0

شرایط نگهداری گیاه لیندا

شرایط نگهداری گیاه لیندا

شرایط نگهداری گیاه لیندا

شرایط نگهداری گیاه لیندا را از بخش گیاهان سایت تفریحی جیران بخوانید.

شرایط نگهداری گیاه لیندا

فارسی اصیل: ندارد

فارسی رایج: لیندا، پافیلی

زادگاه آن مکزیک است، برگها باریک و کشیده و ضخیم و مقاوم، مجنون و آویزان و فنری، حالت زیبای آن ناشی از سرازیر شدن برگها به طرف پایین بخصوص در سنین بالا، انتهای ساقه ضخیم و شکل عجیبی به خود می گیرد و نام انگلیسی آن به معنی پای فیل به همین علت است، در زبان عامه به لیندا معروف است، به خاطر نوع خاص برگها و ساقه  آن به عنوان گیاه گلدانی منفرد نگهداری می گردد، با بالا رفتن سن گیاه از ساقه آن جوانه هایی می روید که به خاطر حفظ شکل و فرم آن باید فوراً حذف گردند.


بیشتر بخوانید: نحوه نگهداری گیاه سانسوریا


نیازها

نور: در نور کامل بهترین رشد را دارد ولی در نیم آفتاب و نیم سایه هم سایه هم رشد خوبی دارد.هر چند وقت یکبار گلدان را به محل پر نور ببرید.

 

دما: در زمستان 10-13 درجه سانتیگراد و در تابستان 21 درجه سانتیگراد بهترین درجه حرارت است.

 

آبیاری: جهت مرطوب نگهداشتن دائمی گلدان 2 تا 3 هفته در تابستان آبیاری نمایید.در بهار و پاییز هفته ای یکبار و در زمستان به آن اجازه استراحت دهید(هر سه هفته یکبار آبیاری کافی است).

 

تغذیه: در تابستان هر 4 روز یکبار با کودهای مایع و یا جامد محلول در آب مخصوص گیاهان زینتی طبق دستور گلدارن را تغذیه نمایید.

خاک مناسب: بهترین خاک لیمونی است.

تمیز نمودن برگها: غبار پاشی برگها را تمیز نمایید. در صورت لزوم می توانید از پارچه و یا اسفنج خیس استفاده کنید. از مواد براق کننده کمتر استفاده نمایید. در صورت تمایل حداکثر هر ماه یک بار.

تکثیر: کاشت بذر در خاک پیت در هوای گرم، ریشه دار نمودن جوانه های ظاهر شده روی ساقه برگهای مجنون. لیندا در صورتی زیباتر است که گلدان آن در بلندی و یا روی چهارپایه ای قرار گیرند.قاعده ضخیم و گوشتی ساقه زمانی کاملاً نمایان است که گیاه بصورت سطحی در گلدان کاشت گردد.


بیشتر بخوانید: نحوه نگهداری حسن یوسف


عوارض و درمان

  • برگهای جدید ظاهر نمی شوند و گیاه پژمرده و خسته است: یا نمور کافی نیست که گلدان را به محل روشن تر منتقل نمایید و یا اینکه تغذیه مصنوعی به تأخیر افتاده است، گیاه را طبق دستور تغذیه نمایید.

 

  • برگها سطوح خارجی زرد شده و یکی پس از دیگری می افتند: آبیاری بیش از اندازه انجام شده است.اجازه دهید سطح خاک گلدان در فاصله بین دو آبیاری خشک شود. زهکشی را بازدید کنید، زیرا گلدانی فاقد آب باشد.

 

  • ساقه منقبض و چروک است: گیاه تشنه است.گلدان را درون تشت پر از آب به مدت 15 دقیقه قرار دهید. آبیاری را تنظیم نمایید.

 

  • برگها خشک شده و می ریزند: هوا خیلی گرم است. گیاه را به محل خنک تری منتقل نمایید.غبار پاشی را فراموش نفرمایید.

 

  • لکه های قهوه ای در سطح زیرین برگها مشاهده می گردند: آفت عامل آن است.هر ماه یکبار با سم حشره کش نفوذی طبق دستور سمپاشی نمایید تا علایم برطرف گردند.لکه ها را می توانید با پنبه آغشته به محلول سم مسموم نمایید.

 

  • زخمهای سفید رنگ پنبه ای در هر دو طرف برگ مشاهده می گردد: حمله آفت باعث آن است. با سم حشره کش نفوذی هر 2 هفته یکبار سمپاشی و یا اینکه با پنبه خیس آغشته به محلول سم لکه ها را مسموم کنید.

 

  • برگها سقوط می کنند: هوا خیلی سرد است. گیاه را به محل گرمتری منتقل نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

مشاهده بیشتر