0

آیا گیاهان هوای خانه را تصفیه می کنند؟

آیا گیاهان هوای خانه را تصفیه می کنند؟

آیا گیاهان هوای خانه را تصفیه می کنند؟

با مطلب جالب و خواندنی آیا گیاهان هوای خانه را تصفیه می کنند؟ از بخش گیاهان سایت تفریحی جیران همراه باشید.

آیا گیاهان هوای خانه را تصفیه می کنند؟

گیاهان مجلس اگرچه جذاب هستند ، اما برای تصفیه هوا در یک اتاق، کار چندانی ندارند ، اما دانشمندان درباره ی هوایی که تنفس می کنیم مطالعه می کنند.

از یک جستجوی سریع اینترنتی ، حدس نمی زنید که این مورد باشد. وب سایت های پرطرفدار دکوراسیون خانگی تعدادی از گیاهان را که نوید حذف سموم و مواد شیمیایی خطرناک از هوا را دارند ، لیست می کند و چندین خرده فروش آنلاین ، گیاهان تصفیه هوا را به مصرف کنندگان می رسانند.


موارد پیشنهادی


مایکل وارینگ ، مهندس محیط زیست و متخصص کیفیت هوا در دانشگاه درکسل می گوید: “ما تصمیم گرفتیم تا در پاسخ به کلیه مقالات اینترنتی و پست های وبلاگ سلامتی که گیاهان را به عنوان یک گلوله جادویی با کیفیت هوای داخل سالم استفاده می کنند ، آن را عمیق تر مطالعه کنیم.”

در مطالعه‌ای که اخیراً در مجله علمی نوردهی و اپیدمیولوژی محیطی منتشر شده است ، وارینگ و همکار مطالعه وی ، 12 مطالعه علمی که قبلاً منتشر شده را بررسی کرده اند که 196 گیاه در طی یک دهه گذشته آزمایش کرده اند.

از آزمایشات انجام شده، نتیجه گرفتند که یک گیاه کوچک می تواند طیف وسیعی از سموم را از بین ببرد. وارینگ می گوید: یک آزمایش معمولی شامل قرار دادن گیاه در یک محفظه کوچک و قرار دادن آن به مولکول های گازی به نام ترکیبات آلی فرار (VOC) است. آزمايشات از نظر تراكم و زمان حذف متغير بود. یکی نشان داد که فقط در 24 ساعت ، پیچکهای معمولی خانگی می توانند دو سوم فرمالدئید مورد نظر خود را از بین ببرند.

مشکل این آزمایشات می گوید ، Waring ، این است که اتاق های متراکم گازی موجود در آزمایشگاه از محیط معمولی خانگی و اداری تقلید نمی کنند.

بسیاری از وبلاگ ها و فروشندگان در حال بازاریابی گیاهان تصفیه کننده هوا به مطالعه ناسا در سال 1989 اشاره می كنند كه در آن گیاهان در محفظه هایی با فاصله بیش از دو پا عرض و طولانی با گازهای مختلفی كه توسط یك فن كوچك گردش می یابد پر شده اند. کارشناسان می گویند این مطالعه 30 ساله است که نشان می دهد گیاهان می توانند VOC های کانتینر را در ظروف کوچک هوایی کاهش دهند.

وارینگ می گوید: “ما نمی گوییم كه هیچ یك از داده های آزمایشی ناقص است.” دقیقاً دقیقاً همین آزمایش است.

از آزمایشگاه گرفته تا خانه

وارینگ برای تعیین چگونگی تعامل گیاهان در یک محیط معمولی خانگی ، میزان تحویل هوای پاک (CADR) را برای هر یک محاسبه کرد. CADR اندازه گیری میزان هوای تمیز توسط یک دستگاه تصفیه هوا در یک زمان مشخص در یک اتاق مشخص را انجام می دهد.

با استاندارد کردن نتایج هر مطالعه با CADR ، آنها قادر به قضاوت در مورد چگونگی تمیز کردن یک اتاق در مقایسه با راهبردهای اثبات شده مانند اجرای دستگاه تصفیه هوا مکانیکی یا باز کردن یک پنجره بودند.

Waring می گوید: “گیاهان ، گرچه VOC ها را حذف می کنند ، آنها را با چنان کندی حذف می کنند که نمی توانند با مکانیسم های تبادل هوا که در ساختمانها اتفاق می افتد رقابت کنند.”

برای کاهش VOC به اندازه کافی برای تأثیرگذاری بر کیفیت هوا ، نیاز به 10 گیاه در هر فوت مربع است. در یک آپارتمان کوچک با مساحت 500 متر مربع ، 5000 گیاه ، یک جنگل واقعی است.

گیاهان از نظر فنی دقایقی از سموم موجود در هوا را از بین می برند ، اما ، “برای اینکه آن با مبادله هوا رقابت کند ، به یک مقدار غیر قابل استفاده از گیاهان نیاز دارید.”

امروزه ناسا گیاهان را در داخل ایستگاه فضایی بین المللی برای غذای تازه و “ایجاد یک فضای زیبا” پرورش می دهد و خاطرنشان می شود که مزایای سلامتی آنها در توانایی آنها در بهبود وضعیت روانی ماست.

به هر حال چه اشکالی در هوا وجود دارد؟

جو آلن ، استاد دانشگاه هاروارد که می گوید چگونه طراحی ساختمان بر سلامتی ما تأثیر می گذارد ، می گوید: “هر فرد شاکی وقت خود را در یک اتاق کنفرانس بد و پر آب و هوای گرم انجام داده است.” “وقتی در آن فضا قرار بگیرید چه اتفاقی می افتد؟ شما پریشان هستید. شما به ساعت نگاه می کنید ، و هنگامی که آن درب باز می شود به معنای واقعی کلمه زندگی را دوباره به داخل اتاق می کشاند و آن را حس می کنید. کمتر خوابیدید. چشمان شما باز می شود و احساس زنده بودن می کنید. ”

آلن کار خود را به عنوان کم کردن حس مشترک توصیف می کند، اندازه گیری درک ذاتی ما مبنی بر اینکه بعضی از اتاقها فقط برای دیدن آنها دلپذیر هستند.

او می گوید آلودگی هوای داخل خانه می تواند از منابع مختلفی ناشی شود. پخت و پز می تواند باعث ایجاد ذرات شود و VOC ها می توانند از پاک کننده های شیمیایی و پوشش های مصنوعی موجود در فرش و مبلمان به وجود آیند.

وی گفت: “اغلب ، شخصی که ساختمان شما را اداره می کند ، تأثیر بیشتری بر سلامتی شما نسبت به پزشک دارد ، و این به این دلیل است که شخصی که ساختمان شما را کنترل می کند ، بسیاری از این عوامل را کنترل می کند ، مواردی مانند تهویه و مصالح ساختمانی.”

به گفته کارشناسان ، موثرترین و بدیهی ترین روش برای کاهش آلودگی هوای داخل خانه ، حذف منبع است. وارینگ تأکید می کند که هوای پاک فاقد بو است ، بنابراین سمپاش کننده خوشبو کننده هوا بیشتر شبیه به پاشیدن عطر به یک اتاق است تا تمیز کردن آن از سموم.

الیوت گال ، استاد دانشگاه ایالتی پورتلند كه در مورد چگونگی تأثیر ساختمانها بر كیفیت هوا در محیط داخلی می گوید ، می گوید: “اگر همه گیاهان، هوای ما را تمیز می کردند بسیار شگفت آور بود.” “اما روش های مؤثرتری برای تمیز کردن هوای داخل ساختمان وجود دارد که به سیستم های مکانیکی نیاز دارند تا هوا را بر روی نوعی دستگاه تصفیه حرکت دهند.”

فیلتر کردن هوای داخلی آلوده اغلب نیاز به پمپاژ هوای فیلتر شده در فضای باز در داخل دارد ، اما در صورت مواجهه با هوای یکسان آلوده در فضای باز ، جوامع از پوشش گیاهی یا “دیوارهای درختی” برای کاهش آلودگی هوا استفاده می کنند. گال می گوید مناطقی که در پشت دیوارهای درختی به خوبی طراحی شده اند ، حدود 10 تا 30 درصد از میزان انتشار آنها کاهش می یابد ، اما بهترین گزینه هنوز از بین بردن منبع آلودگی در وهله اول است.

وی می افزاید: “حذف آلودگی هوا اغلب به معنای كاهش فعالیت اقتصادی یا نحوه جابجایی مردم از یك طرف شهر به دیگری است.” “اما [حذف منبع] مؤثرترین روش برای کاهش آلودگی است.”

ساخت یک خانه بهتر

در دانشگاه واشنگتن ، مهندس محیط زیست استوارت استرند با استفاده از گیاهان اصلاح ژنتیکی برای از بین بردن بهتر VOC ها از هوا آزمایش کرده است.

سال گذشته ، او و تیم تحقیقاتی وی نتایج حاصل از کار خود را منتشر کردند که به طور ژنتیکی اصلاح پیچک مشترک شکاف با پروتئین موجود در کبد پستانداران بود. این همان پروتئینی است که بدن ما برای تجزیه الکل تولید می کند. در طی دو سال ، آنها قادر به رمزگذاری گیاهان با نسخه پروتئین دریافت شده از خرگوشها بودند. در آزمایشگاههای آزمایشگاهی ، گیاهان اصلاح شده ژنتیکی کلروفرم و بنزن بیشتری را از هوا نسبت به همتایان غیر اصلاح شده خود حذف کردند.

برای تمیز کردن هوا به طور معقول ، Strand می گوید که حجم زیادی از گیاهان آنها نیاز به یکپارچه سازی ، ایجاد یک سینک ظرفشویی هستند و به یک نوع فن لازم است تا VOC ها را در مسیر خود ببندند.

وی می گوید: “فکر می کنم ما می توانیم یک زن و شوهر ژن دیگر را وارد گیاه کنیم.” “ما در حال تولید نسل دوم GMO برای فرمالدئید هستیم.”

با این حال ، گال شک دارد که حتی یک گیاه اصلاح شده ژنتیکی نیز می تواند کیفیت هوا را به طور معناداری بهبود بخشد.

او می گوید: “من فکر می کنم این کار علمی بسیار خوبی است” ، اما شک و تردید وجود دارد که گیاهان در خارج از یک آزمایشگاه پیشرفت چشم گیری داشته باشند.

در گزارشی که توسط بلومبرگ نقل شده است ، فروش گیاهان در طول سه سال گذشته بالغ بر 1.7 میلیارد دلار ، به ویژه در بین سنین 18 تا 34 سال بوده است. در حالی که گیاهان می توانند تعدادی از مزایای روانشناختی مانند تسکین استرس باشند.

گال ، استرند ، آلن و وارینگ تأکید کنند که نباید آنها را به عنوان ابزاری برای تصفیه هوا خریداری کرد.

گال می گوید: “من متنفرم از اینكه می گویم یك خانواده كم درآمد كه نگران هوا هستند ، گزینه های خود را بررسی كنند و بگویند” من می توانم یك دستگاه تمیز كننده هوا 400 دلار خریداری كنم ، یا می توانم بیرون بروم و كارخانه 30 دلار بخرم. ” وی گفت: “این گیاه قصد ندارد کیفیت هوا را بهبود ببخشد. ”


بیشتر بخوانید: عکس های زیبا از گردشگری جهانی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

مشاهده بیشتر