0

افزایش سیستم ایمنی بدن با ورزش

افزایش سیستم ایمنی بدن با ورزش

افزایش سیستم ایمنی بدن با ورزش

با افزایش سیستم ایمنی بدن با ورزش از بخش ورزشی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

افزایش سیستم ایمنی بدن با ورزش

هشدار: نیازی به تلاش زیادی نیست.

وقتی صحبت از کار می شود، به احتمال زیاد فکر می کنید که دادن نتایج به دست آمده در هر بار ورزش کردن همان چیزی است که برای رسیدن به نتیجه نیاز دارید. خوشبختانه طبق تحقیقات جدید واقعاً مجبور نیستید.


موارد پیشنهادی


این ممکن است بیشتر از یک تمرین، برای گرم کردن به نظر برسد، اما محققان دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، در واقع دریافتند که 20 دقیقه ورزش می تواند اثرات ضد التهابی داشته باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. آنها بطور خاص تأثیرات یک جلسه 20 دقیقه ای از تمرین تردمیل متوسط ​​را تحت نظر گرفتند، اما نویسنده ارشد سوزی هونگ، دکترا، می گوید که به نظر می رسد پیاده روی سریع تأثیرات مشابهی دارد.

در این مطالعه ، 47 نفر از شرکت کنندگان ابتدا یک نمونه خون را قبل از ورزش دادند. سپس ، آنها حدود 20 دقیقه روی تردمیل راه رفتند، با شدت تنظیم شده برای میزان تناسب اندام هر فرد، بلافاصله بعد از آن نمونه خون دیگری ارائه دادند. نمونه خون نشان داد که این تمرین باعث کاهش 5 درصدی تعداد سلولهای ایمنی بدن تولید کننده سیتوکین یا پروتئین بنام TNF می شود.

به همین دلیل مهم است: ورزش سیستم عصبی سمپاتیک را فعال می کند، مسیری که باعث افزایش ضربان قلب، فشار خون و ضربان تنفس می شود. وقتی این اتفاق بیفتد ، هورمونهای اپی نفرین و نوراپی نفرین در جریان خون آزاد می شوند و یک واکنش سلولی را فعال می کنند که سیتوکین ها از جمله TNF را سرکوب می کند.

TNF برخی از ویژگی های تحسین برانگیز مانند تقویت پاسخ های ایمنی و کشتن سلول های سرطانی را دارد ، اما همچنین دارای خواص ضد التهابی است. اگرچه التهاب بخشی ضروری از سیستم ایمنی بدن ما است اما بیش از حد آن می تواند منجر به بیماری های خود ایمنی از جمله آرتریت روماتوئید و اسکلروز متعدد و همچنین فیبرومیالژیا شود.

تحقیقات قبلی قبلاً نشان داده است که ورزش می تواند التهاب را کاهش دهد، اما اهمیت این مطالعه در توضیحات فیزیولوژیکی در مورد چرایی و چگونگی این اتفاق است.

دکتر کارمن ترزیچ، دکترای تخصصی، دکتری ، رئیس بخش طب فیزیکی و توانبخشی در کلینیک مایو در روچستر ، مینه سوتا می گوید: ورزش متوسط ​​همچنین دارای مزایای سلامتی دیگری مانند کنترل فشار خون بالا و دیابت، جلوگیری از آلزایمر، کاهش اضطراب و استرس و کند شدن روند پیری است.

دکتر Terzic می گوید: افرادی که مرتباً ورزش می کنند می توانند طول عمر خود را تا 10 سال افزایش دهند. وی می گوید: “ورزش بهترین داروی ما برای تقریباً هر بیماری است که می توانید به آن فکر کنید.”

بهترین قسمت؟ ورزش سبک تا متوسط ​​به همان سادگی است که از پله ها به جای آسانسور استفاده کنید یا چند دقیقه بیشتر برای پیاده روی تا محل کار خود صرف کنید و نیازی به عضویت در سالن ورزشی نیست!


بیشتر بخوانید: درمان فراموشکاری با طب سنتی


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − شش =

مشاهده بیشتر