0

سفری به شهر آبی مراکش

سفری به شهر آبی مراکش

سفری به شهر آبی مراکش

شفشاون نام شهری کوچک و جادویی در شمال مراکش و در نزدیکی دریای مدیترانه است که جمعیتی ۴۰۰۰۰ نفری را در خود جا داده است. سفری به شهر آبی مراکش را از بخش گردشگری سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

سفری به شهر آبی مراکش
این شهر درست در قلب کوه های ریف مراکش واقع شده است و یکی از بهترین و جذاب ترین مقاصد توریستی گردشگری در دنیا است و دلایل خوبی هم برای آن وجود دارد. سفر به شفشاون مراکش سفری ارزان خواهد بود، هتل ها و اقامت گاه های آن ارزان و کاملا قابل قبول هستند و در بالای همه ی این ها خود شهر با خانه های شسته رفته ی سفید  و آبی است که در پس زمینه ای از کوه های قهوه ای تیره ی ریف قرار گرفته اند.

سفری به شهر آبی مراکش

احتمالا از خودتان می پرسید چرا آبی؟ ایده ی آن از کجا آمده است؟ در دهه ی ۱۹۳۰ میلادی گروهی از مردمی که در آنجا زدگی می کردند تصمیم گرفتند تا شهر را به این رنگ، رنگ بزنند. زیبایی کوه های شفشاون که دور تا دور این شهر را احاطه کرده اند در کنار رنگ روشن شهر، تضاد دید بسیار زیبایی به وجود آورده است و به جرات می توان گفت که اگر شفشاون آبی نبود، امکان نداشت تا این اندازه توریست به خود جذب کند.

سفری به شهر آبی مراکش
پس از این جا می توان فهمید که گاهی اوقات یک ایده ی خیلی ساده در یک جای معمولی هم تا چه اندازه می تواند آن را شگفت انگیز کند… زیبایی در کنار اتمسفر ساکت و آرام آن شفشاون را برای گردشگرها بسیار جذاب کرده است.

سفری به شهر آبی مراکش
میدان اصلی شهر قدیمی شفشاون پر از کافه های رنگاوارنگ و جذاب است که در آن میتوان خیل جمعیت مردم محلی و توریست هایی که از این شهر دیدن می کنند را دید. در طول تابستان چیزی حدود ۲۰۰ هتل به توریست های اروپایی جا می دهد و همین عدد کافیست تا متوجه تعد بالای گردشگرای شفشان شد.

سفری به شهر آبی مراکش
علاوه بر همه ی این ها شفشاون مراکش مقصدی عالی برای خرید هم محسوب می شود چرا که در آن می توان سوغاتی هایی مثل صنایع دستی بسیار خاصی را دید و خریداری کرد که محال است در جای دیگری به غیر از مراکش بتوانید مانند آن را ببینید. پنیر بزی که توسط محلی های شفشاون درست می شود هم در بین توریست ها از محبوبیت یالایی برخوردار است.

سفری به شهر آبی مراکش

شهر شفشاون مراکش در سال ۱۴۶۱ بنا نهاده شد، در بخش قدیمی این شهر چیزی که خیلی جلب توجه می کند کوچه های هزار تو مانند و پیچ در پیچ آن در کنار خانه هایی است که به معماری اسپانیایی مراکشی ساخته شده اند.

سفری به شهر آبی مراکش

شفشاون را می توان یکی از بهترین شهرهای دنیا برای گشت و گذار و گرفتن عکس های ناب دانست و یکی از بهترین تفریحات آن به شمار می رود علاوه بر این شکم گردی در رستوران های شفشاون هم راه خوب دیگری برای آشنایی با مردم  فرهنگ غذایی آن است. از  جایی که شهر کوچکی است، ۲ روز برای آن کافیست با این که آنقدر زیبا و جذاب است که کاملا می توانید سفرتان را به حتی یک هفته هم بیشتر کنید.

سفری به شهر آبی مراکش

قسمت قدیمی شهر شفشاون، آرام و زیبا  جایی عالی برای جستجو و گشت و گذار است. سمان آسآسمان آبی، خانه های آبی، دیوارهای آبی، کوچه های آبی و مردمی که گاهی لباس آبی می پوشند! همه ی این ها باعث می شود که حس کنید در دریا غرق شده اید…

سفری به شهر آبی مراکش

یکی دیگر از سوغاتی هایی که مراکشی ها با آن شناخته شده هستند و در شفشاون هم کم دیده نمی شود، حنا است که می توان آن را در رنگ های زیبای زیادی از آبی تا نارنجی و صورتی و سبز دید مردم مراکش از حنا در مراسم های خاصی مثل عروسی استفاده می کنند.

سفری به شهر آبی مراکش

یکی یگر از موراد جالبی که در سفر به شفشاون دیده می شود، آویخته شدن پرتقال های نارنجی رنگ بر روی دیوارهای آبی است که باعث شده تا تصویر چشم نوازی به وجود بیاید، التبه این پرتقال ها برای تزیین و دکور نیستند و می توانید یکی از این پرتقال های ترش خوشمزه را با چند درهم خریداری کنید.

چرا این شهر به رنگ آبی است؟

خانه ها و خیابان های آبی رنگ شفشاون مراکش یاد آور آسمان آبی و آبی دریا هستند، اما بیشتر دلیلی مذهبی پشت رنگ این شهر است تا این که دلیل تزیینی داشته باشد. در آن دوران که گروهی از مردمی که در این شهر زندگی می کردند تصمیم گرفتند تا شهر را رنگ کنند، از یکی از رنگ های سنتی آبی استفاده کردند و عقیده داشتند که می تواند یادآور قدرت خداوند باشد…

سفری به شهر آبی مراکش
اگر کمی ماجراجویانه به قضیه نگاه کنید، بازدید از شمالی ترین رشته کوه های آفریقا یعنی همان رشته کوه های ریف خود می تواند یکی از بهترین دلایل برای بازدید از شفشاون مراکش باشد. دره ها، قله ها و پستی و بلندی ها در این شهر فراوان است و هیچ کمبودی در این مورد وجود ندارد.
فرقی ندارد در چه فصلی به این شفشاون زیبا سفر کنید، در هر صورت مطمئن باشید یکی از خیره کننده ترین چشم انداز هایی که می توانید در ذهنتان تصور کنید را خواهید داشت، با این حال ماه های آپریل تا ژوئن در ببین افرادی که علاقه به راهپیمایی دارند از همه معروف تر است و فصل زمستان که برف می بارد برای افرادی که به دنبال پیاده روی هستند، فصل سخت تری خواهد بود.

در مورد غذاهای شفشاون هم باید گفت که شفشاون شهری است که به واسطه ی صدها ادویه ی خوشبو و خوش طعم، منسوجات رنگارنگ و منحصر بفرد و گیاهان دارویی کم نظیرش هم شناخته شده است. یکی از بهترین غذاهایی که در شهر آبی شفشاون مراکش می توانید امتحان کنید، تاگین نام دارد و از مخلوطی از گوشت ماهی و گوشت قرمز به همراه سبزیجات تازه و چندین ادویه ی خاصی مراکشی درست می شود، طعم آن فوق العاده است!

بیشتر بخوانید: تفاوت مانتو گشاد، عبایی و کیمونو

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 2 =

مشاهده بیشتر