0

دلایل خرید All-in-One

دلایل خرید All-in-One

دلایل خرید All-in-One

با دلایل خرید All-in-One از بخش تکنولوژی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

امروزه رایانه به ابزاری تبدیل شده است که بسیاری از مردم نمی‌توانند بدون آن زندگی کنند. با پیشرفت فناوری، رایانه‌ها نیز روز به روز گسترش پیدا می‌کنند و مدل‌های سنتی و قدیمی جای خود را به دسکتاپ‌های جدید می‌دهند. در واقع، اولین “ماشین محاسبات”، ماشین تحلیلی چارلز ببیج (Charles Babbage) بود که تنها می‌توانست مسائل ساده ریاضی را حل کند. اما رایانه‌ای که امروزه ما از آن استفاده می‌کنیم نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است. تقریبا در هر خانه‌ای حداقل یک رایانه وجود دارد که طراحی آنها نسبت به قبل سریع‌تر، زیباتر و قوی‌تر شده است. یکی از انواع رایانه‌های شخصی که استفاده از آنها روز به روز در حال افزایش است، all-in-one است و ما در این پست قصد داریم به دلایل خرید All-in-One بپردازیم.


موارد پیشنهادی

All In One چیست؟
رایانه‌های شخصی رومیزی به اجزای مختلفی نیاز دارند تا کار کنند. یک رایانه خانگی به قطعات داخلی مانند چیپ‌ست، پردازنده، هارد دیسک، کارت‌های صدا و ویدئو و سایر قطعات دیگر نیاز دارد که همگی آنها در داخل یک کیس جمع‌آوری می‌شوند. مانیتور، صفحه کلید، اسپیکر، و ماوس لوازم جانبی دیگری هستند که همگی آنها به کیس شما متصل می‌شوند. به علاوه لوازم جانبی دیگری مانند یک چاپگر و یا اسکنر ممکن است در راستای کاری شما قرار گیرند. اما دستگاه All In One یک سیستم رایانه‌ای است که کل اجزای داخلی آن بر روی یک بورد مخصوص قرار گرفته و معمولا در پشت صفحه LCD جای می‌گیرد. این صفحه نمایش نیز بر روی یک پایه مخصوص نصب شده است.
دستگاه آل‌این‌وان برای اولین بار توسط خط تولیدی شرکت اپل با نام iMac راه‌اندازی گردید و امروزه بسیاری از تولیدکنندگان دیگر مانند Lenovo، HP، Gateway، Acer و Asus خط تولید این دسکتاپ‌های محبوب را راه‌اندازی کرده‌اند. هفت دلیل اساسی برای خریدن این نوع رایانه وجود دارد که در ذیل بیان شده است. آگاهی پیدا کردن از این هفت دلیل برای کسانی که هنوز مطمئن نیستید یک دستگاه آل‌این‌وان چه مزیت‌هایی می‌تواند برای آنها داشته باشد، بسیار حائز اهمیت است. توجه به این نکات می‌تواند در انتخاب درست شما بسیار تاثیرگذار باشد.

دلیل اول: دیگر نیازی به خریدن مانیتور ندارید
یکی از دلایل مهم خریدن یک آل‌این‌وان این است که تمامی قطعات در کنار یکدیگر گنجانده شده‌اند و شما دیگر نیازی به خریدن یک مانیتور جداگانه یا لوازم جانبی دیگر ندارید. طراحی صفحه نمایش LCD دستگاه آل‌این‌وان روز به روز نازک‌تر و پیشرفته‌تر می‌شوند و بخش‌های داخلی این رایانه به صورت یکپارچه در پشت صفحه نمایش قرار می‌گیرند. کاربران با استفاده از آل‌این‌وان دیگر نیازی به خرید لوازم جانبی اضافی ندارند، مگر آنکه بخواهند دستگاه‌های جداگانه‌ای مانند پرینتر و اسکنر را به این رایانه همه‌کاره متصل نمایند. با آل‌این‌وان به راحتی ‌می‌توانید در دنیای مجازی وب گشت و گذار کنید و با استفاده از برنامه‌های کاربردی مختلف مانند آفیس، اسناد مختلف ایجاد نمایید.
برخی از کاربران معتقدند که دستگاه‌های آل‌این‌وان از رایانه‌های شخصی رومیزی گرانتر هستند، چرا که برای یک مانیتور صفحه تخت باید هزینه بیشتری را نسبت به یک مانیتور رایانه معمولی پرداخت کنند. اما در جواب باید عنوان داشت که بزرگترین مزیت آل‌این‌وان اشغال فضای کمتر بر روی میز کاری شماست. همچنین اندازه بزرگ صفحه نمایش این دستگاه مزیت دیگر آنست و با توجه به تنوع تولید آن، قیمت مدل‌های قبلی کاهش چشمگیری دارند.

دلیل دوم: اشغال فضای کمتر میز کاری شما
مانیتورهای رایانه‌های قدیمی با استفاده از فناوری پرتو کاتدی کار می‌کنند. این مانیتورها خیلی بزرگ هستند و اغلب نیمی از فضای میز شما را اشغال می‌کنند. همچنین مشکل دیگر این رایانه‌ها جاگیر بودن کیس است که خود فضای دیگری را بر روی میز یا زیر میز اشغال می‌کند. لوازم جانبی دیگر مانند موس و کیبورد نیز دارای این مشکل هستند. اما یکی از مزایای استفاده از رایانه‌های آل‌این‌وان، فضای بسیار کمی است که اشغال می‌کنند. حتی در برخی موارد ممکن است مانیتور آن بر روی دیوار نصب شود و فضای میز کاری شما بیشتر شود. برای کسانی که در آپارتمان‌های کوچک یا دفاتری با فضای کوچک زندگی می‌کنند، این ویژگی کاملا خاص و مهم است.

دلیل سوم: کاهش مصرف برق و تولید گرمای کمتر
یکی از ترفندهایی که تولیدکنندگان دستگاه های آل‌این‌وان در هنگام طراحی از آن بهره می‌گیرند، نحوه چگونگی طراحی یک لپ تاپ است. چرا که لپ‌تاپ‌ها علاوه بر صرفه‌جویی در فضای محیط کاری از فناوری بالایی برخوردار هستند و دستگاه‌های آل‌این‌وان نیز به همین نحو تولید می‌شوند. همچنین، اجزای داخلی نیز حرارت کمتری تولید می‌کنند. در نتیجه مصرف برق شما کاهش یافته و در فضای کاریتان گرمای کمتری تولید می‌گردد که از نظر محیط زیستی بسیار خوب است.

دلیل چهارم: استفاده راحت
خریدن یک رایانه از یک فروشگاه معتبر تنها یک معنی می‌دهد؛ اینکه با آسودگی خاطر می‌توانید آن را نصب کنید و از آن استفاده نمایید. کابل‌های برق به خوبی به اجزای مختلف رایانه وصل شده و به راحتی می‌توانید از دستگاه خود استفاده نمایید. استفاده از یک کابل اشتباه و یا از دست رفتن قطعه‌ای از رایانه، به معنی تعویض آن از فروشگاه مورد نظر است و نگرانی از این بابت وجود ندارد.
با این حال، با استفاده از رایانه‌های آل‌این‌وان به راحتی می‌توانید آن را به دیوار نصب کنید و یا بر میز کاری کاری خود قرار دهید و از راحتی کار کردن با آن لذت ببرید. همچنین، تمامی پورت‌های به کار گرفته در این دستگاه در مکان‌های مناسب قرار گرفته‌اند که معمولا در زیر و یا در کنار مانیتور قرار دارند. به طوری که وصل کردن سایر لوازم جانبی به راحتی امکان پذیر است.
گذشته از راه اندازی آسان، آل‌این‌وان از طراحی کاربر پسندی برخوردار شده است. در این دستگاه از کابل‌های اضافی خودداری شده و حتی برخی از رابط‌های ساده برای کمک به کاربران در نظر گرفته شده است.

دلیل پنجم: از بین بردن بی‌نظمی کابل‌ها               
نصب کردن یک رایانه رومیزی در خانه یا در محل کار نیاز به کابل‌های زیادی دارد. در ابتدا کابل برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. سپس، کابل مانیتور، کابل اسپیکر، کابل صفحه‌کلید، کابل ماوس و هر نوع تجهیزات دیگر به کار گرفته می‌شوند. این تعدد استفاده از کابل‌ها علاوه بر شلوغ کردن محیط کاری شما، می‌توانند خطرناک نیز باشند و سلامت فرد یا حتی رایانه را به خطر بیندازند. راه‌های بسیاری برای مدیریت و نظم دادن به کابل‌ها وجود دارد، اما کاربر باید راه حل مناسبی را برای این وضع در نظر بگیرد.
استفاده از آل‌این‌وان این مشکل را به سادگی حل کرده است و دیگر شاهد بی‌نظمی کابل‌های فراوان در این دستگاه نخواهید بود. در اغلب موارد، تنها کابل برق، ماوس و صفحه‌کلید مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی ممکن است برخی کاربران از یک صفحه کلید و ماوس بی‌سیم استفاده کنند. همچنین لوازم جانبی دیگر مانند اسکنر و چاپگر بی‌سیم نیز در بازار وجود دارند. در نتیجه دیگر شاهد شلوغی کابل‌های متعدد نخواهیم بود.

دلیل ششم: جذابیت
دستگاه‌های آل‌این‌وان بخش مهمی از بازار فروش دسکتاپ‌های جذاب را به خود اختصاص داده‌اند. در زمانه‌ای که مردم به سختی کسب درآمد می‌کنند و مبلغی از آنرا صرف خریدن یک رایانه می‌کنند، دوست دارند از دستگاهی بهره مند شوند که علاوه بر کارایی مناسب، از شکل و ظاهر خوبی نیز برخوردار شده باشد. به عنوان مثال سری Vaio L شرکت سونی و مدل‌های تینک‌سنتر شرکت لنوو، تنها دو نمونه زیبا از دستگاه‌های آل این وان هستند که از کارایی بسیار بالایی نیز برخوردار شده‌اند. از همین رو بسیاری از تولیدکنندگان به نحوه طراحی محصولات آل‌این‌وان اهمیت می‌دهند و کارایی بالای دستگاه را با طراحی زیبای آن همگام می‌سازند.

دلیل هفتم: ویژگی‌های دیگری که سایر دسکتاپ‌ها فاقد آن هستند
هنگامی که تولیدکنندگان شروع به ساخت دسکتاپ‌های آل‌این‌وان می‌کنند، معمولا از ویژگی‌هایی بهره می‌گیرند که به کارگیری آنها در رایانه‌های شخصی سنتی امکان پذیر نبوده است. یکی از این ویژگی‌ها که به سرعت در حال گسترش است، استفاده از صفحه نمایش لمسی است. صفحه نمایش لمسی به کاربران اجازه می‌دهد تا تعامل خوبی بین رایانه و کاربر ایجاد گردد و این تعامل از طریق انگشتان دست یا یک قلم دیجیتالی امکان‌پذیر است. حتی برخی از صفحه نمایش‌ها دارای ویژگی‌های چند لمسی هستند و به کاربر اجازه می‌دهند تا همانند یک تبلت با تصاویر مربوطه کار کند.
برای کسانی که می‌خواهند یک مرکز رسانه‌ای کامل در اختیار داشته باشند، برخی از آل‌این‌وان‌ها دارای ویژگی‌های برجسته‌ای مانند استفاده از صفحه نمایش با کیفیت HD، کنترل از راه دور، و حتی کنترل کننده حرکت بازی‌های ویدئویی هستند.

 چگونه یک آل‌این‌وان خریداری کنیم؟
راه‌های بسیاری برای خرید یک رایانه آل‌این‌وان وجود دارد. از جمله شرکت‌های معتبر که با اخذ نمایندگی از شرکت‌های سازنده، به ارائه خدمات پس از فروش نیز مشغول می‌باشند. همچنین از فروشگاه‌های بزرگ و وب‌سایت‌های معتبر نیز می‌توانید محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

نتیجه گیری
امروزه رایانه‌ها باعث شده‌اند تا مردم زندگی راحت‌تری داشته باشند و شاید بیشترین سرگرمی خود را با آنها سپری کنند. اولین رایانه‌های تولیدی ماشین‌های بزرگی بودند که تنها محاسبات ساده‌ای را انجام می‌دادند، اما امروزه با کمک آنها می‌توانید تقریبا هر کاری را انجام دهید، از پخش فیلم و برقراری ارتباط با مردم در سراسر جهان گرفته تا کاربرد آنها در گسترش علم و فناوری. برای کسانی که می‌خواهند یک رایانه قدرتمند و جذاب داشته باشند، دستگاه‌های آل‌این‌وان جایگزین بسیار مناسبی برای دسکتاپ‌های سنتی به حساب می‌آیند. دلایل بسیاری برای خرید چنین دستگاه‌هایی وجود دارد که به طور مفصل در بالا ذکر گردیدند.


بیشتر بخوانید: فضیلت خواندن سوره واقعه + نحوه ختم


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − یک =

مشاهده بیشتر