0

شرایط پرورش گل سینگونیوم + درمان

شرایط پرورش گل سینگونیوم + درمان

شرایط پرورش گل سینگونیوم + درمان

با شرایط پرورش گل سینگونیوم + درمان از بخش گیاهان سایت تفریحی جیران همراه باشید.

شرایط پرورش گل سینگونیوم + درمان
فارسی اصیل: هموگان (هم = syn + اوگان = زهدان) اشاره به هم چسبی تخمدانها

فارسی رایج: سینگونیوم پنجه غازی

دارای برگهای سبز روشن زیبا و شبیه به سر نیزه است. خانواده آن آراسه و زادگاهش آمریکای مرکزی است. خواهان آپارتمانهای گرم با نور ملایم است. شاخه ها رونده و به فیلودندرون رونده مشهور است. به علت وجود ریشه های هوایی در سافه های آن احتیاج به قیم خزه دار دارد تا آب و مواد غذایی را از طریق آن جذب نماید. حذف جوانه های انتهایی جهت خوش ترکیب و توپی شدن گیاه الزامی است. رشد آن کند است و در سال فقط 6 – 7 برگ جدید تولید می نماید.


مواردپیشنهادی


نیازها

نور: نسبت به سایه مقاوم است. گیاه را از معرض اشعه مستقیم آفتاب در امان نگهدارید.

دما: حداقل آن را در زمستان 15 درجه سانتیگراد و حداکثر آن را در تابستان 21 درجه است.

آبیاری: سه بار در هفته در تابستان و یکبار در هفته در زمستان با آب ولرم آبیاری کنید.آبیاری زیاد از اندازه برای گیاه مضر است.

رطوبت: غبار پاشی روزانه ضروری است. اضافه نمودن آب به زیر گلدانی دارای سنگریزه بدون تماس ته گلدان با آب ایجاد رطوبت پایدار می نماید.

تغذیه: هر سه هفته یکبار در بهار و تابستان گیاه را با کودهای مخصوص طبق دستور تغذیه مصنوعی نمایید. نصف مقدار توصیه شده کافی است.

خاک مناسب: مخلوطی از پیت و کمپوست.

تعویض گلدان: هر سال در بهار است. در صورت سنگین شدن گلدان و عدم امکان تعویض آن به تعویض خاکهای سطحی با خاکهای نو و غنی اکتفا نمایید.

تمیز نمودن برگها: غبار پاشی برای تمیز شدن برگها کای است در صورت لزوم از پارچه نرم یا اسفنج مرطوب استفاده کنید. از مواد براق کننده شیمیایی استفاده ننمایید.

تکثیر: گرفتن قلمه ساقه شامل ریشه های هوایی در تابستان، شکل برگهای سینگونیوم با رنگ سبز روشن آنها رد کاشت گروهی با گیاهان دیگر و با برگ های با شکل متفاوت زیبایی چشمگیری دارند.

تأمین رطوبت: بعلت نیاز شدید به رطوبت در تمام طول سال احتیاج به غبار پاشی روزانه دارد. جهت تأمین رطوبت دائمی و پایدار به زیر گلدانی سنگریزه دار آب اضافه نمایید. توجه کنید که ته گلدان با آب در ارتباط نباشد. روش دیگر تأمین رطوبت پایدار قرار دادن گلدان بزرگتر و پر نمودن حد فاصل آنها با پیت و خره مرطوب است.

عوارض و درمان

  • ساقه دراز و منحرف وفاصله بین دو برگ زیاد است: نور کم است. گیاه را به محل پر نور ببرید. مواظب اشعه مستقیم آفتاب باشید.

 

  • برگها زرد و سطح زیرین آنها مملو از تار عنکبوت است: عامل آن حمله کنه قرمز ریز است. اگر چه سمپاشی درمان است ولی بعلت حساس بودن این گیاه به سم غبار پاشی و شستشوی برگها پیشنهاد می گردد.

 

  • برگها قهوه ای رنگ و شکننده شده اند: هوا گرم و خشک است. گیاه را به محل خنک تری منتقل نمایید. دفعات آبیاری را زیادتر کنید. غبارپاشی رطوبت را زیادتر نمایید. برگهای خشک را حذف کنید.

 

  • حاشیه برگها قهوه ای رنگ، پژمرده و لوله شده و انتهای ساقه شروع به پوسیدگی و بطور کلی گیاه در حال افتادن است: ممکن است عامل ان عوامل متضاد باشند. اگر گیاه تشنه است فوراً آبیاری کنید و یا ممکن است برعکس بر اثر آبیاری بیش از اندازه باشد. اجازه دهید خاک گلدان خشک شود سپس آبیاری کنید. زهکش را بازدید نمایید. اگر هوا سرد است گیاه را به محل گرم تری منتقل نمایید.

 

  • برگها رنگ پریده هستند: یا نور زیاد است و یا احتیاج به تغذیه مصنوعی دارد. گیاه را به محلی با نور غیر مستقیم منتقل و در صورتی که برگها کوچک باقی می مانند طبق دستور گیاه را تغذیه مصنوعی نمایید.

 

  • برگها رنگ پریده و شفاف هستند: احتیاج به تغذیه مصنوعی دارد. نصف میزان توصیه شده از طرف سازنده کود پیشنهاد می گردد.

بیشتر بخوانید: سنگهای رنگی کف رودخانه + عکس


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

مشاهده بیشتر