0

نرم افزار Symantec Backup Exec 15 v14.2 FP5

تصویر پیدا نشد !

نرم افزار Symantec Backup Exec 15 v14.2 FP5

نرم افزار Symantec Backup Exec 15 v14.2 FP5

این نرم افزار با نام Backup Exec دو ویژگی منحصر به فرد را در عین نگهداری سرعت و اطمینان زیاد با یکدیگر ترکیب کرده است. ویژگی اول قابلیت بازگرداندن اطلاعات بر روی یک سخت افزار غیر مشابه و ویژگی دوم قابلیت بازیابی اطلاعات از راه دور می باشد. نتیجه این ترکیب آزادی عمل استثنایی مدیر شبکه برای احیای سیستم ها در هر زمان و از هر مکان بر روی هر سخت افزاری است.
این نرم افزار قبلا توسط Symantec ارائه می شد اما از سال 2016 کمپانی Veritas Technologies به عنوان یک شرکت مستقل به توسعه Backup Exec پرداخت.

برخی از امکانات این نرم افزار قدرتمند در زیر به صورت خلاصه ذکر شده است:
کاهش زمان احیای سیستم ها
با استفاده از قابلیت هایی مانند مدیریت یکپارچه نسخه های پشتیبان و امکان بازیابی اطلاعات بر روی سخت افزار غیر مشابه، مدت زمان احیای سیستم های آسیب دیده به طرز چشمگیری کاهش می یابد و می توان ظرف مدت کوتاهی، سیستم عامل و اطلاعات یک کامپیوتر آسیب دیده را بطورکامل احیا نمود.
سازگاری و انعطاف پذیری بالا
این نرم افزار دارای امکان تهیه نسخه های پشتیبان بر روی کلیه ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات از قبیل هارد دیسک، نوارهایمغناطیسی، دیسکهای نوری، NAS، SAN، DVD، USB و غیره می باشد.همچنین می توان نسخه های پشتیبان را بر روی هر کامپیوتر دلخواه در شبکه نیز ذخیره نمود. کلیه اطلاعات بر روی یک فایل ذخیره می شوندو این فایل به آسانی قابل بازیابی بر روی هر سیستمی می باشد.
مدیریت متمرکز از یک محل
در سازمانهایی که شبکه های آنها دارای تعداد قابل توجهی کامپیوتر باشد، می توان کلیه عملیات تهیه نسخه های پشتیبان و یا احیایآنها را از راه دور و به وسیله کنسول مدیریتی انجام داد و نیازی به حضور فیزیکی مدیر شبکه برای انجام این امور نیست.
عدم قطع فعالیت های عادی
کلیه فعالیت های این نرم افزار به صورت غیر محسوس انجام می پذیرد و برای تهیه نسخه های پشتیبان، نیازی به بستن فایل های در حال استفاده یا قطع فعالیت جاری سیستم است. حتی این برنامه را می توان طوری تنظیم کرد تا در رخدادهای خاص مثلا نصب یک برنامه، افزایش یا کاهش حجم دیتا، ورود کاربر به سیستم و یا در زمان بندی های خاص به طور خودکار اقدام به Backup نماید.
تهیه نسخه پشتیبان
این برنامه با قابلیت تهیه نسخه پشتیبان به صورت کامل، افزایشی و دوره ای همچنی پشتیبانی از طیف وسیعی از سخت افزارهایذخیره سازی اطلاعات از قبیل هارد دیسک، نوارهای مغناطیسی، دیسکهای نوری، NAS، SAN، DVD، USB و غیره گزینه بسیار مناسبی برای تهیه نسخه های پشتیبان از اطلاعات موجود در شبکه است.
احیای کامل اطلاعات
بسته به حجم اطلاعات و برنامه های نصب شده بر روی یک سرور، بازیابی اطلاعات به وسیله آن معمولا کمتر از نصب یک ویندوز به تنهایی زمان می برد.
مدیریت تغییرات
قبل از نصب هر سخت افزار جدید و یا تغییر اساسی در سیستم، می توان از وضعیت فعلی سیستم یک نسخه کپی تهیه نمود و بعد اقدام به نصب سخت افزار و یا نرم افزار جدید نمود و در صورت بروز هر نوع ایراد، می توان به سرعت سیستم را به آخرین وضعیت قبل از اعمال تغییرات بازگرداند.
کپی از اطلاعات بانک اطلاعاتی
با استفاده از این نرم افزار می توان از اطلاعات موجود در بانکهای اطلاعاتی، از جمله DB2، Oracle، SQL Server و غیره در حالت کار و بدون نیاز به قطع فعالیت های آن نسخه پشتیبان تهیه نمود.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Backup Exec:
– مدیریت یکپارچه نسخه های پشتیبان و امکان بازیابی اطلاعات بر روی سخت افزار غیر مشابه
– قابلیت تهیه نسخه پشتیبان به صورت کامل، افزایشی و دوره ای
– بازگرداندن روی دیسک سخت افزار غیر مشابه
– پشتیبانی از طیف وسیعی از سخت افزارهای ذخیره سازی اطلاعات از قبیل هارد دیسک، نوارهای مغناطیسی، دیسکهای نوری، NAS, SAN, DVD, USB و …
– امکان استفاده در محیط های مجازی
– بازیابی از راه دور بدون دخالت شخص
– امکان اجرا و کنترل از راه دور
– و …

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 16 =

مشاهده بیشتر