0

راه های جلوگیری از تیره شدن دندان ها

راه های جلوگیری از تیره شدن دندان ها

راه های جلوگیری از تیره شدن دندان ها

با راه های جلوگیری از تیره شدن دندان ها از بخش سلامت سایت تفریحی جیران همراه باشید.

راه های جلوگیری از تیره شدن دندان ها
دندان‌ها نباید کاملاً سفید باشند. رنگ طبیعی آن‌ها در واقع زرد روشن برای نور زرد – قرمز است. اما با گذشت زمان, دندان‌ها بیشتر تیره می‌شوند. در طول زمان, سطح دندان شما ترک و از بین می‌رود و عاج را نمایان می‌سازد,که فضای کم‌تر چگال دندان رنگ مواد غذایی را جذب می‌کند.

لکه هم روی پلاک و در بین دندان‌ها بسته می‌شود. برخی غذاها و نوشیدنی, از جمله قهوه, چای, شکر, دود, آب‌میوه اسیدی, داروهای خاص و غذاهای پر رنگ می‌توانند همه دندان‌ها را تیره کنند.


موارد پیشنهادی


خبر خوب! تمیز کردن لکه دندان شما آسان‌تر خواهد بود. بسیاری از لکه‌های دندان را می‌توان بین دندان پزشکان حرفه‌ای تمیز و تمیز کرد و در وهله اول با درمان‌های خانگی متداول از این کار جلوگیری کرد.

۱. از طریق یک نی نوشیدنی بخورید.

راه های جلوگیری از تیره شدن دندان ها
برای جلوگیری از رنگ‌آمیزی، یا مسواک زدن دندان‌هایتان بعد از اینکه شما آن‌ها را سفید کردید، نوشیدنی‌هایی مانند قهوه، سودا و چای را از طریق یک نی برای به حداقل رساندن تماس خود با سطوح دندان خود به حداقل برسانید. جان سی می‌گوید: این کار می‌تواند به طور قابل‌توجهی عمل رنگ گرفتگی دندان شما را محدود کرده و به سالم نگه داشتن دندان‌هایتان به مدت طولانی‌تر کمک کند.

۲. از مواد غذایی ترد مانند سیب میل کنید.

راه های جلوگیری از تیره شدن دندان ها
مواد غذایی ترد شامل سیب، کرفس، هویج، مانند مسواک کوچک در هنگام جویدن آن‌ها عمل می‌کنند و به تمیز کردن لکه‌های سرسخت در طول زمان کمک می‌کنند. اگر تا حدی این کار را انجام دهید تاثیر پاک‌سازی بر روی دندان‌های خود را مشاهده خواهید کرد به خصوص اگر شما یک فنجان قهوه هر روز میل می کنید حتماً یک سیب بخورید و از رنگ گرفتن دندانهایتان جلوگیری کنید. طبیعت کمی اسیدی و کیفیت سفت کنندگی سیب، ترکیب با پوست زبر و غنی از فیبر، آن‌ها را به غذای عالی برای تمیز کردن و سفید کنندگی دندان تبدیل می‌کند.

۳. جرم گیری دندان با جوش شیرین.

راه های جلوگیری از تیره شدن دندان ها
جنیفر Jablow، DDS CAD، یک دندان‌پزشک زیبایی در شهر نیویورک می‌گوید: ” مسواک زدن با خمیر ساخته‌شده از جوش‌شیرین و آب چند بار در یک ماه تیرگی سطحی و دندان‌های سفید جرم گرفته را با یک یا دو لایه خنثی می‌کند.

4.انتخاب رژلب مناسب

راه های جلوگیری از تیره شدن دندان ها
جسیکا ویکتوریا, هنرمند گریم در شهر نیویورک می‌گوید: ” رنگ‌های رژلب که بر پایه آبی کمرنگ بنظر می‌رسند بهتر است. ” برای فهمیدن این که کدام یک از ماتیک شما به صورت‌ شما منطبق است,توصیه می کند اگر از رژهای بر پایه آبی و خط های زرد و طلایی استفاده کنید دندانهای شما روشن‌تر بنظر خواهد رسید.

5. تپش قلب را تحت کنترل نگه دارید

راه های جلوگیری از تیره شدن دندان ها
هنگام برگشت اسید خیلی احساس بدی می کنیم، اما این اتفاق همچنین می‌تواند به دندان‌های شما نیز آسیب دائمی بزند. اسید از سیستم گوارشی شما می‌تواند در دهان شما وارد شود، مینای دندان را درست مانند اسیدی از نوشابه یا نوشیدنی‌های ورزشی حل کند. اما این اسید می‌تواند حتی قوی‌تر هم باشد. از دکتر خود بپرسید که چطور با تپش قلب خود مبارزه کنید.


بیشتر بخوانید: چگونه می توان چمن را از سرمای زمستان محافظت کرد؟


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 7 =

مشاهده بیشتر