0

خواص درمانی گیاه کاسنی

کاسنی

خواص درمانی گیاه کاسنی

در این پست از سایت تفریحی جیران با خواص درمانی گیاه کاسنی در خدمت شما عزیزان هستیم.
خواص درمانی گیاه کاسنی
در طب سنتی و اسلامی کاسنی را تصفیه کننده خون دانسته و معتقدند که اثرات سودبخشی روی کبد و کیسه و طحال می گذارد و همچنین برای جلوگیری از ناراحتی های معده و تقویت مزاج از آن استفاده می شود.

برای کاسنی که طبیعتی سرد و تر دارد در پزشکی اهمیت زیادی قائلند تا جایی که ابوعلی سینا در مورد گیاه کاسنی و خواص آن رساله‌ای را نگاشته است. در آموزه های پزشکی اهل بیت علیهم السلام هم از فواید کاسنی بسیار سخن به میان آمده است. پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: برگی از کاسنی نیست مگر قطره ای از بهشت بر آن باشد .
در منابع عربی از کاسنی با عنوان «هندباء» یاد شده است . طبق مطالعات جدیدی که بر روی این گیاه انجام شده بدست آمده است که کاسنی برای تمام اعضاء داخلی از قلب و کبد و معده مفید است و آن ها را به فعالیت سالم وا می دارد.
امام رضا(ع) درباره ی سبزیجات فرمود: بهترین آنها کاسنی و کاهو می باشد.
محمد بن اسماعیل می گوید: شنیدم امام رضا(ع) می فرماید: کاسنی، شفای هزار درد است، هیچ دردی در شکم نیست مگر اینکه با کاسنی خوب می شود.
امام رضا(ع) همچنین درباره ی خواص دیگر کاسنی می فرماید : سبزی کاسنی بخورید چرا که آن، مال و فرزند را زیاد می کند و هر کس که دوست دارد مال و فرزندش زیاد شود به خوردن کاسنی مداومت نماید.(1)
اما باید دانست که آثار کاسنی در ابتدای مصرف ضعیف و غیر محسوس است و به همین جهت باید به مصرف آن مداومت داشت، تا با مرور ایام آثار شفا بخش آن ظاهر گردد.(2)
همچنین از امام رضا (ع) نقل شده است که : خوردن کاسنی موجب شفا یا فتن از هر درد و مرضی است هیچ دردی در درون انسان نیست مگر آنکه کاسنی آن را از بین می برد.
محمد بن اسماعیل می گوید: روزی امام رضا(ع) بعضی از ملازمان را که تب و سر درد گرفته بودند دعوت کرد. آن حضرت دستور داد (برگ) کاسنی را کوبیده سپس بر روی کاغذ قرار داد و روغن بنفشه بر آن ریخته و بر سر بیمار بگذارند سپس فرمود: بدانید تب را ریشه کن و سر درد را (از بین) می برد.(3)


بیشتر بخوانید: 

رژیم غذایی برای پسر دار شدن

ارتباط یوگا با لاغری


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سه =

مشاهده بیشتر