0

مناظر زیبا و شگفت انگیز ایران

مناظر زیبا و شگفت انگیز ایران

مناظر زیبا و شگفت انگیز ایران

با مناظر زیبا و شگفت انگیز ایران از سایت گردشگری سایت تفریحی جیران همراه باشید.

مناظر زیبا و شگفت انگیز ایران
 پلانگتونهای دارای بیولومینسانس در ساحل هرمز

لومینسانس در لغت به معنای انتشار نور سرد است. منظور از نور سرد این است که کمتر از 20 درصد تابش آن حرارت تولید می شود. لومینسانس یا نور سرد نباید با فلورسانس، فسفرسانس و یا شکست نور اشتباه شود.

بیولومینسانس به تولید و نشر نور توسط اندام زنده گفته می شود. این نور در اثر یک واکنش شیمیایی – آنزیمی ، از موجودات زنده است و برخلاف واکنشهای معمول که انرژی به صورت گرما به محیط داده میشود. انرژی این واکنش به انرژی نورانی مبدل می شود.

اگر چه روی زمین تعداد کمی از موجودات مانند کرمهای شبتاب و برخی قارچها می توانند تولید نور کنند، اما این پدیده در اقیانوس پدیده ای معمول است. باکتری ها، عروس های دریایی، ستاره های دریایی، حلزون ها، کرم ها، خرچنگ ها، ماهی های مرکب، ماهی ها و کوسه ها فقط بخشی از موجودات دریایی دارای زیست تابشی هستند.


موارد پیشنهادی


مناظر زیبا و شگفت انگیز ایرانجزیره هرمز

مناظر زیبا و شگفت انگیز ایران

کوههای مریخی چابهار

مناظر زیبا و شگفت انگیز ایران

ساحل زیبای عسلویه در بوشهر

مناظر زیبا و شگفت انگیز ایرانماسوله زیبا و تاریخی

مناظر زیبا و شگفت انگیز ایرانکوچه باغ های شهریار

مناظر زیبا و شگفت انگیز ایران

پاییز در کوچه باغهای خوانسار

مناظر زیبا و شگفت انگیز ایران

مرداب هسل مازندران

مرداب هسل در جنوب دو روستای “طلاجو” و “سینوا” در دل منطقه ای جنگلی به نام “مشعل” قرار گرفته است. برای رسیدن به آن وارد جاده چالوس شوید و 10 کیلومتر مانده به شهر چالوس، بعد از پلیس راه در سمت چپ تان وارد اولین فرعی خاکی شوید که جاده ای جنگلی است که به روستای سینوا می رسد. این مسیر تابلویی ندارد و فقط باید حواس تان به پلیس راه باشد. در این مسیر بعد از عبور از پل رودخانه، یعنی مسافتی حدوداً 300 متری به یک دو راهی می رسید که برای رسیدن به مرداب باید مسیر سمت راست را انتخاب کنید.

بعد از طی مسافتی کوتاه، به یک منطقه جنگلی به نام “بانی” می رسید. باید خودرو را همین جا پارک کنید و پیاده به سمت مرداب را بیفتید. مسیر پاکوب منتهی به مرداب مشخص است اما اگر با راهنمایی همرا نیستید سوال های تان را از محیط بانان ایستگاه محیط بانی که در همین محدوده قرار دارد، بپرسید. در این ایستگاه سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی هم وجود دارد. بسته به توان گروهی که با آن همراه هستید تا مرداب بین نیم تا یک ساعت پیاده روی در یک منطقه جنگلی پیش رو دارید.

مناظر زیبا و شگفت انگیز ایران

بخش شرقی قلعه رودخان (دژ گیلان)

قلعه رودخان دژیست زیبا در بالای کوه و در دل جنگل های انبوه و مه آلود گیلان

این قلعه برای مقابله با حمله اعراب در اواخر دوره ساسانیان ساخته شده است و مانند دیواری از گیلان محافظت می کرد و هرگز فتح نشد. برای همین است که گیلان هرگز به دست اعراب نیفتاد. این دژ بعدها در زمان سلجوقیان دوباره بازسازی و مورد استفاده قرار گرفت.

 

مناظر زیبا و شگفت انگیز ایران

استخرگاه رودبار گیلان

روستای استخرگاه از توابع بخش رحمت آباد شهرستان رودبار (زیتون) می باشد. این روستا در 35 کیلومتری مرکز شهرستان و در 75 کیلومتری شهر رشت واقع شده است. روستای بسیار زیبای استخرگاه که در دامنه کوه درفک و در دل جنگل های سر به فلک کشیده قرار دارد.

دلیل نامگذاری این روستا به استخرگاه:

به علت وجود داشتن 2 استخر در این روستا که یکی در ظلع شرقی و دیگری در ضلع غربی روستا می باشند، استخرگاه به این نام خوانده شده است. استخر ضلع شرقی روستا محل ذخیره آب زمینهای کشاورزی روستای دفراز می باشد.

مناظر زیبا و شگفت انگیز ایران
پاییز زیبای املش گیلان


بیشتر بخوانید: ترفندهایی ساده برای زیباتر شدن


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + چهارده =

مشاهده بیشتر