0

شرایط پرورش و درمان گل داوودی

شرایط پرورش و درمان گل داوودی

شرایط پرورش و درمان گل داوودی

آشنایی با شرایط پرورش و درمان گل داوودی از بخش گیاهان سایت تفریحی جیران همراه باشید.


فارسی اصیل: ندارد

فارسی رایج: داوودی

نام انگلیسی: chrysanthemum

گیاهان ملی ژاپن و خانواده آن کمپوزیته، در سالهای اخیر کاشت و نگهداری آن در گلدان بخصوص انواع پاکوتاه آن در آپارتمانها معمول شده است. بعد از میخک از مهمترین و اقتصادی ترین گل تجارتی و علت آن طول عمر زیاد بریده آن در گلدان است. از مزایای دیگر این گیاه زینتی قابلیت تولید و گل دهی در تمام طول سال است که با کوتاه و بلند کردن طول روز در گلخانه گیاه را وادار به گل دهی می نمایند. گلها با رنگهای متنوع به صورت کم پر و پرپر در واریته های مختلف به ظهور می رسند. با غنچه گیری و کم کردن تعداد آنها روی شاخه ها می توان به کیفیت عالی دست یافت. پرورش نوع پایلند آن در گلدان احتیاج به قیم دارد.


موارد پیشنهادی


نیازها

نور: به نور کامل احتیاج دارد ولی اواسط روز از نور مستقیم بیزار است.

دما: بهترین درجه حرارت برای این گیاه در تمام طول سال 16 سانتیگراد است اگر چه تا 21 سانتیگراد را نیز تحمل می نماید.

آبیاری: هر دو هفته یکبار در تمام طول سال گیاه را آبیاری و خاک را همیشه مرطوب نگهدارید. مواظب باتلاقی شدن خاک باشید. هرگز اجازه ندهید آب اضافی در گلدان باقی بماند.

رطوبت: هفته ای یکبار غبارپاشی کنید ولی مواظب باشید به گلها صدمه ای وارد نشود. از آب سبک بدون املاح استفاده کنید. رطوبت زیادی باعث زردی برگها می گردد.

تعویض گلدان: لزومی به تعویض گلدان نیست: اصولاً زمانی که داوودی به عنوان گیاه خانگی مورد استفاده قرار می گیرد طول عمر آن فقط یک سال است ولی گلکارهای حرفه ای از ریشه های زیر زمینی آن به عنوان منبع تکثیر برای سال آینده استفاده می نمایند.

تمیز نمودن برگها: غبارپاشی برگها را نیز تمیز می نماید از مواد براق کننده شیمیایی استفاده ننمایید.

تکثیر: کاشت بذر در گونه های یک ساله، ریشه دار نمودن قلمه در اواخر زمستان و تقسیم ریشه و بوته.

نکته عمومی: آیا می دانید که گیاهان هم احساس دیدن و شنیدن و لمس کردن دارند و نیروی روانی گیاهان با سم پلی گراف و عکسبرداری جنبه عینی و علمی به خود گرفته است.

در پاییز و زمستان که گیاهان گلدار کمتری در دسترس است گلهای زیاد و پردوام داوودی زینت بخش محل زندگی شما است.

حذف برگ و گلهای خشک: حذف گلهای خشک شده علاوه بر حفظ زیبایی گلدانها در بالا رفتن کیفیت گلهای باز نشده تاثیر بسزایی دارد.

عوارض و درمان

  • غنچه ها باز نشده و بعضی از آنها خشک می شوند: گیاه خیلی تشنه است گلدانها را به داخل سطل و یا تشت پر از آب منتقل نموده سپس آن را خارج نمایید. سطح خاک را در تابستان همیشه مرطوب نگهدارید آبیاری را تنظیم کنید.
  • تعداد زیادی از غنچه ها باز نمی شوند: نور کافی نیست گیاه را به محل پرنورتری منتقل نمایید. غنچه گیری و حذف بعضی از آنها باعث تقویت غنچه های باقیمانده خواهد شد روی هر ساقه حداکثر پنج غنچه نگهدارید.
  • برگهای پایین گیاه سیاه می شوند: قارچ بوتری تیس عامل آن است که خود ناشی از هوای سرد و مرطوب است. گیاه را با محلول قارچ کش سمپاشی نموده و آن را به محیط گرمتری منتقل کنید. غبارپاشی را کاهش داده و یا متوقف نمایید. در فاصله بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک خشک شود سپس آبیاری کنید.
  • کلیه شرایط مناسب و گیاه سالم است ولی گلها می پوسند: عامل آن خیس شدن گلها در هنگام غبارپاشی است. در هنگام غبار و یا سمپاشی گلها را به طریقی محفوظ نگهدارید.
  • برگها سیاه می شوند: هوا خیلی سرد است گیاه را به محل گرمتری منتقل کنید اگر درجه حرارت مناسب است صدمه ممکن است مربوط به مواد براق کننده شیمیایی باشد از آنها استفاده نکنید.
  • برگها و ساقه ها چروکیده می شوند: هوا خیلی گرم است. گیاه را به محلی خنکتر و با جریان ملایم هوا منتقل نمایید، غبارپاشی با آب سبک و ولرم را فراموش ننمایید.

بیشتر بخوانید:  میراکل گاردن دبی جواهری در کویر


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 9 =

مشاهده بیشتر