0

جاهای دیدنی تهران

جاهای دیدنی تهران

با جاهای دیدنی تهران از سایت گردشگری سایت تفریحی جیران همراه باشید.

تهران برای بیشتر ساکنانش، شهریست که دیگر جزو هویت‌شان شده، طوری که سخت است دور بایستیم و به آن نگاه کنیم. دود و دم و ترافیک تهران و ساختمان‌های بی‌قواره‌ را که فاکتور بگیریم، تهران شهری دیدنی‌ست. اینجا شهریست با کاخ‌ها، موزه‌ها و پارک‌های زیاد و خانه‌های قدیمی‌ای که هنوز دست بساز و بفروش‌ها نیافتاده‌. خانه‌هایی که وقتی از کنارشان رد می‌شویم روح‌مان تازه می‌شود.

گردشگری تهران

تهران به‌عنوان پایتخت ایران، جاذبه‌های گردشگری زیادی از تاریخی و فرهنگی تا طبیعی و… را در خود جای داده است که بازدید از آن‌ها می‌تواند خاطره‌های دلنشینی از این شهر را برایتان به یادگار بگذارد. در این شهر شلوغ و پرجمعیت، می‌توانید تا پاسی از شب از پارک‌ها و جاذبه‌های طبیعی استفاده کنید یا اگر به جا‌های تاریخی و فرهنگی علاقه‌مند هستید، کاخ‌ها، موزه‌ها و عمارت‌های دیدنی متعددی در گوشه‌وکنار شهر وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. برای اینکه اطلاعات بیشتری از مکان های دیدنی تهران به دست آورید و آن‌ها را در برنامه تهرانگردی خود بگنجانید، با این مقاله همراه شوید.

  • جاهای دیدنی تهران
  • جاذبه های تهران در پاییز و زمستان
  • جاذبه های دیدنی تهران در شب
  • پارک های معروف تهران
  • جاذبه های طبیعی تهران
  • جاهای دیدنی اطراف تهران
  • مراکز خرید در تهران
  • موزه های تهران
  • جاذبه های تاریخی تهران

جاهای دیدنی تهران

تهران فقط ترافیک و آلودگی هوا ندارد و گردشگرانی که به این شهر سفر کرده‌اند، به این موضوع اذعان دارند که جاذبه های گردشگری زیادی در پایتخت وجود دارد که بازدید از آن‌ها چندین روز زمان می‌برد. اگر برای گشت‌وگذار در تهران برنامه‌ریزی می‌کنید، باید بدانید که تمامی جاذبه های تهران در لیست بالا آمده است و شما می‌توانید با وارد شدن به هر جاذبه، درباره آن اطلاعات کسب کنید.

جاذبه های تهران در پاییز و زمستان

باران و پاییز چنان ترکیب زیبایی خلق می‌کند که خیلی‌ها عاشق آن هستند؛ به‌خصوص در این فصل که می‌توان گشت‌وگذار متفاوت و منحصربه‌فردی را در جاهای دیدنی و خاطره‌انگیز تهران تجربه کرد و تهران پاییزی را جور دیگری دید. به اعتقاد بسیاری از تهرانی‌ها، پاییز زیباترین فصل پایتخت برای قدم‌زدن در شهر و لذت‌بردن از آن است. در طول این فصل می‌توانید از جاهای دیدنی متعددی نظیر پارک ملت، خیابان ولیعصر، کاخ سعدآباد، باغ نگارستان، باغ فروس، پارک لاله و پارک جمشیدیه دیدن کنید.

تهرانگردی در هر فصلی جذابیت‌های خاص خود را دارد؛ به‌خصوص فصل زمستان که به‌خاطر بارندگی‌ها اغلب هوای سالم و خوبی بر شهر حاکم است. اگر در این فصل قصد سفر به تهران را دارید، برای گذراندن اوقات فراغت می‌توانید به پیست‌های اسکی نظیر آبعلی، شمشک، دیزین، توچال و همین طور دربند، درکه و روستای گرمابدر بروید.

جاذبه های دیدنی تهران در شب

شب‌های تهران به‌لطف وجود جاذبه‌هایی همچون برج میلاد، بام تهران، پل طبیعت، پارک آب و آتش و پارک چیتگر برای تهرانگردی معرکه است که نباید از آن غافل شوید. برج میلاد با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین سازه شهر تهران و نماد پایتخت به حساب می‌آید؛ همچنین ششمین برج مرتفع مخابراتی جهان و سومین برج بلند خاورمیانه شناخته می‌شود. مجموعه برج میلاد نه‌تنها در حوزه مخابرات و ارتباطات و گسترش پوشش فرکانس‌های رادیویی وتلویزیونی و… فعالیت دارد، بلکه به‌خاطر داشتن مراکز تجاری، مرکز همایش‌ها، موزه‌ها، رستوران‌ها، خدمات پذیرایی، خدمات گردشگری و تفریحی از اهمیت زیادی برخوردار است.

بازار تهران

بازار تهران

اگر از یک تهرانی اصیل بپرسیم کدام جاهای دیدنی تهران را باید حتماً دید، یکی از جواب‌هایش محله‌های قدیمی تهران مثل بازار است. بازار تهران، نبض تپنده شهر محسوب می‌شود، جایی که همیشه شلوغ است و همه چیز را می‌توان از آن ارزان خرید.

این بازار، راسته‌ها و بازارهای کوچک و بزرگ زیادی را در دل خودش دارد. اما از جذاب‌ترین قسمت‌هایش، بازار فرش و بازار پارچه است. البته که خوردن یک چای در کوچک‌ترین کافه دنیا را هم نباید از دست داد. در محدوده بازار تعدادی از معروف‌ترین رستوران‌ها هم واقع شده‌اند، مثل رستوران مسلم و شمشیری در سبزه میدان و رستوران شرف‌الاسلامی که به ته‌چین و کباب‌شان معروفند.

کاخ گلستان

کاخ گلستان

بازار تهران فقط خودش دیدنی و جذاب نیست. در همان محدوده، کاخ گلستان قرار گرفته که یکی از پربازدیدترین جاهای پایتخت است. کاخ گلستان یکی از باغ های زییای تهران به شمار می‌رود و عمارت شمس‌العماره این باغ اولین ساختمان چند طبقه‌ای محسوب می‌شود که در تهران ساخته شده.

معروف است که ساعت بالای عمارت را ملکه ویکتوریا به ناصرالدین شاه هدیه داده است. این کاخ، موزه‌ها و عمارت‌های زیبایی را در خودش جای داده. خلوت کریمخانی، عمارت تخت مرمر، عمارت الماس، تالار برلیان و کاخ اختصاصی از قسمت‌های بسیار زیبای کاخ گلستانند.

خانه مقدم

خانه مقدم

میدان حسن‌آباد برای خیلی‌ها با کاموا فروشی‌ها و ساختمان‌های گنبدی‌شکل قرینه‌اش معنا پیدا می‌کند. میدانی که در سال ۱۳۰۹ ساخته شده و زمانی، جزو بافت تاریخی دوره قاجار به حساب می‌آمده.

میدان حسن آباد را که به سمت میدان حر بروید در بین ابزارفروشی‌ها به خانه‌ای با در چوبی کوچک می‌رسید. اینجا، خانه و موزه مقدم است که یکی از دیدنی‌ترین جاهای تهران است. بعضی‌ها می‌گویند این خانه به خاطر وسایل داخلش جزو گران‌ترین خانه‌های به جا مانده از زمان قدیم در تهران هم هست.

خانه مقدم متعلق به محسن مقدم و همسر فرانسوی‌اش بوده و در هر طرفش اشیا یا چیزهایی قرار گرفته که محسن مقدم آنها را از گوشه و کنار ایران جمع‌آوری کرده است. این موزه با حیاط باصفایش، کافه هم دارد.

بلوار کشاورز

بلوار کشاورز

تهران، شهر پیاده‌‌ها نیست، ولی برخی از جاهایش با پیاده‌ها هم مهربان است، مثل بلوار کشاورز. بلوار کشاورز با درخت‌های دو طرف آن یکی از جاهایی‌ست که خبری از ماشین در آن نیست. می‌توان روی نیمکت‌های بلوار نشست و رفت و آمد ماشین‌ها را تماشا کرد یا در زیر سایه روشن درخت‌ها قدمی زد و سرحال شد، انگار که جایی که در آن راه می‌روید، فرسنگ‌ها با شلوغی اطرافش فاصله داشته باشد.

بلوار کشاورز، اسمش قبلا بلوار الیزابت بوده و یکی از تفرجگاه‌های پایتخت محسوب میشده، اما این روزها بیشتر جایی‌ست برای پیاده‌روی و گپ زدن‌های عاشقانه.  روبه روی این بلوار پارک لاله تهران قرار دارد، یکی از زیباترین پارک های تهرانخیابان کارگر را هم که بالا بروید به موزه هنرهای معاصر و موزه فرش می‌رسید.


مطالب مرتبط: خاص ترین پل طبیعت جهان


پل طبیعت

پل طبیعت

تا پیش از سال ۱۳۹۳، تهران، پلی نداشت که آدم بتواند رویش با خیال راحت قدم بزند و رفت و آمد ماشین‌ها را از آن بالا نگاه کند، یا حتی راه به راه دوربینش را دربیاورد و عکس‌های یادگاری زیادی بگیرد. اما بعد از افتتاح پل طبیعت، تهران صاحب یک جای تفریحی جدید شده. این پل دو پارک آب و آتش و طالقانی را به هم وصل می‌کند و رویش فودکورت‌های زیادی هم وجود دارد و همه اینها بر محبوبیتش افزوده.

کاخ سعدآباد

کاخ سعدآباد

در یکی از خلوت‌ترین و پردارودرخت‌ترین محله‌های تهران یعنی زعفرانیه، می‌رسید به یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران؛ کاخ سعدآباد. کاخ سعدآباد، ۱۸ کاخ بزرگ و کوچک را در خودش جای داده.

این ۱۸ کاخ مربوط به دوره‌ قاجار تا پهلوی هستند و با قدم گذاشتن در آنها زندگی شاهان را که زمانی در پستوها نهان بود، می‌توان دید. موزه آشپزخانه سلطنتی، موزه پوشاک سلطنتی، موزه اتومبیل‌های سلطنتی، موزه آب و موزه سلاح های دربار و کاخ تابستانی‌، از قسمت‌های جذاب این کاخ و جزو بهترین موزه های تهرانند.

تجریش

تجریش

اگر در تهران ۵ جا باشد که باید حتماً آنها را ببینیم، تجریش حتماً یکی از آنهاست. بازار تجریش، همیشه پرجنب و جوش و سرزنده است، جایی پر از بو و مزه و رنگ که مثل بازار بزرگ تهران، همه چیز در آن پیدا می‌شود.

عیدها این بازار حال و هوای دیگری دارد و همه جای میدان را هفت سین و سبزه و گل پر می‌کند. از بازار تجریش که بیرون بیایید، محله‌های اطرافش ما را به جاهای خیلی خوبی می‌رسانند. در محدوده بازار، خیابان مقصودبیک یا دربندی را که برویم به موزه دکتر حسابی و موزه هنر ایرانی می‌‌رسیم.

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران

تهران، کاخ زیبای دیگری هم دارد، مثل همین کاخ نیاوران. شاهان زیادی از فتحعلی شاه قاجار تا محمدرضا شاه، تابستان‌ها را در این کاخ سپری می‌کردند، ولی انقلاب که فرا رسید، بیشتر عمارت‌های کاخ نیاوران هم به موزه تبدیل شدد. کوشک احمدشاهی، موزه جهان‌نما، کاخ کتیبه‌ها، کاخ صاحبقرانیه، موزه خودروهای سلطنتی از جذاب‌ترین بخش‌های این موزه‌اند. کاخ نیاوران، کافه محبوبی هم دارد.

دربند

دربند

اگر از دود و دم تهران به ستوه آمده‌ باشیم، می‌توانیم برویم دربند. دربند تهران، محله خوش آب و هوایی‌ست، با دار و درخت‌های زیاد که هنوز هم یکی از تفرج‌گاه‌های تهران برای خیلی‌هاست. در این منطقه رستوران‌های زیادی هم وجود دارد که بعضی‌هایشان روی رودخانه ساخته شده‌اند.

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر

تهران، رودخانه‌ای که از وسط شهر بگذرد و نشستن کنارش حال آدم‌هایش را خوب کند، ندارد، ولی دریاچه‌ مصنوعی‌ای دارد که تا حدودی در حکم آن رودخانه است. دریاچه چیتگر که بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران است، از سال ۱۳۹۲ به یکی از قطب‌های گردشگری پایتخت بدل شده و از جاهای تفریحی تهران هم هست.

این دریاچه هم خودش قشنگ است و هم حوصله کمتر کسی از بودن در اطرافش سر می‌رود. قایق‌سواری و پیست دوچرخه‌سواری اطراف آن دو نمونه از تفریحات مهیج‌اش است. به اضافه اینکه تفریحات جدیدتری مثل سافاری وحشت، پیست پرش در آسمان، چرخ و فلک، ماشین برقی، سینما هرم هیجان هم دارد. رستوران‌ها و کافه ‌ای زیادی هم اطرافش قرار گرفته، جایی که به بام لند معروف است.


بیشتر بخوانید: ۱۰ جاذبه ی دیدنی شهر تبریز


برج آزادی

برج آزادی

برج آزادی که پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، به نام برج شهیاد شناخته می‌شد، اصلی‌ترین و یکی از نمادهای شهر تهران است و تقریباً در همه جای دنیا ایران را با این نماد می‌شناسند و در سال ۱۳۴۹ خورشیدی، توسط حسین امانت، معمار ایرانی ساخته شد. برج آزادی، به عنوان نماد «ایرانِ مدرن» و برای یادبود جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران در میانه یکی از میدان‌های اصلی غربِ تهران به نام میدان شهیاد و آزادی کنونی طراحی و ساخته شده‌است.

برج میلاد

برج میلاد برج میلاد نام برج مخابراتی چندمنظوره ایست که در شمال غربی تهران، پایتخت ایران قرار دارد. این برج با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین برج ایران، ششمین برج بلند مخابراتی جهان و نوزدهمین سازهٔ بلند نامتکی جهان است. این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازهٔ رأس برج در میان تمامی برج‌های مخابراتی دنیا مقام نخست را دارد. برج میلاد به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت ایران به‌شمار می‌آید.


بیشتر بخوانید: جاذبه های گردشگری اردبیل


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 2 =

مشاهده بیشتر