نظر گرفتند و دریافتند: “تحقیق در مورد سبکهای یادگیری نشان می دهد که افزایش یادگیری هنگامی اتفاق می افتد که دانش آموز در زمان دلخواه خود آموزش داده و ارزیابی شود.

بنیاد ملی خواب نیز موافقت می کند اما خاطرنشان می کند که ریتم شبانه روزی ما می تواند تغییر کند: “تغییراتی در این ریتم شبانه روزی در دوران نوجوانی اتفاق می افتد که بیشتر نوجوانان تاخیر مرحله خواب را تجربه می کنند. این تغییر در ریتم شبانه روزی نوجوانان باعث می شود که بعداً شب ها به طور طبیعی احساس هوشیاری کنند و خوابیدن آنها را قبل از ساعت 11 شب دشوار کند. ”

برای اینکه بتوانیم بهترین زمان را برای یادگیری فرزندان خود پیدا کنیم ، باید به چندین عامل توجه کنیم.

 

به خواب توجه کنید

کودکان در چه ساعتی از روز بهتر یاد می گیرند؟ آموزش در خانه به ریتم های شخصی هر کودک که چه موقعی به طور طبیعی خواب می رود؟ چه موقع بیدار می شوند؟

اگرچه ممکن است تصور کنیم یادگیری همزمان همه راحت تر است، اما یک برنامه شخصی برای هر کودک می تواند یادگیری را بسیار نرمتر کند.

 

به گرسنگی توجه کنید

من طرفدار زمان های وعده های غذایی هستم. ما حداقل اگر یک بار در روز نباشیم ، به عنوان یک خانواده کنار هم می نشینیم. دخترم در این زمانها بندرت گرسنه است. او غذای خود را انتخاب می کند و ناگهان بعداً ، وقتی همه ما کارمان را تمام کردیم ، به سراغ آن غذا می رود. سالها سعی کردم او به اختیار خودش غذا بخورد و سالها به من می گفت گرسنه نیست. من نیز تحمل کردم و به حرفش گوش دادم تا اینکه بالاخره او با خوشحالی کنار ما می نشیند (چون واقعاً دلیل جمع شدن اوقات خانوادگی است) و بعداً وقتی گرسنه است غذا می خورد. این به نوبه خود به او کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشد و زمان یادگیری ما هموارتر می شود.

 

به انرژی توجه کنید

در حالی که سطح انرژی کودک قطعاً می تواند با خواب و غذا ارتباط داشته باشد، اما آنها همچنین می توانند روزهایی را به عنوان زمانی برای ورزش و حرکت کردن داشته باشند. پسرم آماده است تا زمانی که از خواب بیدار می شود را ورزش کند. وقتی او کوچک بود، ما اغلب قبل از صبحانه به دوچرخه سواری صبح می پرداختیم. می توانستیم به خانه برگردیم، غذا بخوریم و سپس او آماده بود که چیز جدیدی را در برنامه درسی خود بیاموزد. اگر قبل از ورزش کردن سعی می کردم که با او درس بخوانم، او نمی تواند آرام بنشیند و حواسش را جمع کند تا درس جدید یاد بگیرد.

 

به آرامش توجه کنید

همه ما به سکوت احتیاج داریم. این باعث شارژ مجدد ما شده و در واقع به ما انرژی می دهد. برای دخترم، او هنگام بیدار شدن به دنبال آرامش است. مهم است که من وقت کافی برای بیدار کردن، آماده شدن و صبحانه خوردن به او می دهم. او خوشحال است که اگر این وقت را دارد زودتر از خواب بیدار می شود. عجله کردن او از اول روز هرگز ایده خوبی نیست و همیشه روزمان بد سپری می شود.

 

به تمرکز توجه کنید

پسرم اواسط صبح بیشتر تمرکز دارد، دخترم اواسط بعد از ظهر و عصر. من صبح زود تمرکز می کنم در حالی که همسرم مخالف است و اواخر شب را ترجیح می دهد. اگرچه ما همیشه نمی توانیم در زمانهای ایده آل خود یاد بگیریم و کار کنیم ، اما مفید است که این مورد را در مورد خودمان بدانیم و سعی کنیم تا جایی که می توانیم آنها را سازگار کنیم.

در یک دنیای کامل، کودکان ما می آموزند که بدن و ذهن آنها همزمان است. اما بیایید صادق باشیم، ما در خانه یک کودک یا هفت کودک در خانه آموزش می دهیم، همیشه نمی توان دقیقاً همان لحظه مورد نظر به فرزندان خود آموزش دهیم. توجه به ریتم شبانه روزی آنها به این معنی نیست که ما از سحر تا غروب که در خانه هستیم باید آموزش داشته باشیم.


بیشتر بخوانید: آیا تمرینات چشم می تواند به بهبود بینایی کمک کند؟


این بدان معناست که اگر و اگر می توانیم کمی بیشتر توجه کنیم و از اطلاعات استفاده کنیم. این بدان معناست که ما می دانیم چرا فرزندان ما ممکن است به سختی بی حرکت بنشینند و به آنها اجازه دهیم تا استراحت کنند یا روی ترامپولین بپرند. اگر کودکمان خوب بخوابد و خوب درس یاد بگیرد و نگران این نباشم که همه بچه ها در ساعت 10 صبح ریاضی بخوانند، دلسرد نمی شویم. توجه به هر یک از ریتم های طبیعی فرزندان (و خود ما) به ما کمک می کند تا به یاد داشته باشیم که با سرعت خود یاد می گیریم و هیچ سرعت مناسبی برای یادگیری وجود ندارد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − نه =

مشاهده بیشتر