0

فواید اسید هیالورونیک بر پوست

فواید اسید هیالورونیک بر پوست

فواید اسید هیالورونیک بر پوست

هیالورونیک اسید (HA) گلیکوزآمینوگلیکان طبیعی است که در بافت پیوندی بدن یافت می شود. گلیکوزآمینو گلیکان ها به سادگی کربوهیدرات های بدون شاخه ، یا قندهای طولانی هستند که پلی ساکارید نامیده می شوند. فواید اسید هیالورونیک بر پوست به همراه مضرات و عوارض آن را از بخش زیبایی سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

اسید هیالورونیک چیست؟

هیالورونیک اسید (HA) گلیکوزآمینوگلیکان طبیعی است که در بافت پیوندی بدن یافت می شود. گلیکوزآمینو گلیکان ها به سادگی کربوهیدرات های بدون شاخه ، یا قندهای طولانی هستند که پلی ساکارید نامیده می شوند.

HA جزء اصلی آن چیزی است که به پوست شما ساختار می بخشد و مسئول این ظاهر چاق و مرطوب است. ممکن است صدای پچ پچ اطراف کلاژن را شنیده باشید ، اما اسید هیالورونیک جایی است که در آن قرار دارد.

 

فواید اسید هیالورونیک بر پوست

برای رفع آثار پیری از پوست و صورت، زمان آن فرا رسیده است که در مورد اسید هیالورونیک ، فواید آن برای پوست ما صحبت کنیم و اینکه چرا وزن مولکولی یک ماده مهم است! این نقش محوری در روند ترمیم زخم منبع مطمئن دارد و با افزایش سن کاهش می یابد و ما را در معرض افتادگی و چین و چروک قرار می دهد.

در ادامه از دید علم به بررسی اسید هیالورونیک می پردازیم، بنابراین می توانید ببینید که HA فقط یک ماده نیست ، بلکه ماده اصلی برای مراقبت از پوست شما است.

فواید هیالورونیک اسید چیست؟

  • مزایای HA
  • ضد پیری
  • مرطوب کننده
  • التیام زخم
  • ضد چروک
  • خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد
  • می تواند اگزما را درمان کند
  • می تواند قرمزی صورت را درمان کند

موارد پیشنهادی


چرا اسید هیالورونیک بسیار جادویی است؟

برای مبتدیان ، HA می تواند تا 1000 برابر وزن خود را در آب ببندد! به عبارت دیگر ، این ماده به عنوان یک ماده مرطوب کننده عمل می کند و مولکول های آب را روی سطح پوست شما نگه می دارد تا پوست را خوب و مرطوب نگه دارد.

هر زمان که صحبت می کنیم در مورد پوستی است که مرطوب است، ما عمدتا به پوستی اشاره می کنیم که دارای مقدار زیادی آب است.

شاید شما اصطلاح از دست دادن آب ترانسپیدرمال یا به اختصار TEWL را شنیده باشید؟ این اصطلاح علمی برای اندازه گیری میزان تبخیر آب از پوست است.

وقتی محصولی از TEWL جلوگیری می کند ، به این معنی است که با اطمینان از اینکه آب از سطح پوست شما خارج نمی شود ، پوست شما را مرطوب نگه می دارد. اسید هیالورونیک دقیقاً این کار را با کاهش سرعت تبخیر آب انجام می دهد.

جدا از اینکه یک هیدراتاتور بسیار موثر است ، چند مطالعه همچنین نشان داده اند که برای بهبود زخم ها نیز بسیار مفید است!

 

آیا استفاده از اسید هیالورونیک عوارض جانبی دارد؟

اگر محصولات خود را تولید می کنید یا محصولات HA را خریداری می کنید که درصد را لیست می کند ، توصیه می کنیم غلظت HA را زیر 2 درصد نگه دارید. چرا؟

وزن مولکولی بسیار کمی 5 کیلو دالتون HA توانایی نفوذ به منبع معتبر پوست را دارد ، بدین معنی که می تواند سایر مواد ناخواسته ، مواد شیمیایی و باکتری ها را به صورت عمیق تری به داخل پوست حمل کند. اگر پوست خود را به خطر انداخته اید ، این ممکن است خبر بدی باشد. خوشبختانه ، به خودی خود ، HA تمایل دارد که واکنش های آلرژیک ایجاد نکند ، زیرا بدن ما نیز آن را ایجاد می کند.

خوشبختانه ، شیمی دانان آرایشی این علم را کمرنگ کرده اند ، بنابراین می توانیم به تخصص آنها و آنچه مردم در مورد برخی محصولات HA می گویند ، استناد کنیم. اما اگر سرم های HA خود را فرموله می کنید ، بدانید که همه اسید هیالورونیک برابر نیست.

عوارض اسید هیالورونیک

این جامد هیدراتاسیون ممکن است عوارض جانبی ناخواسته ای داشته باشد. برخی از انواع HA وجود دارد که کمی بحث برانگیز است و افزایش سطح آن در واقع با بیماری های التهابی پوستی مانند پسوریازیس مرتبط است.

یک مطالعه منبع معتبر نشان داد که استفاده از HA در واقع باعث کند شدن بهبود زخم می شود ، در مقایسه با گلیسیرین خالص. بله این ممکن است به دلیل غلظت و وزن مولکولی اسید هیالورونیک باشد.


بیشتر بخوانید: فواید و مضرات قهوه چیست؟


علم پشت اسید هیالورونیک چیست؟

فواید اسید هیالورونیک بر روی پوست با وزن مولکولی و غلظت آن ارتباط دارد. در این حالت ، اندازه مهم است! وزن مولکولی به جرم آن یا بزرگ بودن مولکول HA اشاره دارد. این در چیزی بنام واحدهای توده اتمی واحد – دالتون یا به اختصار kDa اندازه گیری می شود.

بر اساس جدیدترین مطالعات انجام شده روی انسان ، HA بین 50 تا 1000 کیلو دالتون بیشترین سود را برای پوست دارد و در حدود 130 کیلو دالتون بهترین است. هر چیزی بالاتر تفاوت زیادی نخواهد داشت. هر چیزی پایین تر ممکن است باعث التهاب شود.

 

چگونه این شماره را بدست آوردیم؟

وقتی به مطالعات می پردازید ، الگویی مشاهده خواهید کرد ، اما یکی از دقیق ترین مطالعات منبع معتبر ، HA را با وزنهای مختلف مولکولی شامل 50 ، 130 ، 300 ، 800 و 2000 کیلو دالتون بررسی کرد.

پس از یک ماه ، آنها دریافتند که درمان با 130 کیلو دالتون HA موثرترین است و 20 درصد قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.

هر دو گروه 50 و 130 کیلو دالتونی پس از 60 روز بهبود چشمگیری در عمق چین و چروک و زبری پوست داشتند.

تمام وزن های مولکولی دیگر نیز قابلیت ارتجاعی و آبرسانی پوست را بهبود می بخشند ، فقط کمتر.

 

قطر اسید هیالورونیک

قطر اسید هیالورونیک نیز مهم است زیرا همچنین توانایی نفوذ ماده را در پوست تعیین می کند. یک مطالعه اخیر منبع معتبر اثر یک اسید نانو هیالوروئید کم مولکولی موضعی را بررسی کرد و دریافت که

مواد کوچکتر از 500 کیلو دالتون:

  • عمق چین و چروک را تغییر داد
  • افزایش رطوبت
  • افزایش کشش در اطراف چشم
  • بهتر جذب پوست می شود

 

مولکولهای بزرگتر ، با وزن مولکولی بیشتر از 500 کیلو دالتون:

  • عبور از سد پوستی را دشوارتر کردند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 16 =

مشاهده بیشتر