0

تعبیر خواب نماز خواندن

تعبیر خواب نماز خواندن

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم بطور کامل به تعبیر خواب نماز خواندن بپردازیم. با ما با این پست از جیران همراه باشید.

تعبیر خواب نماز خواندن

نمازهای مختلف

جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی نماز صبح می‌خوانی، یـعـنـی به مسافرت می‌روی.
اگر ببینی نماز ظهر می‌خوانی، یـعـنـی به خداوند نزدیک می‌شوی.
اگر ببینی نماز عصر می‌خوانی، یـعـنـی شاد و خوشحال می‌شوی.
اگر ببینی نماز عشا می‌خوانی، یـعـنـی حاجت و خواسته تو برآورده می‌شود .
اگر ببینی نماز جمعه می‌خوانی، یـعـنـی به مسافرت می‌روی و مال و اموال به دست می‌آوری.
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی نماز واجب می‌خوانی، یـعـنـی به حج می‌روی.
اگر ببینی نماز مستحب می‌خوانی، یـعـنـی به مردم شفقت و دلسوزی می‌کنی.
اگر ببینی نماز نافله می‌خوانی، یـعـنـی راستگو خواهی بود.

مطالب مرتبط: تعبیر خواب درخت


قسمت‌های نماز

● رکوع و سجده: امام صادق (ع) می‌فرمایند: تعبیرهای رکوع و سجده عبارتند از: 1– رسیدن به خواسته 2– جمعیت 3– نصرت و یاری 4– پیروزی 5– به جا آوردن دستور خداوند.
● تشهد: جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی در تشهد نماز نشسته‌ای، یـعـنـی از غم و اندوه رها می‌شوی.
● قنوت: ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی دعای قنوت را می‌خوانی، یـعـنـی حاجت و خواسته تو برآورده می‌شود و مردم تو را تحسین و ستایش می‌کنند، ‌‌‌‌‌ جابر نیز می‌گوید: تعبیرش برای مردم درستکار، برآورده شدن حاجت و خواسته و همچنین گشایش و رو به راه شدن امور دینی توسط بزرگان می‌باشد.

 مکان‌های نماز

● سر کوه: ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی سر کوهی اذان می‌گویی یا نماز می‌خوانی، یـعـنـی کار تو رونق می‌گیرد و در آن پیشرفت می‌کنی.
● باغ: جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی در باغ نماز می‌خوانی، یـعـنـی توبه می‌کنی.
● محراب و مسجد: ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی در محراب نماز می‌خوانی، یـعـنـی صاحب فرزندی صالح و درستکار می‌شوی. ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی بدون قبله در مسجدی نماز می‌خوانی، تعبیرش بی‌دینی می‌باشد . ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی «بیت‌المعمور» شبیه مسجد می‌باشد و در آن نماز می‌خوانی، یـعـنـی به تمام خواسته‌هایت می‌رسی.
● کلیسا: ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی وارد کلیسا شده‌ای و به طرف قبلۀ مسلمانان نماز می‌خوانی، یـعـنـی توبه می‌کنی و دین و ایمان تو قوی می‌شود (زیرا کلیسا محل عبادت می‌باشد).
● کعبه: ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی در کعبه نماز می‌خوانی، یـعـنـی بزرگان و روسا باعث می‌شوند که کار تو بهتر شود، جابر مغربی نیز می‌گوید: تعبیرش این است که از «خلیفه»به خواسته‌ات می‌رسی.
● بیت‌المقدس: جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی در بیت‌المقدس نماز می‌خوانی، یـعـنـی ارث و میراث به دست می‌آوری و رزق و روزی تو گسترده می‌شود.
سایر موارد
امام صادق (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی نماز را خواندی و تمام کردی، یـعـنـی دعای تو مورد قبول واقع می‌شود، ‌‌‌‌‌ولی اگر تمام نکردی یـعـنـی دعای تو مورد قبول واقع نمی‌شود. ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی نماز را قطع کردی و شکستی یا اصلاً نماز را به جا نیاوردی، یـعـنـی دنبال آن چیزی که هستی نمی‌رسی، همچنین اگر ببینی نماز می‌خوانی ولی وضو نگرفته‌ای، یـعـنـی دین و ایمان تو ضعیف می‌باشد و مال و اموالی را که در اختیار داری از دست می‌دهی و یا دنبال آن چیزی که هستی نمی‌رسی.
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی در حالی که سوار حیوان چهارپا هستی نماز می‌خوانی، یـعـنـی خداوند به کسب و کار تو برکت می‌دهد.
جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی نشسته نماز می‌خوانی، یـعـنـی دشمن بر تو پیروز می‌شود،‌‌‌‌‌ و بعضی از تعبیرگران می‌گویند: شخص گناهکار را کمک خواهی کرد و از تو نمی‌پذیرد.
جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی در حالی که به پهلو خوابیده‌ای نماز می‌خوانی، یـعـنـی بیمار می‌شوی (دفع بلا و گرفتاری).
اگر ببینی در تاریکی نماز می‌خوانی، یـعـنـی از غم و اندوه رها می‌شوی.
امام صادق (ع) می‌فرمایند: اگر شخص مرده‌ای را در خواب ببینی که نماز می‌خواند، یـعـنـی آن شخص مرده زمانی که در دنیا بوده خیلی استغفار می‌کرده است.

حتماً بخوانید: اهمیت نماز اول وقت


در خصوص تعبیر خواب نماز خواندن ، تعبیرگری می‌گوید: اگر مشرکی به طرف قبله نماز خوانده یا شکر خداوند را به جا آورده است، یـعـنـی مسلمان می‌شود و نعمتش افزایش می‌یابد، همانطور که در قرآن کریم آمده: اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْاَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ… _ خدا نور آسمان‌ها و زمین است، نور او همچون محفظه‌ای است که در آن چراغی باشد… (نور-35).
امام صادق (ع) می‌فرمایند: تعبیرهای نماز خواندن عبارتند از: 1– ایمنی 2– شادی 3– عزت و جاه 4– درجه و رتبه و مرتبه 5– رستگاری 6– رسیدن به خواسته 7– نقصان (تعبیرهای مختلف).

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + چهار =

مشاهده بیشتر