0

عجیب ترین گیاهان روی زمین 1

عجیب ترین گیاهان روی زمین 1

عجیب ترین گیاهان روی زمین 1

با عجیب ترین گیاهان روی زمین 1 از بخش گیاهان سایت تفریحی جیران همراه باشید.

گیاهان نقش مهمی در اکوسیستم جهان بازی می کنند ، از آنجا که می دانیم از زندگی حمایت می کنند. آنها زینت های طبیعت هستند و جنگل ها ، بیابان ها و جنگل های ما را به هر شکل و اندازه و تمام رنگ های طیف تزئین می کنند. بعضی از گیاهان رنگ ها و شکل هایی را دارند که بسیار زیبا هستند. به نظر می رسد برخی دیگر از ذهن نویسندگان داستان های علمی خیابانی سرچشمه گرفته اند و به نظر نمی رسد از این زمین باشند.


موارد پیشنهادی


گیاهان دیگر کاملاً خطرناک هستند. درخت سیب مرگ ، که در کارائیب یافت می شود ، خطرناک ترین درخت جهان نامیده شده است. درخت از طعم سوزاننده بیرون می زند که می تواند صدمات جدی ایجاد کند. خوردن میوه آن می تواند مرگ را به همراه آورد. کریستوفر کلمب میوه خود را “manzanilla de la muert” یا سیب کوچک مرگ نامید.

برخی از گیاهان مانند شن و ماسه گوجه فرنگی نارگیل گونه های تهاجمی در خارج از مناطق بومی خود محسوب می شوند و به سرعت تکثیر می شوند. اینها ویران کننده ترین گونه مهاجم هستند.

1. Hydnora

عجیب ترین گیاهان روی زمین 1

  •  نام علمی: Hydnora africana
  •  زیستگاه اصلی: آفریقای جنوبی

هیدورورا مانند یک فیلم علمی تخیلی به عنوان پناهنده به نظر می رسد ، به جز اینکه در کره زمین ، به ویژه در جنوب آفریقا یافت می شود. این انگل است که به ریشه گونه های دیگر می چسبد و به جز گل کاملاً در زیر زمین رشد می کند. هیدورورا بویی شبیه به مدفوع که سوسک ها را جذب می کند ، ساطع می کند ، که گیاه به دام می افتد اما از بین نمی رود. سوسک ها را تا زمان بلوغ نگه می دارد و سپس آنها را آزاد می کند.

2. گیاه پارچه‌ای بنفش

عجیب ترین گیاهان روی زمین 1

  •  نام علمی: Sarracenia purpurea
  • زیستگاه اصلی: در سراسر کانادا ، آلاسکا ، مناطق دریاچه های بزرگ و ساحل خلیج فارس از ایالات متحده است.

شما لزوماً به کانادا به عنوان بسیاری از گیاهان گوشتخوار فکر نمی کنید، اما 18 گونه از این گونه در بزرگ شمالی یافت می شود که گیاه پارچitc بنفش یکی از آنهاست. حشرات در داخل گیاه به دام انداخته می شوند و در آن قسمت های لاغر گیاه توسط موهای کوچک کج به سمت پایین گیاه کاشته می شوند. پس از داخل گیاه ، موجودی در آب غرق می شود و توسط گیاه مصرف می شود.

3. گل چتر نجات

عجیب ترین گیاهان روی زمین 1

  •  نام علمی: Ceropegia woodii
  • زیستگاه اصلی: استرالیا غربی

گل چتر نجات ، بومی جنوب آفریقا ، یکی از کلاهبرداران طبیعت با ویژگی عجیب و غریب موهای زائد مانند مو در مرکز آن است. بوی گل باعث ایجاد حشرات در داخل می شود. هنگامی که آنجا وجود دارد ، حشرات به دام می افتند اما توسط گیاه خورده نمی شوند. آنها در داخل نگه داشته می شوند تا موهای گیاه از بین بروند. وقتی حشرات فرار می کنند ، با گرده گل پوشیده می شوند.

4. ارکیده چکش

عجیب ترین گیاهان روی زمین 1

  •  نام علمی: Drakaea glyptodon
  •  زیستگاه اصلی: استرالیا

ارکیده چکش ، همچنین به عنوان کالسکه پادشاه نیز شناخته می شود ، گونه ای از ارکیده در معرض خطر است که می تواند در مناطق مرطوب ، خاک شنی و مناطق باتلاقی در غرب استرالیا یافت شود. این گیاه مواد شیمیایی را ایجاد می کند که باعث تغییر رفتار موجودی از همان گونه می شود. زنبورهای نر را ترسیم می کنند که ممکن است ارکیده را برای زنبورهای زن اشتباه ببخشند. نر سعی می کند گیاه را که توسط گرده پوشانده می شود ، درک کند. این گیاه یک برگ قلب به شکل قلب رشد می کند که دارای الگویی از رنگ سبز کم رنگ و تیره است.

5- کف دست خودکشی

عجیب ترین گیاهان روی زمین 1

  •  نام علمی: Tahina spectabilis
  •  زیستگاه اصلی: ماداگاسکار

یکی از اکتشافات اخیر گیاهان ، کف دست خودکشی است. در سال 2005 در ماداگاسکار توسط خاویر متز ، یک فرانسوی که مزارع بادام زمینی را در آنجا پرورش می دهد، پیدا شد. این درخت تا 60 فوت ارتفاع دارد ، دارای برگهایی است که طول آن 16 پا است و 50 سال عمر می کند. فقط 90 درخت از این گیاه در طبیعت یافت می شوند. این گیاه نام خود را از چگونگی دیدار با مرگ خود می گیرد. در پایان عمر ، نوکهای ساقه در یک نمایش گسترده از گلهای ریز که قادر به گرده افشانی و تبدیل به میوه هستند منفجر می شوند. شهد موجود در این گیاه حشرات و پرندگان را ترسیم می کند. با این حال ، نمایش رنگارنگ گیاه را از بین می برد و مواد مغذی آن را تخلیه می کند و می میرد.

6. انجیر غرق

عجیب ترین گیاهان روی زمین 1

  •  نام علمی: Ficus (چندین گونه گرمسیری و نیمه گرمسیری)
  •  زیستگاه اصلی: استرالیا

انجیر خفه کننده ، که توسط مجله Science به عنوان “کابوس انگلی” توصیف شده است ، تا نام آن زنده است. این گیاه در استرالیا یافت می شود و روی میزبان خود می تواند به سمت بالا و پایین رشد کند. هنگامی که انجیر به سمت پایین رشد می کند ، میزبان خود را ، که معمولاً یک درخت زنده است ، از مواد مغذی خود می خرد. وقتی انجیر به سمت بالا رشد می کند ، برگهای آن از رسیدن نور به خورشید به میزبان جلوگیری می کند. انجیر خفه کننده می تواند سال ها درخت میزبان را زنده نگه دارد.

7. Welwitschia mirabilis

عجیب ترین گیاهان روی زمین 1

  •  نام علمی: Welwitschia mirabilis
  •  زیستگاه اصلی: کویر نامیب

Welwitschia mirabilis که در صحرای خبیج نامیب یافت می شود ، از دو برگ بزرگ تشکیل شده است که از یک تنه کوتاه و ضخیم رشد می کنند. گیاه می تواند تا حدود 2 فوت قد رشد کند. شناخته شده است که برخی از گیاهان تا 2000 سال زندگی می کنند.

8- گیاه حساس

عجیب ترین گیاهان روی زمین 1

  •  نام علمی: Mimosa pudica
  •  زیستگاه اصلی: آمریکای جنوبی و مرکزی

این گیاه حساس ، که در آمریکای جنوبی و مرکزی یافت می شود ، دارای شکوفه های صورتی و برگهای سرخس مانند است و کمی خجالتی است. اگر آن را لمس کنید ، برگها در یک واکنش دفاعی به سمت بالا می شوند. دلیل این است که وقتی گیاه لمس می شود ، ساقه مواد شیمیایی ترشح می کند که آب را از سلول های آن بیرون می کشد ، که برگ ها را فرو می ریزد. دانشمندان معتقدند این یک صفت تکاملی است که برای خنثی کردن شکارچیان طراحی شده است.

9. گل جسد

عجیب ترین گیاهان روی زمین 1

  •  نام علمی: Amorphophallus titanum
  •  زیستگاه اصلی: سوماترا غربی

تبلیغات نامناسبی در مورد نام این گیاه وجود ندارد. گل جسد بزرگترین گل جهان است و احتمالاً بدترین بو روی کره زمین. عطر تند آن ، سرخ شده از گوشت پوسیده ، هوای جنگل های گرمسیری سوماترا را پر می کند. اسپادیکس آن ، گل آذین گل آلود و کوچک است ، هنگامی که شکوفه می کند تا گرده افشان ها شکوفا شود ، گرم می شود.

10. درخت مقیاس

عجیب ترین گیاهان روی زمین 1

  •  نام علمی: Lepidodendrons
  •  زیستگاه اصلی: مناطق باتلاق ماقبل تاریخ

Lepidodendron همچنین به عنوان درخت مقیاس شناخته می شود ، گونه گیاهی غالب زمین در دوره کربنیفر بود ، از حدود 359 میلیون نفر تا حدود 299 میلیون سال پیش. درختان به هم نزدیک رشد کرده و با استفاده از اسپور تولید مثل می شوند. این سیاره در آن زمان سطح بالایی از اکسیژن را داشت، به این معنی که گیاهان با سرعت بیشتری رشد می کنند. درخت مقیاس تا ارتفاع 130 پا رشد کرد و تا 15 سال عمر کرد.

نزدیکترین همتایان این درختان از دوران معاصر خزه کلوپ ، گیاهان همیشه سبز با برگهای سوزنی است. در دوره مزوزوئیک ، درختان مقیاس ناپدید شده اند ، احتمالاً به دلیل تغییر آب و هوا.

11. گوساله آب

عجیب ترین گیاهان روی زمین 1

  •  نام علمی: Trapa natans
  •  زيستگاه اصلي: بومي هاي معتدل و بومي اوراسيا و آفريقا

آب گوساله گیاه آبی است با میوه های خوراکی که معمولاً به عنوان شاه بلوط های آبی شناخته می شود. در میان دیگر نامهای دیگر مانند مهره بوفالو ، مهره خفاش ، غلاف شیطان و مهره سبیل قرار دارد.

گوساله های آب هزاران سال است که در چین برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در برخی از نقاط جهان ، مانند آلمان ، گوساله آب یک گونه نزدیک به انقراض محسوب می شود.

12. مرگ درخت سیبعجیب ترین گیاهان روی زمین 1

  • نام علمی: Hippomane mancinella
  •  زیستگاه اصلی: کارائیب و فلوریدا

نام اسپانیایی درخت سیب مرگ “bolrbol de la muerte” است که به معنی “درخت مرگ” است. کتاب رکوردهای جهانی گینس این خطرناک ترین درخت جهان است. بومی مناطق گرمسیری جنوب آمریکای شمالی و همچنین آمریکای مرکزی ، کارائیب و بخش هایی از آمریکای جنوبی است. گیاه یک گودال سوزاننده را تخلیه می کند که می تواند صدمات جدی ایجاد کند. خوردن میوه آن می تواند مرگ را به همراه آورد. آرزوی موفقیت در آتش زدن موضع آنها، دود ناشی از آتش می تواند باعث کوری شود.


بیشتر بخوانید: فواید دویدن بر افزایش طول عمر


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 12 =

مشاهده بیشتر