0

فضیلت و برکات خواندن آیه الکرسی

فضیلت و برکات خواندن آیه الکرسی

فضیلت و برکات خواندن آیه الکرسی

با فضیلت و برکات خواندن آیه الکرسی از بخش مذهبی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

فضیلت و برکات خواندن آیه الکرسی

امام سجاد (ع) فرمودند: رسول خدا (ص) فرمود: هر کس از سوره بقره و آیه الکرسی و دو آیه بعد از این آیه و سه آیه نیز از جای دیگر سوره بقره بخواند نه به کراهتی رسد و نه شیطان به او نزدیک گردد.

ابراهیم بن مهزم گوید مردی گفت: از حضرت رضا(ع) شنیدم می فرمودند: کسی که هنگام خواب آیه الکرسی را بخواند بخواست خدا به مرضی که او را فلج کند گرفتار نشود و هر کس پس از هر نماز آن را بخواند گزنده ای به وی آزار نرساند.

علی بن حسین(ع) روایت کرده که فرمود رسول خدا (ص) فرمودند: کسی که چهار آیه از اول سوره بقره و آیه الکرسی را با دو آیه بعد از آن و 3 آیه آخر آن سوره را بخواند هیچگونه بدی و ناراحتی در جان و مال خویش نبیند و دیو لعین به وی نزدیک نشود و قرآن را فراموش نکند.


موارد پیشنهادی

فضیلت سوره توحید

تعبیر خواب آیة الکرسی


امام صادق(ع) فرمودند: اگر آیه “و اذجعلنا … (تا) والرکع السجود ” را در وقت خواب خواند و از خداوند بخواهد که در زمان معین بیدار شود مطلوب حاصل شود.

به تجربه رسیده است که در هر روز آیه زیر را بخواند سه مرتبه و در اول و آخر صلوات بفرستد موجب وسعت ارزاق و فتح اغلاق خواهد بود.

“و من یتق الله … (تا) کل شی ء قدراً”

رسول خدا (ص) فرمودند: سوره بقره را بیاموزید که خواندنش برکت است و ترکش حسرت و ساحران بر این سوره راه نیابند و نیز فرمودند: کسی که آنرا بخواند درود و رحمت خدا بر او باشد.

رسول خدا (ص) فرمودند: یا علی (ع) در هیچ خانه ای این آیات تلاوت نشود مگر اینکه ابلیس لعین سه روز گرد آن خانه نگردد و یا چهل شبانه روز هیچ جادویی وارد آن خانه نگردد. ای علی (ع) این آیه را به فرزندان و همسایگانت یاد بده که هیچ آیه ای برتر از این آیه نازل نشده است(آیه الکرسی)

هر کسی این آیه (آیه الکرسی) را هنگام خواب بخواند خدای تعالی او را در خانه(خانواده) او را و چند همسایه از اطرافیانش را از شر (شیطان رجیم) در امان نگه می دارد.

رسول خدا (ص) فرمودند: کسی که از خانه خارج می شود این آیه را قرائت کند خداوند تبارک و تعالی 70 هزار فرشته را مأمور کند تا برای وی استغفار کنند تا هنگامی که به خانه بر می گردد و چون بخانه در آید فقر را از وی برگرداند.

عمر بن ابی المقدام می گوید از امام محمد باقر(ع) شنیدم که فرموند: تلاوت آیه الکرسی 1000 بدی از بدیهای دنیوی و 1000 بدی از بدیهای اخروی را زایل گرداند که بدترین بدی در دنیا فقر و بدترین بدی آخرت فشار قبر است.

عبدالله ابی جعفر می گوید مرا دردی شدید عارض گشت که اطباء از علاج آن عاجز بودند شبی رنجور در این مورد اندیشه کردم که خواب مرا در ربود در خواب دیدم که دو مرد جلو من ایستاده اند و باهم می گویند: این مرد آیه ای را تلاوت نموده که در آن 365 رحمت است و اینکه یک رحمت شامل آن مرد گشته، از خواب پریدم و خود را از آن درد رهایی یافتم.


حتماً بخوانید: دانلود صوتی آیه الکرسی


اصبغ بن نباته در حدیثی از علی (ع) می گوید مردی خدمت آن جناب شرفیاب شد و گفت شکم من آب زرد آورده آیا برایم شفایی هست؟ حضرت فرمودند: آری بدون خرج کردن درهم و دیناری. عرض کرد:چگونه؟ فرمودند: آیه الکرسی را بر شکمت بنویس و نیز آن را بشوی و بخور که به اذن الله شفا یابی.

  • این آیه را بر بیمار 14 بار بخواند شفا یابد انشاالله.
  • هر کس در وقت غروب 41 بار این آیه را بخواند حاجتش روا گردد.
  • جهت بقای نسل و سلامتی خود از بلایا 40 بار تا علی العظیم بخواند (مجرب است)
  • جهت عزت و بزرگواری نزد بزرگان سه بار آیه الکرسی را بخواند و به کف دستها بدمد و به صورت بکشد.
  • جهت نور چشم بعد از هر نمازی دست بر چشمها نهد و یکبار حمد و آیه الکرسی را بخواند بعد بگوید ” اُعیذُ نور بصری بنور الله الّذی لا یطفی “.
  • گویند به جهت رفع کرم و ملخ آیه الکرسی را بنویسد و بر 4 گوشه باغ فرو برند.
  • گویند اگر 3 بار آیه الکرسی را بر آب بخوانند و روی خود را با آن بشویند و دو رکعت نماز کند و در هر رکعت حمد یکبار و آیه الکرسی را یکبار بخواند هر مراد داشته باشد حاصل گردد. انشاالله.
  • گویند هر که آیه الکرسی را بنویسد و بر بازوی خود بندد هر جا رود عزیز و محترم شود.
  • گویند هر گاه آیه الکرسی را بخواند و به انار شیرین بدمد و پس از 4 ماه به زن حامله دهد فرزندش پسر شود.
  • در حدیثی از سلمان فارسی (ره) است که رسول خدا (ص) فرمودند: هر کسی آیه الکرسی را با زعفران به کف دست راست خویش نویسد و آن آب را به زبان خود لیسد و 7 نوبت چنین کند هرگز چیزی را فراموش نکند و فرشتگان او را آمرزش دهند.
  • گویند در شداید و سختیها در مهمات عظیمه قرائت آیه الکرسی 12 مرتبه نافع است و تخلف ندارد.
  • چون خداوند به کسی لباس نو عطا کند (بخرد) وضو بگیرد و در رکعت نماز با حمد و آیه الکرسی و توحید و قدر بخواند و شکر خدا کند که عورتش را پوشانده و در میان مردم زینتش داده و بسیار بگوید ” لاحول و لا قوة الا بالله العلی العظیم” تا در آن لباس دچار گناه نشود و به عدد هر نخی فرشته ای برای او تقدیس و استغفار و طلب رحمت کند.
  • هر گاه چشم کسی درد کند آیه الکرسی را با اعتقاد درست بخواند ان شاء الله شفا یابد.

بیشتر بخوانید: مکانهای گردشی قم + عکس


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

مشاهده بیشتر