0

عجیب ترین گیاهان روی زمین 2

عجیب ترین گیاهان روی زمین 2

عجیب ترین گیاهان روی زمین 2

با عجیب ترین گیاهان روی زمین 2 از بخش گیاهان سایت تفریحی جیران همراه باشید.

ما گونه های گیاهی را با ویژگی هایی که به نظر می رسد مخالف تصورات ما هستند، از رژیم های گوشتخوار تا وسایل غیر متعارف گرده افشانی به مکانیسم های دفاعی عجیب و غریب تا گیاهانی که به نظر عجیب ترین آنهاست جمع آوری کردیم.

بسیاری از گیاهانی که ما آنها را “عجیب” یا غیر معمول می دانیم دارای ویژگی هایی هستند که با برداشت های رایج از گیاهان مخالفت می کنند. اینها شامل گیاهان گوشتخوار مانند مگس های پرنده یا گیاهان گرده افشانی فرآیندهای غیر متعارف هستند. همچنین گیاهانی با ویژگیهای دفاعی کنجکاوی و مواردی وجود دارد که به نظر می رسد در حال پاسخ دادن به موسیقی هستند.


موارد پیشنهادی


همه گیاهان موجود در لیست ما هنوز در کنار ما نیستند. Lepidodendrons یا درختان مقیاس ، در طول دوره کربنیفر از کره زمین جمع شده اند ، از حدود 359 میلیون نفر تا حدود 299 میلیون سال پیش. آنها در نزدیکی رشد کرده و با استفاده از اسپور تولید مثل شدند. آنها احتمالاً به دلیل تغییرات آب و هوایی از بین رفتند.

1. گیاه رقص

عجیب ترین گیاهان روی زمین 2

  •  نام علمی: Desmodium gyrans
  •  زیستگاه اصلی: آسیای جنوب شرقی

گیاه رقص ، که در جنوب شرقی آسیا یافت می شود ، گیاه تلگراف یا گیاه semaphore نیز نامیده می شود. به نظر می رسد که گیاه رقص در برابر نور خورشید و لرزش واکنش نشان می دهد. این گیاه مورد علاقه چارلز داروین ، طبیعت شناس انگلیسی بود و در کتابش “قدرت حرکت در گیاهان” ذکر شده است.

2. گل خفاش سیاه یا گل شیطان

عجیب ترین گیاهان روی زمین 2

  •  نام علمی: تاکا چانتری
  •  زیستگاه اصلی: غرب آفریقا و آسیای جنوب شرقی

این گیاه در غرب آفریقا و جنوب شرقی آسیا رشد می کند و حداکثر 25 گل سیاه تولید می کند که گفته می شود مانند بال های خفاش ارواح است. آنها همچنین انواع توت های سنگین و “سبوس های” بلند 24 اینچ به گل ها دارند.

3. رافلسیا

عجیب ترین گیاهان روی زمین 2

  •  نام علمی: Rafflesia arnoldii
  •  زیستگاه اصلی: اندونزی

رافلسیا در اندونزی یافت می شود و یکی دیگر از “گلهای جسد” است که به دلیل تنگی بیش از حد نامگذاری شده است. نام علمی آن برگرفته از نامهای دو نفر است که گیاه را کشف کرده اند ، سر استمفورد رافلز و همراه وی ، جراح طبیعت شناس ، دکتر جیمز آرنولد. این گیاه به دلیل داشتن ساقه ، برگ و ریشه بی نظیر است. در بیشتر عمر خود ، رافلسیا به عنوان یک انگل مبهم بر روی انگور در جنگلهای بارانی گرمسیری زندگی می کند. هنگامی که انگل جوانه کوچکی ایجاد کرد ، می تواند به طور خلاصه در گیاه بزرگ هشداردهنده خرد شود. وقتی کاملاً رشد پیدا کرد ، گل قرمز-قهوه ای رنگ می تواند به اندازه 24 پوند وزن داشته باشد و تا هفت روز باز باشد.

4. Strychnos electri

عجیب ترین گیاهان روی زمین 2

  •  نام علمی: Strychnos electri
  •  زیستگاه اصلی: جمهوری دومینیکن

Strychnos electri نمونه ای از یک گیاه فسیلی است که در کهربا محصور شده است و توسط جورج پویار ، جسم شناس دانشگاه ایالتی اورگان در جمهوری دومینیکن در سال 1986 کشف شد. جنس strychnos گیاهان گلدار هنوز وجود دارد.

دانشمندان این گیاه را پس از کلمه یونانی “عنبر ، الکترونیک” نامگذاری کردند. این گیاهان حاوی استریچین ، آلکالوئید موجود در سموم دفع آفات است. قدمت این گیاه بین 15 میلیون و 45 میلیون سال پیش و اولین گیاه نئوتروپیک است که در کهربا نگهداری می شود ، رزین فسیل شده درختان مرده می باشد.

 

5. باباب Grandidier

عجیب ترین گیاهان روی زمین 2

عجیب ترین گیاهان روی زمین 2

  •  نام علمی: Adansonia grandidieri
  •  زیستگاه اصلی: ماداگاسکار

هشت گونه درخت باباب وجود دارد ، و باباب Grandidier چشمگیر ترین است. این درخت که در مناطق خشک در جزیره ماداگاسکار ، در ساحل شرقی آفریقا یافت می شود ، 82 پا طول دارد و دارای یک تنه است که 10 فوت عرض دارد. پوست درخت از نظر خواص دارویی بسیار مورد توجه است. این درخت بنام آلفرد گراندیدیر ، طبیعت شناس و کاوشگر قرن نوزدهم فرانسه ، به دلیل بریده بریده و سوختگی در مزرعه و چرای بیش از حد توسط اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت در معرض خطر قرار گرفته است.

6. کیپ ساندویچ

عجیب ترین گیاهان روی زمین 2

  •  نام علمی: Drosera capensis
  • زیستگاه اصلی: آفریقای جنوبی

بومی آفریقای جنوبی ، رنگ آمیزی شن و ماسه کیپ حاوی آب نبات روبان است. این گیاه حشرات را در “بازوها” ی خود ، که برگهایی اشباع شده هستند ، تشکیل می دهد. گیاهان شن و ماسه کیپ در تولید مثل پرکار هستند و می توانند در دماهای مختلف زنده بمانند. نیوزیلند آن را در لیست گونه های تهاجمی گیاه قرار داده است

7. گیاه کاغذ دیواری

عجیب ترین گیاهان روی زمین 2

  •  نام علمی: Pinguicula gigantea
  •  زیستگاه اصلی: مکزیک

گیاهان کاغذ دیواری ، یا کرم های کره ای ، دارای یک درخشش سبز و شفاف هستند که به قهر آنها می پردازد. گیاه گوشتخوار گرمسیری هر چیزی را که روی برگهایش می ریزد ، می دزدد و سپس شروع به خوردن آنها می کند. سطح چسبنده آن طعمه هایی مانند پشه ها را به دام می اندازد.

8- گیاه پارچه خوار

عجیب ترین گیاهان روی زمین 2

  •  نام علمی: Nepenthes attenboroughii
  •  زیستگاه اصلی: فیلیپین

در سال 2007 کشف شده ، گیاه پارچه‌ای موش صحرایی از جمله جدیدترین گیاهان کشف شده است. همچنین یکی از عجیب ترین گیاهان گوشتخوار است که تصور می شود بزرگترین گیاه گوشتخوار جهان است. همانطور که از نام آن پیداست ، قادر به هضم موش است. این گیاه با پارچه بلند به طول 4 پا با موجودات شهد موجودات خود را فریب می دهد و وقتی حیوان برای آشامیدن مایعات به گیاه تکیه می دهد ، وارد قسمت داخلی موم پارچه می شود و توسط شیره در دام می افتد. سپس آبهای اسیدی مانند حیوان را حل می کنند. دانشمندان این گیاه را در کوه ویکتوریا در فیلیپین یافتند و نام علمی – Nepenthes attenboroughii – از مجری مشهور طبیعت سر دیوید آتتنبورو است.

 

9. گوجه فرنگی خوک

عجیب ترین گیاهان روی زمین 2

  •  نام علمی: Solanum pyracanthos
  •  زیستگاه اصلی: ماداگاسکار و جزایر در اقیانوس غربی هند

گوجه فرنگی خوک ، علفهای هرز پوشیده از خارهای بزرگ ، لکه دار و نارنجی رنگی که در ماداگاسکار و در جزایر در قسمت غربی اقیانوس هند یافت می شوند. بوته های این علف هرز می توانند تا 5 پا رشد کنند. تمام گیاه به دلیل سموم آن برای انسان بسیار خطرناک است.

10. نیلوفر آبی

عجیب ترین گیاهان روی زمین 2

  •  نام علمی: Victoria amazonica
  • زیستگاه اصلی: منطقه آمازون

برگهای این نیلوفرهای آبی ، که در منطقه آمازون یافت می شود ، می توانند تا عرض 6 پا رشد کنند. گیاه می داند چگونه از خود محافظت کند. قسمت زیرین سوسن خار است که باعث می شود تا از خوردن آن محافظت کند. گلهای نیلوفر آبی ویکتوریا در شب شکوفه می زنند ، اگرچه هر گل فقط حدود دو یا سه روز طول می کشد.

11. سوسن مرده

عجیب ترین گیاهان روی زمین 2

  •  نام علمی: Helicodiceros muscivorus
  •  زیستگاه اصلی: كورسكا ، جزایر مدیترانه

نیلوفر آبی اسب مرده ، که در جزایر کره و دیگر جزایر مدیترانه یافت می شود ، بوی گوشت پوسیده دارد. رایحه تند گیاه برای جلب حشرات در نظر گرفته شده است که شب اول پس از گل گیاه به دام می افتند. هنگامی که حشرات آزاد می شوند ، آنها را در گرده ها می پوشانند. این گیاه از نظر ترموژنیک است ، به این معنی که می تواند گرمای خود را تولید کند و این باعث بو و بوی گوشت پوسیده می شود.

12. درخت خون اژدها

عجیب ترین گیاهان روی زمین 2

  • نام علمی: Dracaena cinnabari
  •  زیستگاه اصلی: جزیره سوکوترا ، ساحل یمن در اقیانوس هند.

درخت خون اژدها ، که در جزیره سوکوترا ، در ساحل یمن یافت می شود ، مربوط به درخت نخل است. برگهای آن تا 2 فوت طول می تواند رشد کند. درختی با شکل چتر مشخص ، نام خود را از رزین تیره خود گرفته است. این رزین با نام “خون اژدها” از زمان های بسیار قدیم برای پزشکی و رنگ آمیزی مورد استفاده قرار گرفته است. این اتحادیه بین المللی برای حفاظت از طبیعت از نظر آسیب پذیر در نظر گرفته شده است زیرا این جزیره در اثر تغییر اقلیم در حال خشک شدن است.

13. چشم عروسک

عجیب ترین گیاهان روی زمین 2

  •  نام علمی: Actaea pachypoda
  •  زیستگاه اصلی: آمریکای شمالی شرقی

چشم عروسک ، گیاه 2 فوت قد بلند است که در شرق آمریکای شمالی یافت می شود ، انواع توت های سفید تولید می کند. ساقه های عمیق صورتی تضاد رنگی با انواع توت ها ایجاد می کند. اما به نظر می رسد می تواند فریب دهنده باشد. این گیاه که به آن بنبر سفید نیز گفته می شود ، سمی است و این شامل برگ ها ، ساقه و انواع توت ها نیز می شود. گیاه شناسان کلمه bane ، اصطلاحی را که برای اشاره به قاتل به کار می رود ، در نام گیاهان سمی قرار داده اند.


بیشتر بخوانید: ساخت خودروهای مرسدس بنز با برند هوشمند Geely در چین


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

مشاهده بیشتر