0

ارتباط واکسن آنفولانزا در بارداری با اوتیسم کودکان

ارتباط واکسن آنفولانزا در بارداری با اوتیسم کودکان

ارتباط واکسن آنفولانزا در بارداری با اوتیسم کودکان

مطالعه ای که بر روی نزدیک به 70،000 کودک در سوئد انجام شد، افزایش خطر ابتلا به اختلال طیف اوتیسم را در بین کسانی که مادرانشان واکسن آنفلوانزا دریافت کرده اند، نشان نداد. تحقیقی درباره ی ارتباط واکسن آنفولانزا در بارداری با اوتیسم کودکان را از بخش سلامت سایت تفریحی جیران همراه باشید.

ارتباط واکسن آنفولانزا در بارداری با اوتیسم کودکان

مطالعات گذشته نشان داده است واکسن آنفولانزا در دوران بارداری هم مادر و هم نوزاد را محافظت می کند و تعداد کمی از آنها خطرات طولانی مدت را نشان داده اند.

تردید برای گرفتن واکسن در دوران بارداری در حال افزایش است، اما تحقیقات بیشتر نشان می دهد که نباید چنین شود.

یک مطالعه جامع که روز دوشنبه انجام شد، هیچ ارتباطی بین واکسن آنفلوانزا در بارداری و اختلال طیف اوتیسم در کودکان نشان نمی دهد.


موارد پیشنهادی


بر اساس مطالعه ای که روی 70000 کودک انجام شد، واکسن آنفولانزا در دوران بارداری با اوتیسم در کودکان ارتباط ندارد.

این مطالعه که در Annals of Internal Medicine منتشر شده است، حدود 70،000 نوزاد ، بین هفت منطقه بهداشتی درمانی در سوئد بین اکتبر 2009 تا سپتامبر 2010 متولد شده اند. حدود 40،000 آنها در رحم در معرض واکسن آنفلوانزای A (H1 N1) قرار گرفتند.

محققان از موسسه کارولینسکا در استکهلم، سوئد، همه نوزادان را به طور متوسط 6 – 7 سال دنبال کردند و دریافتند که 1٪ از کسانی که مادران آنها واکسن دریافت کرده اند و 1.1٪ از مادرانی که واکسن دریافت نکرده اند، دارای اختلال طیف اوتیسم هستند. (ASD)

واکسیناسیون در سه ماهه اول بارداری نیز ارتباطی با پیوند بالاتر از اختلال طیف اوتیسم یا اختلال اوتیسم در مقایسه با دریافت واکسن در اواخر بارداری نداشته است، این در تضاد با یک مطالعه قبلی نشان می دهد که خطر افزایش سه ماهه اول کمی دارد. وی نوشت: “ما می دانیم كه اوتیسم دارای یك مؤلفه ژنتیكی قوی است و هیچ علم معتبری از این عقیده كه واكسن هایی كه در بارداری (یا در كودكی) تجویز می شوند، می توانند باعث ایجاد اوتیسم شوند” پشتیبانی نمی كند. واکسن آنفولانزا در دوران بارداری از سلامت مادر و کودک پشتیبانی می کند اگر زنان باردار به آنفلوانزا مبتلا شوند، احتمال ابتلا به موارد شدید در آنها بیشتر است و در معرض خطر بیشتری برای مرده زایی و زایمان زودرس قرار دارند. اما در حالی که مطالعات گذشته نشان داده است واکسن آنفولانزا در دوران بارداری هم برای زن و هم برای نوزاد محافظت کننده است، تعداد کمی از آنها خطرات طولانی مدت را بررسی کرده اند. یک مطالعه بزرگ در سال 2016 نشان داد که هیچ ارتباطی بین واکسن های آنفلوانزای مادران و افزایش خطر ابتلا به ASD وجود ندارد اما همانطور که مطالعه فعلی انجام شده است، فقط به بررسی واکسن های H1N1 پرداخته نشده است. “اوسنی ضربو” ، محقق Kaiser Permanente شمال کالیفرنیا و نویسنده مطالعه 2016 ، “این مطالعه جدید اطمینان بیشتری را به وجود می آورد که H1N1 مادر به تنهایی با افزایش خطر ابتلا به ASD یا AD در ارتباط نیست.”

تردید برای استفاده از واکسن در حال افزایش است اما یک مطالعه دیگر نشان داد که آنها ایمن تر از “تقریباً هر مداخله پزشکی مدرن دیگر” هستند.
در سالهای اخیر در ایالات متحده مردد بودن برای گرفتن واکسن در حال افزایش است و شیوع همه گیر حتی بیشتر است.
اما یک مطالعه در ماه آگوست که شامل 20 واکسن بود و شامل 57 واکسن بود “تقریباً هیچ عارضه جانبی قابل توجهی شناسایی نشده است” که نویسنده اصلی دکتر دانیل شپشلوویچ به Business Insider گفت “قابل توجه” است.
دستگاه های پزشکی و داروسازی سابقه قبلی ندارند.
شپشلوویچ گفت: “من به افرادی که برای گرفتن واكسن مردد هستند می گویم كه دانش و شواهد در مورد ایمنی واكسن واضح تر از تقریباً سایر مداخلات پزشكی مدرن است.” “فواید بسیار زیاد است. و خطر بسیار ناچیز است.”

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هفده =

مشاهده بیشتر