0

آشنایی با روستای زمهریر

آشنایی با روستای زمهریر

زمهریر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان زنوزق بخش مرکزی شهرستان مرند واقع شده‌ است. آشنایی با روستای زمهریر را از بخش گردشگری سایت تفریحی و سرگرمی جیران همراه ما باشید.

آشنایی با روستای زمهریر

زمهریر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی به شمار می‌رود که در دهستان زنوزق بخش مرکزی شهرستان مرند واقع شده ‌است. روستای زمهریر مرتفع‌ترین و یكی از سردترین روستاهای شهرستان مرند است که مناظر زیبایی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی دارد و در 5 کیلومتری زنوز قرار دارد. این روستا در 29 کیلومتری شهر مرند واقع شده است.
آشنایی با روستای زمهریر
موارد پیشنهادی
آشنایی با روستای زمهریر
از شمال با میزاب و میاب (مرند)، از جنوب با زنوز و درق (مرند)، از شرق با زنوزق و خانه ‌سر و از غرب با چای هرزند همسایه است. از محصولات کشاورزی این روستا می‌‌توان به سیب، زردآلو، آلو و گردو اشاره کرد. اهالی ساکن در روستای زمهریر از طریق کشاورزی و دامداری تأمین معاش می‌کنند. آب روستای زمهریر از چشمه قره بلاغ فراهم می‌شود.‏
آشنایی با روستای زمهریر
روستای زمهریر کوه‌های چانقل از شمال و کوه بوغدا داغی از غرب و قزل داغی از شرق را در مجاورت خود دارد و با توجه به بالا بودن قابل توجه از سطح دریا دارای هوای خنک در تابستان و سرمای بسیار شدید در زمستان است.
آشنایی با روستای زمهریر
آشنائی با قله قیزیل داغی : این قله به ارتفاع 2760 متر در ضلع جنوب شرقی قله معروف کمچی و قلل قانلی داغ و زیدر داغی قرار گرفته است. نزدیکترین روستا جهت صعود به این قله روستای زمهریر از توابع بخش زنوز شهرستان مرند می باشد. ارتفاع این روستا از سطح دریا 2050 متر است.

آشنایی با روستای زمهریر

در دامنه اصلی این کوه و زیر قله ، معدن سنگ کائولن قرار گرفته و راه نسبتا مناسبی از جاده زنوز تا زیر قله احداث شده ولی در چند نقطه برای مینی بوس و سواری قابل استفاده نمی باشد بنابراین جهت صعود به این قله باید خودروها را در داخل روستا پارک کرده و از روستا تا قله را پیاده طی نمود.

آشنایی با روستای زمهریر

از روستا تا معدن حدود دو الی دو و نیم ساعت کوهپیمائی لازم بوده و از معدن تا قله نیز حدود یک ساعت زمان می برد. در بین راه دو سه چشمه آب سرد گوارا وجود دارد که اگر آشنائی به محل آنها داشته باشید می توانید از این نعمت خدادادی استفاده کنید.

آشنایی با روستای زمهریر

 در عکس فوق که از قله قیزیل داغی گرفته شده روستای زمهریر و باغات اطراف آن کاملا مشخص است . معدن کائولن در دامنه اصلی قله و راه منتهی به آن هم که از روستا شروع می شود دیده می شود. در سمت راست عکس هم قله معروف بوغدا داغی ( کوه گندم ) قابل روئت می باشد.

آشنایی با روستای زمهریر

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

مشاهده بیشتر