0

عکس های پاییزی زیبا از روستای آسارا

عکس های پاییزی زیبا از روستای آسارا

با عکس های پاییزی زیبا از روستای آسارا از سایت گردشگری سایت تفریحی جیران همراه باشید.

عکس های پاییزی زیبا از روستای آسارا
این عکسهای پاییز هزار رنگ از روستاهای آسارا و آدران و کسیل جمع آوری شده اند.

آسارا شهری زیبا با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی است که در استان البرز قرار دارد. این شهر در نزدیکی پایتخت قرار گرفته و مقصد خوبی برای سفرهای کوتاه پایتخت‌نشینان است. جاده چالوس راهی مناسب برای شروع سفر به شهر آسارا است و بخش زیادی از این جاده در این شهر، که نگین سرسبز استان البرز است، قرار دارد.


موارد پیشنهادی

عکس های پاییزی زیبا از روستای آسارا

آدران روستایی تاریخی با بافت معماری منحصر بفرد است. آدران سابقاً در قلعه ای با دیوارهای بلند قرار داشته‌است. این قلعه متأسفانه از بین رفته و فقط بخش کوچکی از دیوارهایش باقی‌مانده است. فضای درون قلعه شامل دو خیابان است که یکدیگر را قطع می‌کنند. خیابان اصلی روستا از محل این تقاطع به کوچه بالا و کوچه پایین تقسیم می‌شود. محلات خارج از قلعه را هم “بیرون دروازه” می گفتند. قلعه دارای دو دروازه چوبی بزرگ بود که اوایل انقلاب توسط مردم کنده شد. داخل قلعه قدیمی تمام کوچه‌ها قرینه و روبروی هم هستند.

عکس های پاییزی زیبا از روستای آسارا
تقریباً همه قواره‌های منازل 320متر مربع است؛ بجز معدودی از منازل که متعلق به خوانین و متنفذین آن روزگار بوده‌است. گفته‌اند این قلعه را صدر اعظم نوری ساخته و بخاطر نوع طراحی آن خیلی مباهات میکرده. به نحوی که در بازدید پادشاه از قلعه شیوه معماری روستا مورد تحسین وی واقع می‌شود. شاه می گوید: “قلعه زیبایی بنا نهاده ای! ولی صدر اعظم بجای اینکه بگوید “پیشکش”، می گوید:” قربانت شوم پول خوبی هم خرج کرده ام!”. ظاهراً شاه از این جواب خوشش نمی‌آید …

بعدها سپهبد امان الله جهانبانی این روستا را خرید. قبر او هم اینک در امامزاده ابوطالب روستا قرار دارد. بسیاری از سران رژیم پهلوی از جمله شاپورغلامرضا پهلوی در مراسم تدفین و ترحیم او در مسجد روستا شرکت کردند. فیلم قدیمی علی‌بابا و چهل دزد را در قلعه قدیمی آدران ساخته‌اند.

عکس های پاییزی زیبا از روستای آسارا

مردم آدران اکثراً باسواد و تحصیلکرده‌اند. روستا به جهت تردد صاحب منصبان حکومتی بیش از یک قرن سابقه مدرسه رسمی دولتی دارد. این امکان تا دهها سال بعد هم در شهرها و روستاهای اطراف آن حاصل نشد.

در ۵۴ کیلومتری جاده چالوس،بعد از گذر از میان جاده پرپیچ و خم به بهشت گمشده البرز یعنی روستای کسیل میرسید.عکس های پاییزی زیبا از روستای آسارا

کسیل یک منطقه کوهستانی است،مردمان کسیل کشاورز هستند و عده کمی دامداری هم میکنند. امروزه به دلایل متعدد جمعیت این روستا در زمستان به ده خانوار هم نمی رسد.از نظر امکانات نیز در حال حاضر دارای جاده آسفالته ،آب لوله کشی،برق و تلفن می باشد.

با آب هوایی کوهستانی و مردمانی اغلب کشاورز وکمتر دامدار. امروزه به.ویژگی شاخص آن طبیعتی بکر در ارتفاعات است.قلعه لورا یا همان کسیل متعلق به قرن هفتم هجری قمری از آثارتاریخی آن است. که تا عصر صفوی نیز مسکون بو د.در این عصر همچون اغلب قلاع اسماعیله در دامنه جنوبی رشته کوه البرز برای همیشه متروک کردید. روستای گشنادر در فرا دست آن و تنگه کسیل در فرو دست آن قرار دارد. تا سال ۵۷ (قبل از انقلاب بهمن ماه) فاقد جاده ماشین رو آب لوله کشی برق وتلفن بود.به تدریج دارای امکانات فوق شد و درسال ۸۶ نخستین تلفن شخصی ثابت وارد روستا گردید. اما مو بایل همچنان خط نمی دهد. كسیل روستایی است ییلاقی با جمعتی اندك در زمستان وساكنانی بیشتر در تابستان، در طی سه دهه گذشته به جهت روند شتابان مهاجرت به شهر دامپروری آن رو به نابودی كامل رفته است. باغ داری آن بدونه وجود سیستمی منظم همچنان نیمه نفسی دارد. طبیعت بكر،كوههاو چشهه سارهای زیبا، قلاع (قلعه دختر لورا) و غار طبیعی كشكون از نقاط شاخص دیدنی آن است.

عکس های پاییزی زیبا از روستای آساراگویش مردمان این روستا چیزی مابین لری و مازنی است که متاسفانه در حال حاضر فقط بومیان انجا به این زبان صحبت می کنند و فرزندان و نسل های بعد از آنها فقط این گویش یا لهجه را می فهمند ولی نمی توانند صحبت کنند.


بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ ترتیلای مرغ


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + شش =

مشاهده بیشتر