0

خواص قرآنی سوره اعلی

خواص قرآنی سوره اعلی

خواص قرآنی سوره اعلی

با خواص قرآنی سوره اعلی از بخش مذهبی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

خواص قرآنی سوره اعلی امام صادق(ع) فرمودند: کسی که در نماز واجب یا مستحب خود سوره اعلی را بخواند روز قیامت به او گفته می شود از هر در از درهای بهشت که خواهی داخل شو بیاری خداوند.

نبی اکرم(ص) فرمودند: هر کس سوره اعلی را بخواند خداوند به عدد هر حرفی که خدا بر ابراهیم و موسی و محمد (ص) نازل فرمود ده حسنه عطا کند- و از علی بن ابیطالب (ع) روایت شده که پیامبر خدا (ص) این سوره را دوست می داشت و فرمود اول کسی که گفت سبحان ربی الاعلی میکائیل بود.


حتماً بخوانید: دانلود صوت و متن و ترجمه سوره اعلی


و از این عباس روایت شده که گفت: چون پیامبر(ص) قرائت می کرد، اعلی را فرمود: “سبحان ربی الاعلی ” و همینطور از حضرت علی (ع) و ابن عمرو این زبیر روایت شده که ایشان همچنین می کردند و جویبر از ضحاک روایت کرده که او چنین می گفت و می گفت: هر کس سوره الاعلی را بخواند، پس اینکار را بکند یعنی بگوید:” سبحان ربی الاعلی”.

ابی بضیر از حضرت صادق (ع) روایت کرده که هر کسی که در نماز واجب و یا نافله اش سوره اعلی را قرائت کند به او گفته می شود در روز قیامت از هر در بهشت که خواستی داخل شوی داخل شو.

عیاشی به اسنادش از ابی حمیصه از علی (ع) روایت کرده که گفت: من بیست شب پشت سر علی (ع) نماز خواندم پس قرائت نکرد مگر سوره اعلی را و فرمودند: اگر می دانستند چه فضیلتی است در این سوره هر آینه آن را هر مردی در روز بیست مرتبه می خواند و البته هر کس آن را قرائت کند مثل آن است که خوانده است صحف موسی (ع) و ابراهیم (ع) را که وفا به عهد خود نمود (در ذبح فرزندش) و از عقبه بن عامر جهنی روایت شده که گفت: چون آیه “فسبح باسم ربک العظیم” نازل شد رسول خدا(ص) فرمودند: آن را در رکوعتان قرار دهید و چون “سبح اسم ربک الاعلی” نازل شد فرمودند: آن را در سجودتان قرار دهید.


بیشتر بخوانید: اهمیت نماز اول وقت


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + پنج =

مشاهده بیشتر